گوشی پرچمدار هواوی میت 10

با گوشی پرچمدار هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) بیشتر آشنا شوید

همانطور که احتمالا مستحضر هستید، هواوی امروز از گوشی پرچمدار هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) خود پرده برداری کرد. به همین بهانه قصد داریم در این مقاله بیشتر با قابلیت‌ها و مشخصات این تلفن اندرویدی آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

درست همانند نسل قبل نسخه اصلی این گوشی از نمایشگری با نسبت ابعاد 16:9 بهره می‌برد،‌ اما حالا به لطف وضوح QHD یا 1440×2560‌ پیکسلی شفاف‌تر شده است. این میزان پیکسل در نمایشگر 5.9 اینچی گوشی پرچمدار هواوی میت 10 تراکم پیکسلی 499ppi را به وجود می‌آورد. هواوی همچنین برای ارائه یک تجربه تماشای جذاب، پشتیبانی از HDR10 را نیز به این نمایشگر افزوده است. بنابراین باید نمایشگر را یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نسل جدید گوشی میت هواوی نسبت به میت 9 دانست.

نسل جدید دوربین دوگانه لایکا چطور است؟

دوربین دوگانه برند لایکا به کار رفته در میت 9 نیز اینک در نسل جدید این گوشی با تغییرات مثبتی همراه بوده است. از مهم‌ترین تغییرات آن باید به افزایش گشودگی دیافراگم از f/2.2 به f/1.6 اشاره کرد که باعث دریافت میزان نور بیشتر و در نتیجه، تصاویری شفاف‌تر در شرایط نوری کم‌تر می‌شود. تکنولوژی‌هایی همچون تثبیت کننده اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و مبتنی بر تشخیص فاز نیز به کمک شما می‌آیند تا با دوربین دوگانه این گوشی عکس‌هایی دلپذیر بگیرید.

گوشی پرچمدار هواوی میت 10

این ماژول دوگانه از یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر رنگی و یک سنسور 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید برخوردار است. این دوربین‌ها با عملکرد ترکیبی خود ارائه کننده زوم 2 برابری دیجیتالی هستند و می‌توانند ویدیوهایی با وضوح 4K ضبط کنند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی بر روی قاب جلویی گوشی پرچمدار هواوی میت 10 تعبیه شده است.

کایرین 970، مغز متفکر هواوی

اما شاید مهم‌ترین قسمت این گوشی،‌ چیپست آن باشد. حضور یک چیپست کایرین 970 که مبتنی بر تکنولوژی پردازش 10 نانومتری تولید شده، در زیر قاب میت 10 قرار دارد؛ این چیپست حاوی یک پردازشگر اختصاصی برای تسریع در انجام وظایف یادگیری ماشین است تا در این بخش هواوی از سایر رقبایش پیشگام و جلو‌تر باشد.

مقایسه گوشی هواوی میت 10

به طور مثال یکی از مهم‌ترین کارهایی که به لطف این پردازشگر مخصوص هوش مصنوعی خیلی سریع انجام می‌شود، استفاده از دوربین گوشی به عنوان یک مترجم است. یک پردازشگر جدید Mali-G72 MP12 نیز با عملکرد قدرتمند خود باعث به وجود آمدن وضوح بالای 2K نمایشگر گوشی شده است.

طعم اندروید 8 و تکنولوژی مشابه سامسونگ دکس

رابط کاربری هواوی، EMUI نیز اینک به نسخه‌ی 8 به‌روزرسانی شده است که مبتنی بر سیستم عامل اندروید 8 اوریو طراحی شده است. این نرم افزار می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا اتصال گوشی خود به یک مانیتور، تجربه‌ای نظیر یک دسکتاپ اندرویدی را در اختیار داشته باشند. شما همچنین می‌توانید دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر به اجرا دربیاورید.

گوشی پرچمدار هواوی میت 10

عمر باتری بالا و شارژ سریع

گوشی پرچمدار هواوی میت 10 با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی همراه است که شما می‌توانید آن را با یک کارت میکرو اس دی (این گوشی حاوی یک اسلات هیبریدی دو سیم کارته است) افزایش ببخشید. طرفداران طول عمر باتری بالا می‌توانند از یک باتری با ظرفیت 4.000 میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع از این گوشی لذت ببرند. شما می‌توانید به لطف این تکنولوژی تنها 20 دقیقه گوشی‌تان را به شارژ‌ بزنید و یک روز کامل را از آن استفاده کنید.

گوشی پرچمدار هواوی میت 10

اما نکته منفی این گوشی، عدم قابلیت ضد آب است. میت 10 دارای تاییدیه IP53 است که می‌تواند مقاومت گوشی شما در برابر پاشش آب را تضمین کند، اما اگر می‌خواهید صاحب یک گوشی ضد آب واقعی شوید ما به شما مدل میت 10 پرو را پیشنهاد می‌کنیم. مدل اصلی میت 10 همچنین بر خلاف برادر بزرگ‌ترش مجهز به یک جک 3.5 میلی‌متری است.

این‌ها همگی مهم‌ترین قابلیت‌ها و خصوصیات گوشی پرچمدار هواوی میت 10 بودند که ساعاتی پیش شاهد معرفی شدن رسمی آن بودیم. حال آنکه چقدر شما به خرید این محصول علاقه‌مند شده‌اید، تصمیم شخصی شماست. برای خرید پرچمدار جدید هواوی باید 825 دلار پرداخت کنید که از قیمت بسیاری از پرچمداران اندرویدی سال 2017 بیشتر است!

جدول مشخصات گوشی پرچمدار هواوی میت 10

صفحه نمایش5.9 اینچی RGBW HDR با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل، پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس
تراشهکایرین 970
رم4 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت با قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت
دوربین اصلیدوگانه، سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و سنسور 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس لیزری، فلاش LED دوگانه، فیلمبرداری 4K و لنزهای لایکا
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی
باتری4 هزار میلی‌آمپرساعت
استانداردها و گواهی‌هااستاندارد IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب
شبکه و اتصالاتبلوتوث 4.2، وای فای، یو اس بی نوع C
سیستم عاملاندروید 8 اوریو با رابط کاربری EMUI 8.0
رنگ بندیقهوه‌ای، مشکی، طلایی، طلایی صورتی
ابعاد150.5 در 77.8 در 8.2 میلی‌متر
نسبت صفحه به پنل جلویی81.69 درصد
وزن186 گرم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چرا وقتی اسم پردازندش کیرین هست مینویسین کایرین؟
    حتی اون یارو توو پخش زنده معرفیشم میگفت کیرین!!!

  2. من میت 8 دارم زمانی که من خریدم ب نسبت تمام گوشی های بازار واقعا ی سر و گردن بالاتر بود ب نسبت قیمتش
    اما مدتی میشه هوواوی رفته ب سمت قیمت های لاکچری ک متاسفانه دیگه نمیشه خرید،