هدست بیسیم سانتا کروز

آکیولس هدست بیسیم سانتا کروز را با طراحی و کنترلر‌های جدید به نمایش گذاشت

کمپانی آکیولس امروز در رویداد خبری خود از نسل دوم هدست بیسیم سانتا کروز (Santa Cruz) پرده برداری کرد. این هدست واقعیت مجازی مستقل از طراحی بسیار متفاوت‌تری از نسل پیشین خود برخوردار بوده و صاحب کنترلرهای جدیدی شده است.

آکیولس ساعاتی پیش میزبان یک رویداد خبری بود که در آن خبر از کاهش قیمت هدست آکیولس ریفت (Oculus Rift) خبر داد و از هدست واقعیت مجازی مستقل آکیولس گو (Oculus Go) پرده برداشت. اما این پایان ماجرا نبود. مدتهاست آکیولس مشغول کار بر روی یک هدست مستقل تکامل یافته است. آن‌ها در کنفرانس توسعه دهندگان سال گذشته خود از این هدست با نام «سانتا کروز» پرده برداری کرده بودند.

ایده‌ای که پشت طراحی هدست بیسیم سانتا کروز قرار دارد با هدف ارائه تجربیات واقعیت مجازی سطح بالا بدون نیاز اتصال به یک کامپیوتر شخصی است. حال آکیولس ساعاتی پیش نسخه‌ی اولیه بهبودیافته‌تری از هدست بیسیم سانتا کروز را معرفی کرد که اینک از یک طراحی جدید برخوردار بوده و صاحب کنترلر‌های جدیدی شده است. هدست بیسیم سانتا کروز تنها هدست مستقل کمپانی آکیولس نبود که امروز معرفی شد، همانطور که گفته شد آکیولس گو نیز یک هدست مستقل است که با هدف کاربران عادی محتوای واقعیت مجازی و با قیمت 199 دلار از سال آینده به فروش خواهد رسید.

نمونه ساخته شده اولیه این هدست در اصل یک کامپیوتر موبایلی کامل متصل به سر بود. اما حالا طراحی جدید هدست بیسیم سانتا کروز کاملا متفاوت شده است. در واقع این هدست شبیه به مدل ریفت از هدست‌های کمپانی آکیولس شده است. سنسورهای جدیدی در قسمت جلویی این هدست تعبیه شده است که کنترلرهای جدید Touch را قادر می‌سازد تا یک تجربه کاملا مستقلی را به کاربران ارائه کنند. این هدست قادر است بدون نیاز به هرگونه سنسور خارجی، دوربین‌ها و یا یک کامپیوتر که بخواهید به آن متصلش کنید، مورد استفاده قرار گیرد.

زمان نامشخص عرضه نسخه نهایی هدست بیسیم سانتا کروز

کمپانی آکیولس می‌گوید پیش از آن که هدست مستقلشان آماده‌ی عرضه در بازار شود، باید کارهای مختلفی بر روی آن انجام گیرد. آن‌ها در حال آماده سازی خود برای فروش نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان هدست بیسیم سانتا کروز در سال 2018 میلادی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*