پیامک های تبلیغاتی

پیامک های تبلیغاتی مزاحم را با گزارش به 195 مسدود کنید

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که شهروندان می‌توانند با گزارش پیامکی به سامانه 195، پیامک های تبلیغاتی مزاحم را مسدود کنند.

گزارش پیامک های تبلیغاتی مزاحم به 195

آذری جهرمی به قول خود عمل کرد و در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه 195 توسط وزارت ارتباطات خبر داد. به گفته وزیر ارتباطات، این سامانه گزارش‌های مردمی را در مورد پیامک های تبلیغاتی مزاحم دریافت می‌کند و پس از بررسی‌های لازم توسط مراجع ذی‌صلاح، شماره ارسال‌کننده پیامک ریپورت و مسدود می‌شود.

وی همچنین در مورد مدل تعرفه گذاری اینترنت گفت:

در حال حاضر در سرویس های اینترنتی، بسته‌های غیر حجمی که بتواند نیاز کاربران را رفع کند ارائه نمی‌شود. برای سرویس‌های با کیفیت بالا باید بتوانیم حجم بالاتری را هم ارائه دهیم که در این حوزه ضعف داریم. رگولاتوری و وزارت ارتباطات تلاش زیادی کرده‌اند تا مجوزهای اف سی پی را برای حل این مشکلات ارائه دهد اما این حوزه به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد. شرکت مخابرات در این حوزه سرمایه کافی ندارد و از طریق سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان به آن کمک کرد.

آذری جهرمی در ادامه به پنل علمی برگزار شده با موضوع اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و افزود ما برای توسعه اقتصاد دیجیتال نیاز داریم تا به صورت همه جانبه به مساله نگاه کنیم چرا که تاثیرات اقتصادی و فرهنگی فراوانی خواهد داشت. مشاغل نوین جای مشاغل سنتی را می‌گیرند که این موضوع در جمع فعالان حوزه ICT مورد بحث قرار گرفت.

آذری جهرمی

وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد که سوددهی طرح‌های اقتصادی و اقتصاد دیجیتال با ایجاد اشتغال رابطه مستقیم دارد. ما نمی‌توانیم جامعه را عقب نگه داریم بلکه باید از امکانات هوشمند نسل جدید نیز استفاده کنیم. اما باید با فکر به این مقوله وارد شویم تا همین افرادی که در مشاغل سنتی هستند را برای نقش داشتن در اقتصاد دیجیتال توانمند کنیم. وی در پایان بیان کرد که اشتغال در فضای جدید را می‌توان با آموزش به بخش‌های مختلف تثبیت کرد. به این صورت که صاحبان فن و کسب و کارهای سنتی بیایند و در این عرصه فعالیت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. تلگرامم تبلیغ میاد چی؟

  2. اگه فرستنده خود اپراتوره چی؟
    تابع قانونِ همه یا هیچه؛ یعنی بین “دنگ شدنِ دم به ساعت / گذشتن از خیر SMS” باید یکیشو انتخاب کنی.

  3. مگه ما گفتیم افغانستان خوبه؟

  4. سعید ما نیظ در افغانستان این مشکل را داریم فکر نکن اینجا چه خبر می باشد

  5. ۳ ساله دارم گزارش میدم هیچ کاری نمیکنن همش دروغ