پلیس دبی

پلیس دبی به هاوربایک‌ مجهز خواهد شد؛ یک موتور پرنده و خطرناک+ویدیو

بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده، ممکن است پلیس دبی به زودی به هاوربایک مجهز شود. یک موتور پرنده و خطرناک که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

بر اساس همین خبر، پلیس دبی این هاوربایک را هفته گذشته، با همکاری کمپانی روسی هاورسورف، در جریان نمایشگاه تکنولوژی ارتباطات خلیج (Gulf Information Technology Exposition) معرفی کرد.

پلیس دبی

این هاوربایک یا موتور سیکلت پرنده که اسکورپیون نام دارد، می‌تواند در ارتفاع 5 متری از سطح زمین، با سرعت 70 کیلومتر در ساعت پرواز کند و تا 300 کیلوگرم وزن را حمل کند. بنابراین می‌تواند از مسیرهای پر ترافیک به راحتی عبور کند. اما مشکل بزرگ آن، شارژ محدود 25 دقیقه‌ای است. همچنین تیغه‌های پروانه آن هیچ پوششی ندارند و می‌توانند به هر چیزی که برخورد کنند صدمه جدی ایجاد کنند و بنابراین به نظر می‌رسد پرواز با آن برای سرنشین و هر کس که در سر راه او باشد، بسیار خطرناک خواهد بود.

هدف از به خدمت گرفتن این موتور سیکلت پرنده، عبرو ماموران پلیس دبی از ترافیک و هر مانع دیگری در شرایط اضطراری است، اما از آن‌جایی که امارات متحده عربی، سابقه بدی در زمینه حقوق بشر دارد، ممکن است مقامات از این هاوربایک‌ها برای اهدافی غیر از موارد ذکر شده استفاده کنند که کمتر قابل قبول باشد.

امروزه از ارگان‌های نظامی عظیم مانند ارتش آمریکا گرفته، تا فروشگاه‌های تخصصی و حتی مردم عادی، در حال ساخت هاوربایک‌های مخصوص خود هستند. بیشتر این وسایل بسیار خطرناک به نظر می‌رسند، اما به قول معروف تا چندین دست و پا قطع نشود، نمی‌توان یک هاوربایک ساخت!

این هاوربایک تنها وسیله‌ای نیست که در این نمایشگاه معرفی شده. کمپانی ژاپنی میکاسا هم از موتورسیکلت الکتریکی جدید خود رونمایی کرد که دارای حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت است.

پلیس دبی نیز در حال به کار گیری جدیدترین تکنولوژی‌های روز است و مقامات این شهر قصد دارند از وسایل بدون سرنشین برای انجام ماموریت‌های نظارتی در دبی استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. دبی گشور بزرگیه دارن جای نیویورکو میگیرن

  2. بادکنک؛؟؟ اینا با پوله نفت درس حسابی رفتار کردن این شدن ،تکنولوژی نداشتن ولی عقل کمی داشتن( یه خورده حرف درس حسابی بزنیم)

  3. از باد کردن بادکنک دوبی دوبی خسته نشدین.

  4. من شرتی های امارات را از نزدیک دیده ام بسیار خشن و با دین و ایمان میباشند