نمایشگر هواوی میت 10 در برابر میت 10 پرو

نمایشگر هواوی میت 10 در برابر میت 10 پرو ؛ جنگ تمام عیار LCD‌ با AMOLED

ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه نمایشگر هواوی میت 10 (Huawei Mate 10)‌ با میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) بپردازیم. مدل اصلی حاوی یک نمایشگر LCD با وضوح بیشتر بوده و مدل پرو از نمایشگر AMOLED‌ اما وضوح کمتری برخوردار است. کدام گزینه مناسب‌تر خواهد بود؟

هواوی امروز از دو گوشی میت 10 و میت 10 پرو خود پرده برداری کرد. وقتی به نام آن‌ها نگاه می‌کنیم، به نظر مورد دوم قدرتمندتر است، اما اگر بخواهیم به مقایسه نمایشگر هواوی میت 10 و میت 10 پرو بپردازیم، درمیابیم که نکات زیادی در این بین وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم. مدل پرو از یک نمایشگر AMOLED برخوردار بوده و این درحالیست که مدل اصلی میت 10 به نمایشگر LCD مجهز شده است. در حالی که هر دو نمایشگر از HDR10‌ پشتیبانی می‌کنند، نمایشگر هواوی میت 10 پرو می‌تواند نسبت کنتراست بیشتر و رنگ‌های بهتری را ارائه کند.

نمایشگرهای AMOLED حدود 112 درصد NTSC را پوشش می‌دهند و در سمت دیگر نمایشگرهای LCD نیز 96 درصد این استاندارد را پوشش می‌دهند. علاوه بر این، مدل پرو از یک نمایشگر با نسبت 18:9 درست همانند گوشی‌های معروف و قدرتمند سال 2017 برخوردار است و نمایشگر هواوی میت 10 همانند محصولات گذشته، از نسبت ابعاد 16:9 بهره می‌برد.

نمایشگر هواوی میت 10 در برابر میت 10 پرو

اما این نسبت ابعاد، یک عدد مهم را از یاد ما می‌برد. با وجود داشتن قطر 6 اینچی، نمایشگر هواوی میت 10 پرو دارای یک سطح به اندازه 92.9 سانتی‌متر مربع است. در آن سمت، صفحه نمایش 5.9 اینچی مدل اصلی میت 10،‌ کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و در واقع دارای سطحی برابر با 95.6 سانتی‌متر مربع است. برای آنکه عادلانه‌تر باشد، لازم به ذکر است که میت 9 پرو نیز از یک نمایشگر کوچکتر برخوردار بود و تلفن را نیز کوچک‌تر کرده بود. اما امسال قضیه متفاوت است، میت 10 پرو از نمایشگر کوچکتری برخوردار نیست، بلکه نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی آن کمتر از مدل اصلی Mate 10‌ است!

صادقانه بگوییم نسبت ابعاد 81.79 درصد در مقابل 81.61 درصد به قدری فاصله‌ی کوچکی است که شاید حتی به حساب هم نیاید، اما وقتی صحبت از نمایشگرهای 18:9 می‌شود قضیه متفاوت است. نکته جالب اینجاست که حتی مدل اصلی میت 10 از یک کلید هوم بر روی قاب جلویی خود نیز میزبانی می‌کند! این داستان به همینجا ختم نمی‌شود، در نسل میت 9، مدل پرو از نمایشگر شفاف‌تری برخوردار بود. اما حالا در این نسل، قضیه کاملا برعکس شده است.

نمایشگر هواوی میت 10 در برابر میت 10 پرو

نمایشگ آمولد مدل پرو ارائه کننده وضوح 1080×2160 پیکسل است که در واقع همان وضوح Full HD یا 1080p را ارائه می‌کند. یک مدل ال سی دی با وضوح QHD یا 2K نیز عملکرد بسیار خوبی را ارائه خواهد کرد. تراکم پیکسلی در مدل پرو 499ppi بوده و این نسبت در مدل ارزان قیمت‌تر، 402ppi است.

گوشی 700 یورویی هواوی میت 10 حاوی یک نمایشگر بزرگ‌تر، شفاف‌تر و حاشیه‌های کمتری نسبت به گوشی 800 یورویی میت 10 پرو است. مطمئنا ما تمایل داریم یک نمایشگر مدرن‌تر AMOLED را در اختیار داشته باشیم، اما اگر همه چیز برابر باشد که در این مقایسه اینگونه نیست! و البته فراموش نکنید که در مدل اصلی ما می‌توانیم یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون را نیز داشته باشیم که در مدل پرو میت 10 آن حذف شده است.

نمایشگر به کنار، هر دو گوشی از دوربین‌ها و چیپست یکسانی برخوردار هستند. میت 10 پرو از رم بیشتری برخوردار است و فضای ذخیره سازی بیشتری را ارائه می‌کند (میت 10 پرو مجهز به رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است و در آن سمت میت 10 از رم 4 گیگابایت و حافظه 64 گیگابایت بهره می‌برد)، که به نظر می‌رسد محدودیت‌های هوشمندانه‌ای از سوی هواوی است. همچنین مدل پرو دارای تاییدیه IP67 برای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار است.

با تمام این تفاسیر شما می‌توانید استدلال کنید که این 100 یورو بیشتر، به جهت حافظه داخلی و رم بیشتر است. پل یا سامسونگ چنین تغییر در حافظه‌ای را با تغییر در مقاومت گوشی به مشتریانشان تحمیل نمی‌کنند، اما وقتی بحث صفحه نمایش به میان می‌آید، قضیه پیچیده می‌شود…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*