عظیم خودرو

سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی و هندی در عظیم خودرو ؛ خودروهای ماهیندرا در راه ایران

قرارداد سرمایه‌گذاری (جوینت ونچر) دو شرکت چینی و یک شرکت هندی در عظیم خودرو امضا شد. تولید و عرضه خودروهای هندی ماهیندرا در ایران در برنامه‌های این شرکت قرار دارد.

سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی و دو شرکت چینی در شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو با مجموع سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری (معادل 12 هزار میلیارد ریال) نهایی شد. رضا عظیمی، رئیس هیات مدیره عظیم خودرو، ضمن اعلام این خبر گفت:

پس از تلاش‌های شبانه روزی توانستیم در ماه گذشته با یک شرکت هندی و دو شرکت چینی قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک یا جوینت ونچر به ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان را نهایی کنیم و حداکثر تا سال آینده این سرمایه وارد کشورمان خواهد شد.

به گفته عظیمی، در حال حاضر ظرفیت اسمی کارخانه زاگرس خودرو به عنوان سایت تولیدی عظیم خودرو معادل 50 هزار دستگاه در سال است و در راستای این سرمایه‌گذاری مشترک، برخی از بخش‌های مهم کارخانه مانند اتاق رنگ و سالن اصلی باید ارتقا پیدا کنند تا بتوانیم طی دو سال به ظرفیت 80 هزار دستگاه و پس از 3 سال به ظرفیت 120 هزار دستگاه خودرو در سال برسیم.

رئیس هیات مدیره عظیم خودرو همچنین تاکید کرد که این شرکت به مرکز صادرات محصولات فوق به بازارهای خاورمیانه تبدیل خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 20 درصد از تولید سالانه شرکت باید به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادر شود. وی از لیزینگ نیز به عنوان ابزاری برای توسعه فروش محصولات شرکت یاد کرد و گفت 120 میلیون دلار از این سرمایه‌گذاری به فروش لیزینگی اختصاص پیدا می‌کند و به خریداران مژده داده می‌شود که سود لیزینگ در برنامه این شرکت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

عرضه محصولات جدید عظیم خودرو با قیمت 40 تا 140 میلیون تومان

رضا عظیمی در ادامه به محصولاتی که در برنامه تولیدی این شرکت قرار دارد و قیمت این خودروها اشاره کرد:

خودروهایی با کیفیت بالا و استانداردهای یورو 5 و یورو 6 در برنامه‌های تولید عظیم خودرو وجود دارد. یک MPV به قیمت 80 تا 90 میلیون تومان، 3 خودروی SUV یا شاسی بلند با قیمت 110 تا 140 میلیون تومان، یک کراس اوور کوچک با قیمت 42 تا 49 میلیون تومان و یک خودروی 7 نفره با قیمت 110 تا 120 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شوند که سه خودروی آخر با برند هندی ماهیندرا به فروش خواهند رسید.

ماهیندرا

یکی از SUVهای تولید شده توسط شرکت هندی ماهیندرا

وی در مورد مشکلات پیش آمده برای پیش فروش خودرو توسط برخی از شرکت‌ها از جمله عظیم خودرو و جنجال‌های ایجاد شده نیز عنوان کرد که یک اشتباه بزرگ در انتشار اخبار مربوطه اتفاق افتاده است. در واقع این موضوع به یک آیین نامه انضباطی در وزارت صنعت مربوط می‌شود که طبق آن هر شرکت باید بعد از ثبت سفارش، برنامه فروش خود را اعلام و موافقت وزارتخانه را به دست آورد و این مساله هیچ ارتباطی به مجوز فعالیت نداشت. مگر می‌شود گروه شرکت عظیم خودرو با 15 سال سابقه و متشکل از پنج شرکت صنایع تولیدی، لیزینگ، بازرگانی، خدمات پس از فروش و حمل و نقل با فعالیت در 27 مرکز و 5 استان و به‌کارگیری 1400 پرسنل، مجوز نداشته باشد.

رئیس هیات مدیره عظیم خودرو در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به مشکل‌های پیچیده‌ای که به خاطر بسته شدن ثبت سفارش برای صنعت خودرو به وجود آمده، سایت ثبت سفارش به زودی باز شود تا پس از آن نسبت به دریافت موافقت‌های معمول وزارت صنعت درباره فروش خودروهای وارداتی اقدام کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلا
    خدا کنه ای قیمتایی که میگن ثابت بمونه یهویی یه قیمتی نگن که مردم به پراید برگردن و ارزش این همه پولی که بابت ماشین های هندی و چینی میدن داشته باشه

  2. غیر از قانون هر کاری بکنیم خلاف و بده!!!!