هواوی میت 10 پرو

هواوی میت 10 پرو معرفی شد؛‌ دوربین دوگانه، قابلیت ضد آب و اندروید 8 اوریو

هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها، دوربین و قیمت این گوشی موبایل چینی آشنا خواهیم شد.

سرانجام روز بزرگ هواوی فرا رسید؛ این کمپانی از دو پرچمدار جدید خود، دو گوشی هواوی میت 10 و میت 10 پرو پرده برداری کرد. این دو محصول جواب قدرتمند دومین کمپانی بزرگ حوزه موبایل جهان به گوشی‌های پرچمداری همچون سامسونگ گلکسی نوت 8، آیفون 8، آیفون ایکس و ال جی وی 30 هستند.

میت 10 پرو نشان می‌دهد که کمپانی هواوی به بلوغ کاملی از طراحی و سخت افزار رسیده است و اینک آماده‌ی هرگونه مبارزه با رقبای قدرتمند آمریکایی و آسیایی خود است. همانطور که انتظار می‌رفت، این گوشی موبایل اندرویدی از نمایشگر تمام صفحه‌ای نظیر رقبایش بهره می‌برد تا کلید هوم از روی قاب جلویی حذف شده و سنسور اثر انگشت نیز به قسمت پشتی گوشی منتقل شده است.

هواوی میت 10 پرو

یک نمایشگر 6 اینچی از نوع AMOLED HDR بر روی قاب جلویی این گوشی نقش بسته است. این نمایشگر قادر به ارائه وضوح +Full HD و نسبت کنتراست 70000:1 است. همچنین یک محافظ صفحه گوریلا گلس نیز آن را پوشانده است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دو گوشی هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو نیز دقیقا همین نمایشگر است. در حالی که مدل اصل این خانواده از یک نمایشگر با نسبت ابعاد استاندارد 16:9 بهره می‌برد، اما مدل پرو به یک نمایشگر 18:9 تجهیز شده است. این نمایشگر 6 اینچی در بدنه‌ای 5.5 اینچی تعبیه شده است که در دست گیری گوشی را آسوده کرده و تماشای محتوا در آن را بهتر می‌کند. نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه نیز در این گوشی بیشتر از آیفون ایکس اپل بوده و در اندازه 81.61 درصد است.

هواوی میت 10 پرو

اما این نمایشگر جذاب تنها بخش مهم گوشی هواوی میت 10 پرو نیست، یک چیپست فوق‌العاده قدرتمند نیز در زیر قاب آن به فعالیت خواهد پرداخت. تراشه کایرین 970 که چندی پیش هواوی رسما از آن پرده برداری کرد، یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایلی ساخته شده تا به حال است که حاوی یک پردازنده جداگانه مخصوص امور هوش مصنوعی است تا به نوعی هواوی با استفاده از آن لرزه بر اندام رقبای قدرتمندش در بازار بی‌اندازد.

هواوی میت 10 پرو

یکی از قابلیت‌های جذاب این گوشی “Smart Screen”‌ نام دارد که به نوعی می‌توان آن را رقیب سامسونگ دکس دانست، اما خوشبختانه در اینجا دیگر هیچ نیازی به یک داک نیست. تنها کافیست گوشی هوشمند خود را به لطف یک کابل USB-C‌ به HDMI‌ به یک مانیتور متصل کرده تا تجربه استفاده از یک دسکتاپ اندرویدی را به دست آورید. این قابلیت از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز پشتیبانی می‌کند.

هواوی میت 10 پرو

یک باتری با ظرفیت 4.000 میلی‌آمپر ساعت وظیفه‌ی انرژی رسانی به قطعات مختلف گوشی را بر عهده خواهد داشت و توسط درگاه یو اس بی نوع C‌ شارژ‌ می‌شود. این باتری به لطف تکنولوژی شارژ‌ سریع، می‌تواند در مدت تنها 30 دقیقه، 58 درصد شارژ‌ شود تا شما در مواقع ضروری استرسی برای شارژ کم گوشی خود نداشته باشید. همچنین عمر باتری گوشی جدید هواوی نیز چیزی در حدود 12 ساعت و 14 دقیقه خواهد بود. شاید هیچ پیشرفتی در این بخش دیده نشود، اما به لطف چیپست کایرین 970 این گوشی قطعا کم مصرف‌تر شده است تا عمر کلی باتری آن نیز با همان ظرفیت ممکن افزایش پیدا کند. هواوی میت 10 پرو موفق شده است با دریافت تاییدیه IP67 در برابر نفوذ آب، گرد و غبار مقاوم باشد و تا عمق 1 متری آب، به مدت 30 دقیقه مقاومت کند.

در بخش دوربین، هواوی میت 10 پرو حاوی یک ماژول دوربین دوگانه پشتی است. دوربین دوگانه برند لایکا میت 9 بر روی این گوشی نیز قابل مشاهده است، اما آن حالا پیشرفته‌تر و بهتر شده است. هواوی همچنین ادعا کرده که تصاویر قابل ثبت با دوربین این گوشی را می‌توان با تصاویر بزرگانی از برندهای سامسونگ و اپل مقایسه کرد.

هواوی میت 10 پرو

یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی با گشودگی دیافراگم f/1.6 با یک سنسور 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید همراه شده و به تکنولوژی‌های فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فوکوس لیزری، فلاش ال ای دی دوگانه، فیلمبرداری 4K و همچنین لنز‌هایی با برند لایکا تجهیز شده‌اند. به لطف دیافراگم بازتر، اینک دوربین هواوی میت 10 پرو می‌تواند تصاویری واضح‌تر در شرایط نوری تاریک را نیز ثبت کند. ترکیب این دو سنسور با یکدیگر موجب شده تا کاربران بتوانند تصاویری حرفه‌ای درست همانند تصاویر گرفته شده با دوربین‌های عکاسی را ثبت کنند. این بدان معناست که در تصویر شما، سوژه می‌تواند کاملا شفاف باشد و صحنه‌ی پس زمینه‌ی آن را به حالت مات درآورید.

هواوی میت 10 پرو

از دیگر مشخصات این گوشی باید به رابت کاربری EMUI 8.0‌ مبتنی بر اندروید 8 اوریو، بلوتوث 5.0 و همچنین رنگ‌بندی شامل مشکی، قهوه‌ای و آبی اشاره کرد.

هواوی میت 10 پرو

ظاهرا قرار است گوشی هواوی میت 10 پرو در دو نسخه مختلف عرضه شود. یکی از این نسخه‌ها حاوی رم 6 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی است و نسخه‌ی بالارده‌تر آن نیز همراه با یک رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی قرار است فروش برسد.

جدول مشخصات هواوی میت 10 پرو

صفحه نمایش6.0 اینچی AMOLED HDR با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل، پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس
تراشهکایرین 970
رم6 گیگابایت / 4 گیگابایت
حافظه داخلی128 گیگابایت / 64 گیگابایت
دوربین اصلیدوگانه، سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و سنسور 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس لیزری، فلاش LED دوگانه، فیلمبرداری 4K و لنزهای لایکا
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی
باتری4 هزار میلی‌آمپرساعت
استانداردها و گواهی‌هااستاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
شبکه و اتصالاتبلوتوث 5.0، وای فای، یو اس بی نوع C
سیستم عاملاندروید 8 اوریو با رابط کاربری EMUI 8.0
رنگ بندیقهوه‌ای، آبی، نقره‌ای
ابعاد154.2 در 74.5 در 7.9 میلی‌متر
نسبت صفحه به پنل جلویی80.9 درصد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا از هر لحاظ که فکرشو بکنین از همه گوشی ها سره بهترینه به نظرم و امیدوارم با قیمت منصفانه تو ایران به فروش برسه و دوستانی که پول خریدشو دارن بازم پیشنهاد میکنم دو سه ماهی بعد از ورود به ایران منتظر بمونن بعد بگیرن چون قیمتش کمتر میشه