تکنولوژی جدید وسترن دیجیتال برای ساخت هارد دیسک 40 ترابایتی معرفی شد

تکنولوژی جدید وسترن دیجیتال معرفی شد. با استفاده از این تکنولوژی ایده ساخت هارد دیسک 40 ترابایتی وسترن تبدیل به واقعیت خواهد شد.

وسترن دیجیتال نسل جدید تکنولوژی تولید هارد دیسک خود را معرفی کرد که با استفاده از آن می‌توان حافظه‌هایی با ظرفیت خارق‌العاده 40 ترابایت ایجاد کرد. البته در حال حاضر امکان بهره بردن از تکنولوژی جدید وسترن دیجیتال وجود نداشته و این شرکت وعده داده تا سال 2025، چنین هارد دیسک‌هایی روانه بازار خواهد کرد.

وسترن دیجیتال دستاورد جدید خود را ضبط مغناطیسی با کمک مایکروویو نام نهاده است که به طور خلاصه به صورت MAMR نمایش داده می‌شود. وسترن دیجیتال اولین هارد دیسک اچ دی دی MAMR خود را ابتدای هفته جاری در دفتر مرکزی شرکت در دره سیلیکون رونمایی کرد.

یک درایو MAMR، از یک تکنولوژی نوآورانه با نام نوسان گشتاور چرخشی استفاده می‌کند تا یک میدان ریز موج الکترومغناطیسی ایجاد کند. این میدان مغناطیسی کوچک کمک می‌کند اطلاعات را در تراکم بسیار بالا بدون کاهش قابلیت اطمینان نوشت.

تکنولوژی جدید وسترن دیجیتال

تکنولوژی جدید وسترن دیجیتال از چند سال دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد

با استفاده از تکنولوژی جدید وسترن دیجیتال می‌توان در هر اینچ مربع 4 ترابایت داده ذخیره کرد. به این ترتیب تا سال 2025، هارد دیسک‌هایی با اندازه‌های عادی و ظرفیت‌ 40 ترابایت و به بالا مشاهده خواهیم کرد. به عقیده متخصصان، تکنولوژی MAMR سبب می‌شود هزینه خرید هارد دیسک‌ به نسبت هر ترابایت شدیدا کاهش پیدا کند. به عبارت دیگر، برای در اختیار داشتن یک ترابایت ظرفیت، مبلغ کمتری در مقایسه با حال پرداخت می‌کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*