هک اطلاعات محرمانه نظامی کره جنوبی

سرقت اطلاعات محرمانه نظامی کره جنوبی و آمریکا توسط هکرهای کره شمالی

یکی از مسئولان کره جنوبی مدعی شد هکرهای کره شمالی تعداد زیادی از اطلاعات محرمانه کره جنوبی و آمریکا برای عملیات جنگی مشترک علیه رهبر کره شمالی را سرقت کرده‌اند.

همانطور که در جریان خبرها قرار دارید، به تازگی دولت کره شمالی به اطلاعات محرمانه نظامی کره جنوبی دست یافته است. این اطلاعات حاوی نقشه‌های حمله کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا به رهبر کره شمالی -کیم جونگ اون- و ترور او بوده‌اند و به سپتامبر 2016 بازمی‌گردند. اما چگونه هک اطلاعات مهم نظامی کره جنوبی انجام شده است؟ ماجرا بسیار ساده‌تر از آنچه تصور می‌کنید اتفاق افتاد.

همانند سایر سرویس‌های امنیتی کشورها، کره جنوبی نیز کامپیوترهای نظامی‌اش را به شبکه اینترانت داخلی و ایمن متصل می‌کند تا احتمال درز اطلاعات از طریق حفره‌های امنیتی مرتبط با اینترنت به صفر برسد. شبکه اینترانت کره جنوبی کاملا از شبکه اینترنت جدا و مستقل بوده و امکان نفوذ به اینترانت از طریق اینترنت و از سایر کشورها به هیچ عنوان وجود ندارد. اما کارکنان نظامی کره جنوبی پس از انجام کارهای نگهداری سرورها و اتصال سرور به اینترنت، فراموش می‌کنند که دسترسی یکی از کامپیوترها را از اینترنت قطع کنند. بدین ترتیب هکرهای کره شمالی به سرعت اطلاعات موجود در سرورها را استخراج می‌کنند و نقشه‌های مهم و اطلاعات محرمانه نظامی کره جنوبی و آمریکا لو می‌رود.

ری چئول-هی (Rhee Cheol-hee)، قانون‌گذار کره جنوبی در مصاحبه خود با وال استریت ژورنال می‌گوید:

آن‌ها باید بلافاصله پس از انجام کارهای رسیدگی به سرورها، جک کانکتور را جدا می‌کردند.

هک اطلاعات محرمانه نظامی کره جنوبی

ترامپ نیز برای مقابله با هک اطلاعات محرمانه نظامی کره جنوبی بارها گزینه‌های روی میز را به رخ مقامات کره شمالی کشیده اما نکته قابل توجه، دستیابی این کشور به اطلاعات مهم نظامی است که به هیچ طریقی قابل بازگشت نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تکنولوژی مرموز و عجیبی دارن

  2. حقشونه ملت کره شمالیو گشنگی دادن
    درود بر کیم