تست هواوی میت 10 پرو

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) منتشر شد؛ قدرت پرچم دار جدید هواوی زیر ذره بین

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) در GeekBench و AnTuTu و دیگر بنچمارک‌ها منتشر شد. قدرت پردازشی هواوی میت 10 پرو به خاطر تراشه کایرین 970 مطلوب به نظر می‌رسد.

هواوی محصولات خانواده میت 10 را معرفی کرد که اصلی‌ترین ویژگی‌ آن‌ها، مجهز شدن به تراشه کایرین 970 متشکل از یک واحد پردازش شبکه عصبی است. این چیپست، که یک ماه قبل و در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شده بود، از دو مجموعه چهار هسته‌ای متشکل از هسته‌های Cortex-A73 و Cortex-A53 ساخته شده و اعمال گرافیکی آن توسط پردازشگر گرافیکی Mali-G72 پردازش می‌شوند. انتظار می‌رود این تراشه در کنار 6 گیگابایت حافظه رم، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

اکنون بد نیست به نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو در بنچمارک‌های مختلف نگاهی بیندازیم، چرا که سال‌ها است این شیوه‌ متداول ارزیابی ابتدایی توان پردازشی دستگاه‌های هوشمند و یکی از راه‌های ساده پیش رو برای مقایسه آن‌ها با یکدیگر است. اما پیش از آن، بهتر است کمی موشکافانه ساختار چیپست کایرین 970 را مورد بررسی قرار دهیم.

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

این تراشه متشکل از دو پردازنده چهار هسته‌ای است؛ مجموعه دارای هسته‌های Cortex-A73 پردازش اعمال پیچیده و سنگین را بر عهده داشته و سرعت آن‌ها تا حداکثر 2.4 گیگاهرتز می‌رسد. مجموعه دارای هسته‌های Cortex-A53 حین اعمال عادی، قدرت را به دست می‌گیرد. حداکثر سرعت هسته‌های این مجموعه 1.8 گیگاهرتز است.

از این نظر شباهت زیادی بین این تراشه و اگزینوس 8895 سامسونگ، که مغز متفکر گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 محسوب می‌شود، وجود دارد، با این تفاوت که سرعت هسته‌های قدرتی آن حداکثر 2.3 گیگاهرتز و سرعت هسته‌های Cortex-A53 آن حداکثر 1.7 گیگاهرتز است. در اسنپدراگون 835، که بیشتر پرچمداران بازار موبایل در سال 2017 از آن قدرت گرفته‌اند، یک پردازنده هشته هسته‌ای دارای هسته‌های سفارشی Kryo وجود دارد.

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

اعمال گرافیکی در هواوی میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین توسط Mali-G72 دوازده هسته‌ای پردازش می‌شوند. این در حالی است که پردازشگر گرافیکی اگزینوس 8895 سامسونگ، Mali-G71 متشکل از بیست هسته است. کوالکام باز هم متفاوت ظاهر شده و از پردازشگر گرافیکی Adreno 540 در اسنپدراگون 835 استفاده کرده است.

با این حال، به هیچ عنوان نمی‌توان بر اساس اعداد و ارقام و این مشخصات درباره نتیجه نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو قضاوت کرد. مهم‌ترین نکته، روش همکاری قطعات سخت افزاری با یکدیگر است که سبب افزایش بازدهی می‌شود. در ادامه می‌توانید نحوه ظاهر شدن پرچمدار جدید هواوی در بنچمارک‌های مختلف را مشاهده کنید. این گوشی موبایل با بیشتر پرچمداران اخیر بازار موبایل مقایسه شده است. ابتدا با GeekBench 4.1 شروع می‌کنیم که یک بنچمارک متمرکز بر روی توانایی‌های پردازنده اصلی است.

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

AnTuTu 6 یک بنچمارک چند بخشی است که بر روی قدرت پردازش محتواهای سه بعدی و همچنین سرعت حافظه رم و پردازنده تمرکز دارد. در تست هواوی میت 10 پرو در این بنچمارک، این گوشی موبایل بعد از آیفون 8 پلاس و وان پلاس 5 قرار گرفت. پرچمدارانی همچون گلکسی نوت 8 بعد از آن قرار گرفته‌اند.

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

در بنچمارک Basemark OS 2.0 امتیاز بیشتر پرچمداران به یکدیگر نزدیک است.

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

با رسیدن به بخش تست هواوی میت 10 پرو و دیگر پرچمداران از نظر توانایی‌های گرافیکی، این گوشی موبایل در صدر قرار می‌گیرد. پرچمدار جدید هواوی در GFXBench 3.1 تمامی پرچمداران را پشت سر گذاشت. اما در یکی از تست‌‌های گرافیکی GFXBench با نام Car Scene که مربوط به نحوه پردازش یک نمای درون خودرو است، هواوی میت 10 پرو نتوانست خوب ظاهر شود.

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

در نهایت به تست هواوی میت 10 پرو در بنچمارک Basemark X می‌رسیم که متاسفانه باز هم نتوانست در آن سایر رقبا را پشت سر بگذارد.

نتایج بنچمارک هواوی میت 10 پرو

میت 10 پرو در بیشتر تست‌ها پشت سر آیفون 8 پلاس قرار گرفته است. امیدواریم هر چه زودتر قدرت پردازشی این گوشی موبایل را در عمل ببینیم. همچنین امیدواریم نتیجه تست دوام باتری آن نیز هر چه زودتر منتشر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام و درود
    میتونید از این مطالب استفاده کنید
    قیمت میت 10: http://gadgetnews.net/215618
    قیمت میت 10 پرو: http://gadgetnews.net/215621
    قیمت میت 10 پورشه دیزاین: http://gadgetnews.net/215736

  2. سایتتان چقدر از این هواوی مینویسد

    حالا قیمتش چند است بخریم یا نه؟