رنو کولئوس 2017 - Renault Koleos 2017

بررسی رنو کولئوس 2017 – Renault Koleos 2017 ؛ قیمت ، مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند فرانسوی

در این مقاله قصد داریم به بررسی شاسی بلند رنو کولئوس 2017 (Renault Koleos 2017)، خودرو سایز بزرگ 5 نفره کمپانی رنو بپردازیم. در ادامه مشخصات فنی، تجهیزات و تصاویر کولئوس جدید را مشاهده خواهید کرد.

بی‌تردید کجار یکی از جذاب‌ترین اتومبیل های شاسی بلند کمپانی رنو محسوب می‌شود. موفقیت این خودرو به قدری برای خودروساز فرانسوی جذاب بود تا آن‌ها یک مدل بزرگ‌تر، جادارتر و لوکس‌تر به نام کولئوس را به تولید برسانند. حال نسل جدیدی رنو کولئوس اینک با تغییراتی مثبت آمده است تا نام رنو بیش از پیش در بین اتومبیل‌های کراس اوور سایز بزرگ بدرخشد.

رنو کولئوس 2017 دارای پلتفرم یکسانی با نیسان X-Trail است، اما رنو به جای تعبیه 7 صندلی در این خودرو بزرگ، همراه با ارائه نسخه 5 نفره سعی بر آن داشته تا فضای داخلی کابین را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و صندوقی بزرگ را در اختیار صاحبان کولئوس قرار دهد.

پیشرانه‌ها

عرضه رنو کولئوس 2017 با 6 پیشرانه مختلف

به طور کلی 6 مدل مختلف از رنو کولئوس 2017 به فروش می‌رسد که حاوی پیشرانه‌هایی بنزینی و دیزلی، سیستم‌های چهارچرخ محرک یا دیفرانسیل جلو و همچنین گیربکس‌های دستی و اتوماتیک هستند. مدل پایه این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری dCI برخوردار است که قادر به ارائه 129 اسب بخار خواهد بود. این مدل تنها با سیستم دیفرانسیل جلو به فروش می‌رسد و یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت را بر عهده خواهد داشت. با این حال دو تریم متفاوت دینامیک اس و سیگنیجر ناو پیش روی مشتریان جهت خریداری است. این نسخه، کم مصرف‌ترین نسخه رنو کولئوس 2017 است و به ادعای رنو نرخ تولید آلایندگی آن نیز 128 گرم دی اسکید کربن در هر گرم است.

رنو کولئوس 2017 - Renault Koleos 2017

مدل بعدی حاوی یک پیشرانه دیزلی 2 لیتری است. این موتور قادر به تولید 172 اسب بخار است، در آن به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک استفاده شده است و مشتریان می‌توانند آن را همراه با یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا CVT اتوماتیک خریداری کنند؛ گیربکس مدل اتوماتیک کولئوس، X-Tronic نام دارد. این مدل همراه با گیربکس دستی خود دارای نرخ آلایندگی 148 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر است و این میزان در مدل اتوماتیک نیز به 156 گرم دی اکسید کربن می‌رسد.

تجهیزات

رنو کولئوس 2017 یک خودروی لوکس محسوب می‌شود و همانطور که گفته شد در دو تریم اصلی دینامیک اس و سیگنیچر ناو قابل عرضه خواهد بود. در تریم دینامیک اس این محصول ما یک پوشش چرمی را در برخی از بخش‌ها می‌توانیم مشاهده کنیم. علاوه بر این باید به سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، چراغ‌ها و برف پاک‌کن‌های خودکار، سیستم چندرسانه‌ای R-Link 2 مجهز به نمایشگر لکسی 7 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، رینگ‌های 18 اینچی و همچنین آینه‌های تاشو مجهز به گرم شونده اشاره کرد.

رنو کولئوس 2017 - Renault Koleos 2017

اندازه نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای در تریم سیگنیچر ناو رنو کولئوس جدید به 8.7 اینچ افزایش پیدا کرده است. این مدل از پوشش تمام چرم به صورت کامل (برخلاف تریم دینامیک اس)، صندلی‌های جلو مجهز به گرم کننده و همچنین درب پشتی برقی بهره می‌برند. از دیگر تجهیزات این تریم که همراه با پکیجی به نام Climate به خودرو اضافه می‌شوند می‌توان به سرد شونده صندلی‌های جلو، گرم شونده صندلی‌های پشتی و همچنین گرم شونده غربیلک فرمان اشاره کرد.

تجربه رانندگی

بر اساس آخرین اخبار، پیشرانه دیزلی قدرتمند رنو کولئوس 2017 احساس نرمی و راحتی را به همراه داشته و سرعت بالایی را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیشرانه بسیار نرم است و زمانی که در حال عبور از یک بزرگراه هستید، هیچ صدای اضافی به جز یک پس زمینه بسیار کم به گوش شما نخواهد رسید. علاوه بر این، با توجه به ابعاد بزرگ بدنه و آینه‌های جانبی کولئوس جدید، به گوش نرسیدن صدای باد نیز می‌تواند برای خریداران یک موهبت به حساب آید. گیربکس CVT به کار رفته در این خودرو از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است و می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در نوع خود دانست. هرچند در برخی از موارد شاهد گیجی گیربکس X-Tronic رنو هستیم، اما موارد مثبت آن به قدری زیاد است که ذهن مارا درگیر خود نکند.

رنو کولئوس 2017 - Renault Koleos 2017

فرمان کولئوس پاسخ‌های غیرمستقیمی را به همراه داشته و سیستم تعلیق خودرو نیز احساس پایداری در کنار راحتی را در اختیار سرنشینان خودرو قرار خواهد داد. در اکثر مواقع شاهد حرکت صاف و تخت کولئوس هستیم و تنها در پیچ‌های تند است که بدنه خودرو کمی با تکان همراه خواهد بود. همچنین طبیعیست که در جاده‌های ناهموار تکان‌هایی توسط سرنشینان حس می‌شود، اما در اکثر جاده‌ها ما می‌توانیم عملکرد رنو کولئوس 2017 را مثبت ارزیابی کنیم. لازم به ذکر است که کولئوس مبتنی بر پلتفرم یکسانی با خودرو قشقایی طراحی شده است و عملکرد آن‌ها نیز نسبتا نزدیک به یکدیگر است.

کابین

کابین کولئوس جدید را با توجه به طراحی بهتر و کاربردی‌ترش می‌توان نقطه قوت این خودرو برند رنو در مقایسه با محصولات مشابه کلاس خود دانست. علاوه بر این، رنو به درستی و در بهترین مکان‌ها از پلاستیک‌های نرم استفاده کرده است که به کم صدا بودن خودرو کمک شایانی کرده است. صندلی‌ها بسیار نرم هستند و حمایت مناسبی را از بدن سرنشین انجام می‌دهند. فضای جلوی پا نیز کاملا ایده آل سرنشینان است تا آن‌ها در مسافرت‌های طولانی هیچ عیبی را نتوانند در کولئوس جدید مشاهده کنند.

رنو کولئوس 2017 - Renault Koleos 2017

صندوق بار خودرو نیز شرایط مناسبی داشته و کف آن نسبت به میزان بار شما متغیر خواهد بود. در صورت باز بودن صندلی‌های پشتی، فضای بار رنو کولئوس 2017 در حدود 579 لیتر است. اما وقتی صندلی‌ها را تا کنید، این فضا به میزان ایده آل 1759 لیتر می‌رسد.

اما یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف کولئوس، انتقال صدای جاده به داخل کابین است. هرچند ما بر این باوریم که انتخاب لاستیک‌های مناسب،‌ تا حد زیادی می‌توانند این مشکل را از بین برده و کابینی کم صداتر را به همراه داشته باشند.

جمع بندی

به طور کلی فاصله‌ی کمی بین شاسی بلندهایی همچون رنو کجار و مدل‌های لوکس بازار نظیر بی ام و ایکس 3 و یا آئودی کیو 5 وجود دارد،‌ حال رنو کولئوس می‌تواند جواب قاطعی از سوی خودروساز فرانسوی به بازار اتومبیل‌های باکیفیت باشد.

رنو کولئوس 2017 - Renault Koleos 2017

رنو کولئوس 2017 همراه با پیشرانه‌های قدرتمند و آرام، تجهیزاتی که سخاوتمندانه در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرند و همچنین یک کابین باکیفیت،‌ کم صدا و نرم رو در روی شاسی بلندهای 7 نفره فول سایزی همچون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو قرار می‌گیرد، اما باید به خاطر داشته باشید که رنو در این محصول خود به جای 7 صندلی از 5 صندلی استفاده کرده است. حال این بر عهده شماست که ببینید آیا خرید یک شاسی بلند 7 صندلی ارزشمندتر است یا آنکه شما یک خودروی 5 صندلی  ارائه کننده فضای بار و جلو پای بیشتری را مناسب‌تر می‌بینید؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا Koleos خیلی بهتر از ماشین های کره ای مثل سانتافه هست که اونقدر قیمت دارن حالا هر چی هم که باشن …

  2. قطعا از آشغال های کره ای مثل سانتافه بهتره من koleos رو بیشتر میپسندم