ویژگی های هواوی میت 10

مهم‌ترین ویژگی های هواوی میت 10 ، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین

در این مطلب ما شما را با مهم‌ترین ویژگی های هواوی میت 10 (Huawei Mate 10)، میت 10 پرو (Mate 10 Pro) و میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) آشنا می‌کنیم.

برند چینی هواوی در رویداد رسمی خود در مونیخ آلمان از گوشی های جدید میت 10 و میت 10 پرو و همچنین مدل ویژه و لوکس میت 10 پورشه دیزاین با حافظه داخلی 256 گیگابایت رونمایی کرد. دو مدل اول به عنوان مدل‌های اصلی خانواده میت و پرچمداران هواوی شناخته می‌شوند در حالی که نسخه پورش دیزاین، یک نسخه محدود برای نمایش تمام توانایی‌های هواوی با تمرکز بر روی عملکرد است.

به لطف استفاده از چیپست قدرتمند کایرین 970 برای اولین بار در جهان، قابلیت هوش مصنوعی به طور گسترده و جدی در یک گوشی هوشمند تلفن همراه خودنمایی می‌کند. یکی از تفاوت‌های مدل‌های میت 10 و میت 10 پرو به نمایشگر آن‌ها مربوط می‌شود. میت 10 دارای صفحه نمایش 5.9 اینچی با نسبت 16:9 است و در سوی مقابل، میت 10 پرو با صفحه نمایش 6 اینچ و نسبت 18:9 عرضه می‌شود.

اما ما اکنون می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به قابلیت‌های گوشی های جدید هواوی داشته باشیم. در ادامه، مهم‌ترین ویژگی های گوشی های هواوی میت 10 و میت 10 پرو را مشاهده می‌کنید:

مهم‌ترین ویژگی های هواوی میت 10 و میت 10 پرو

1. نمایشگر تمام صفحه (FullView) در دو طعم متفاوت

تفاوت اصلی بین میت 10 و میت 10 پرو در ابعاد فیزیکی آن‌ها و نسبت صفحه نمایش به بدنه آن‌هاست. میت 10 دارای نمایشگر 5.9 اینچی LCD با کیفیت Quad HD و رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و نسبت 16:9 است. در حالی که میت 10 پرو از صفحه نمایش بزرگ‌تر 6 اینچی OLED با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل، نسبت 18:9 و قابلیت پشتیبانی از محتوای HDR10 استفاده می‌کند.

ویژگی های هواوی میت 10

بنابراین نسخه پرو دارای نمایشگر بزرگ‌تر و بلندتر اما با وضوح کمتر نسبت به نسخه پایه میت 10 است. هواوی علت این موضوع را کمک کردن به طول عمر بیشتر باتری می‌داند. هر دو گوشی دارای قاب کوچک و متقارنی در جلو هستند اما حاشیه پایین صفحه میت 10 کمی بزرگ‌تر است تا اسکنر اثر انگشت در آن قرار بگیرد. این در حالی است که اسکنر اثر انگشت در میت 10 پرو در قاب پشتی و پایین دوربین‌های دوگانه تعبیه شده است.

همچنین هر دو گوشی دارای سطح روشنایی بسیار بالایی هستند تا مشاهده محتوای نمایشگر در فضای باز آسان‌تر باشد. ویژگی‌های صفحه نمایش نسخه پورشه دیزاین نیز با مدل میت 10 پرو یکسان است.

2. طراحی زیبا

هواوی برای طراحی این گوشی‌ها از بالاترین استانداردهای روز دنیا بهره گرفته است. این موضوع را می‌توانید در همان نگاه اول به گوشی تشخیص دهید. دوربین‌های دوگانه عمودی در قاب پشتی و امضای برند در دو طرف آن به همراه قاب شیشه‌ای منحنی‌شکل که علاوه بر زیبایی، موجب خوش دست شدن گوشی شده است، از جمله ویژگی های هواوی میت 10 در بخش طراحی محسوب می‌شوند.

ویژگی های هواوی میت 10

3. چیپست قدرتمند کایرین 970

هواوی از تراشه‌ی های سیلیکون Kirin 970 در گوشی های خانواده میت 10 استفاده کرده است. این تراشه با معماری 10 نانومتری ساخته شده و دارای 5.5 میلیارد ترانزیستور در یک سانتی‌متر مربع است. این چیپست قدرتمند که جزو مهم ترین ویژگی های هواوی میت 10 محسوب می‌شود، باعث شده سرعت گوشی های این خانواده تا اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کند. شرکت هواوی تضمین می‌کند که کایرین 970 حتی 18 ماه پس از استفاده از گوشی، مانند روز اول سریع و قدرتمند باقی بماند.

ویژگی های هواوی میت 10

تراشه کایرین 970 ویژگی‌های خاصی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یک موتور یا واحد پردازش عصبی اختصاصی اشاره کرد. به این ترتیب هواوی میت 10 به سریع‌ترین گوشی برای استفاده از قابلیت هوش مصنوعی تبدیل شده است. این قابلیت هوش مصنوعی در کارهای زیادی به کمک شما خواهد آمد که یکی از آن‌ها در زمان عکاسی است.

4. دوربین دوگانه 12 و 20 مگاپیکسلی

از جمله ویژگی های هواوی میت 10 باید به دوربین دوگانه آن اشاره کرد. در قاب پشتی این گوشی‌ها یک جفت سنسور 12 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی مونوکروم قرار گرفته است. قابلیت هوش مصنوعی، این امکان را فراهم می‌کند تا در هنگام عکاسی از سوژه‌هایی مانند غذا، یک حیوان یا هر چیز دیگری، تنظیمات دوربین مطابق با شرایط موجود و نوع سوژه‌ها، بهینه‌سازی می‌شود.

ویژگی های هواوی میت 10

همچنین یک بخش ISP دوگانه جدید برای عکاسی با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده و سرعت بالای شاتر موجب شده تا در حرکت و حتی در محیط‌های کم‌نور نیز بتوانید عکس‌های زیبا و باکیفیتی را به ثبت برسانید.

5. دیافراگم گسترده f/1.6

دوربین هواوی میت 10 و میت 10 پرو همانند ال جی وی 30 دارای بزرگ‌ترین اندازه گشودگی دیافراگم در یک گوشی هوشمند یعنی f/1.6 هستند. هر دو سنسور دوربین میت 10 و میت 10 پرو از این دیافراگم فوق‌العاده گسترده برخوردارند که اجازه می‌دهد تا نور بیشتری از لنز عبور کند و تصاویر را با جزئیات واضح‌تر حتی در محیط‌های کم نور به ثبت برساند. همچنین حالت عکاسی پرتره نیز در نرم افزار دوربین این گوشی تعبیه شده است. در این حالت، پس زمینه تصویر برای یک عکسبرداری پرتره هنری مانند دوربین های DSLR تار می‌شود. تثبیت کننده اپتیکال تصویر از دیگر ویژگی های هواوی میت 10 در بخش دوربین به شمار می‌رود.

ویژگی های هواوی میت 10

6. پشتیبانی از اینترنت 4.5G

هواوی همواره از بهترین متخصصان در حوزه شبکه استفاده کرده است. گوشی های جدید این برند از اینترنت 4.5G پشتیبانی می‌کنند و دارای مشخصه‌های پیشرو در ارتباط با شبکه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیابی به سرعت 1.2 گیگابایت بر ثانیه در میت 10 پرو اشاره کرد. پشتیبانی از 5 باند مختلف، آنتن 4×4 مایمو برای پوشش بهتر و پهنای باند بهتر مدولاسیون 256QAM از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شوند.

ویژگی های هواوی میت 10

7. اندروید 8.0 اوریو

سری گوشی های میت 10 هواوی در کنار گوگل پیکسل 2 جزو اولین گوشی های بازار هستند که به صورت پیش فرض به اندروید 8.0 اوریو مجهز شده‌اند. این خبر خوبی برای طرفداران هواوی خواهد بود چرا که همه ما می‌دانیم ارائه شدن به‌روزرسانی اندروید برای گوشی‌ها حداقل چند ماه طول خواهد کشید. اندروید 8 اوریو، ویژگی‌های جالبی مانند حالت تصویر در تصویر، ورود سریع به نرم افزارهای و پورتال‌ها، نوتیفیکیشن‌های هوشمند که می‌تواند نوتیفیکیشن‌های مهم‌تر را اولویت‌بندی کند و همچنین عملکرد بهبودیافته و سریع‌تر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

ویژگی های هواوی میت 10

8. رابط کاربری EMUI 8.0

هواوی، رابط کاربری EMUI 8.0 را در گوشی های جدید خانواده میت 10 جاری کرده است. این رابط کاربری اختصاصی بر مبنای سیستم عامل جدید اندروید طراحی شده و تغییرات زیادی را نسبت به گذشته تجربه کرده است. حالا رابط کاربری EMUI با امکانات بیشتر در اختیار کاربران قرار گرفته و شرکت هواوی نیز وعده داده که زمان پاسخگویی میت 10 با EMUI 8.0 تا 60 درصد سریع‌تر از رقیبان شده است.

ویژگی های هواوی میت 10

9. 30 درصد عمر باتری بیشتر نسبت به میت 9

می‌توان گفت بزرگ‌ترین پیشرفت هواوی میت 10 و میت 10 پرو نسبت به مدل‌های سال قبل در بخش باتری اتفاق افتاده است. این گوشی‌ها به راحتی تا بیش از یک روز عمر باتری را برای استفاده‌های سنگین کاربران فراهم می‌کنند. در حالی که میانگین عمر باتری برای سایر گوشی‌ها، 2 روز برای استفاده‌های معمولی است. این امر به لطف یک باتری 4 هزار میلی‌آمپرساعتی اتفاق افتاده که از باتری بیشتر گوشی‌های امروزی بزرگتر است. البته سیستم مدیریت هوشمند قدرت نیز در طول عمر باتری تاثیرگذار بوده است.

ویژگی های هواوی میت 10

همچنین هواوی میت 10 و میت 10 پرو از سیستم سوپرشارژ هواوی پشتیبانی می‌کنند که امکان شارژ سریع و ایمن را فراهم خواهد کرد. سوپرشارژ هواوی به تازگی تاییدیه آزمایش ایمنی باتری از TUV را نیز دریافت کرده است.

10. اتصال گوشی به یک صفحه بزرگ‌تر

یکی دیگر از ویژگی های هواوی میت 10 ، قابلیت اتصال گوشی به نمایشگرهای بزرگتر است که می‌تواند به رقیبی برای سامسونگ دکس تبدیل شود. سامسونگ اخیرا یک داک 90 دلاری را عرضه کرده که به شما اجازه می‌دهد تا گوشی خود را به یک مانیتور بزرگ‌تر وصل کنید و تجربه‌ای شبیه به کامیپوترهای رو میزی داشته باشید. خوشبختانه این بار نیازی به صرف هزینه بیشتر برای خرید یک داک ندارید و تنها می‌توانید با استفاده از یک کابل، گوشی میت 10 خود را به یک مانیتور خارجی متصل کرده و حتی به طور همزمان از هر دو صفحه نمایش گوشی و مانیتور استفاده کنید.

ویژگی های هواوی میت 10

11. گواهی مقاومت در برابر آب

گوشی های جدید خانواده میت 10 از گواهی محافظت در برابر پاشش آب برخوردار هستند. گوشی میت 10 دارای گواهینامه IP53 برای مقاومت در برابر پاشش ناگهانی آب و میت 10 پرو دارای گواهینامه IP67 برای مقاومت در برابر آب در عمق کمتر از یک متر هستند. البته جدیدترین پرچمداران سامسونگ موفق به دریافت گواهی IP68 برای مقاومت در عمق 1.5 متری آب شده‌اند.

ویژگی های هواوی میت 10

12. دو سیم کارت 4G VoLTE

یکی دیگر از ویژگی های هواوی میت 10 برخورداری از دو اسلات سیم کارت است. گوشی های جدید هواوی برای اولین بار از دو سیم کارت 4G VoLTE پشتیبانی می‌کنند.

ویژگی های هواوی میت 10

13. حذف جک 3.5 میلی متری هدفون از نسخه پرو

در گوشی هواوی میت 10  پرو، جک 3.5 میلی‌متری هدفون حذف شده است. پس از گوشی های آیفون و گوگل پیکسل، حالا نوبت به هواوی رسیده تا جک 3.5 میلی متری هدفون را از میت 10 پرو حذف کند.

ویژگی های هواوی میت 10

14. حذف اسلات کارت حافظه

یکی دیگر از چیزهایی که در گوشی هواوی میت 10 پرو حذف شده، اسلات کارت حافظه است. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی خود را افزایش دهید و شاید به مرور زمان و با افزایش عکس‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌ها، بازی‌ها و به خصوص ویدیوهای 4K در حافظه گوشیتان به مشکل بربخورید.

ویژگی های هواوی میت 10

15. قیمت و زمان عرضه

در حال حاضر قیمت و زمان عرضه گوشی های هواوی میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین برای بازار اروپا اعلام شده که بر این اساس، میت 10 در اواخر اکتبر با قیمت 700 یورو، میت 10 پرو در اواسط ماه نوامبر با قیمت 800 یورو و میت 10 پورشه دیزاین در اواسط نوامبر با قیمت 1400 یورو عرضه خواهد شد.

ویژگی های هواوی میت 10

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اسم پردازندش کیرین نه کایرین

  2. میدونی چیه الان اینا هواوی و سامسونگ اومدن قابلیت اتصال ب مانیتور رو استفاده کردن ک البته قبلن تو گوشی نوکیا n8 هم بود ولی همه شون نیاز ب اتصال با سیم دارن حالا ایفون میاد همین قابلیتو بدون اتصال سیم انجام میده بعد ببینید چه سرو صدایی میکنه در صورتی ک الانم سامسونگ یا هووای میتونن این کارو بکنن

  3. لعنت به چین و اجناسش