گوشی های وان پلاس

گوشی های وان پلاس ، اطلاعات خصوصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند!

بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط یکی از محققان حوزه امنیت، به نظر می‌رسد گوشی های وان پلاس بدون اجازه و آگاهی کاربران، اطلاعات خصوصی آنها را جمع‌آوری می‌کنند.

در دنیایی که حریم خصوصی افراد بیشترین اهمیت را دارد، بسیاری از شرکت‌های مختلف، شفافیت را در اولیت کارهای خود قرار می‌دهند. با این حال، وان پلاس از این اعتماد سو استفاده کرده است. موضوعی که شاید بیش از هر چیزی ناراحت‌کننده باشد، آگاهی مدیران این شرکت چینی از مشکل موجود است. سال گذشته، کریستوفر مور (Christopher Moore) متوجه شده بود گوشی وان پلاس 2 او در حال ارسال اطلاعات به یک دامنه HTTPS متعلق به وان پلاس، بدون رضایت کاربر است.

بعد از بررسی داده‌ها، او متوجه شد اطلاعاتی همچون نمایشگر، باز شدن قفل دستگاه، ری‌استارت‌های غیر طبیعی، شماره سریال، IMPEI، شماره‌های تلفن، مک آدرس، نام‌های شبکه موبایل، پیشوندهای IMSI و همین‌طور اطلاعات ESSID و BSSID شبکه بی سیم برای دامنه “open.oneplus.net” ارسال می‌شود.

علاوه بر این، مور متوجه شد سیستم عامل اکسیژن، اطلاعات زمانی مربوط به باز کردن یا بستن اپلیکیشن های مختلف یا فعالیت‌هایی که در حال باز شدن بودند را نیز جمع‌آوری می‌کند. ظاهر دو اپلیکیشن “OnePlus Device Manage” و “OnePlus Device Manager Provider” در گوشی های وان پلاس ، مسئولیت ارسال اطلاعات کاربران را بر عهده دارند.

زمانی که اوایل سال جاری این محقق با وان پلاس مکاتبه کرد، آنها انجام کارهای معمول از جمله عیب‌یابی دستگاه را پیشنهاد کردند. در ادامه نیز این ارتباط به صورت کامل قطع شد.

اخیرا فردی از پیدا کردن راه حلی جدید برای غیر فعال کردن “OnePlus Analytics” بدون نیاز به روت کردن دستگاه خبر داده است. کاربران برای متوقف کردن دائمی این اپلیکیشن، باید از دستور adb رو به رو استفاده کنند: pm uninstall -k –user 0 pkg.

وان پلاس هنوز در این مورد سکوت کرده است. اما این حقیقت که مدیران وجود چنین چیزی را از کاربران مخفی کرده‌اند، نتایج بسیار بدی برای این برند به همراه خواهد داشت.

گوشی های وان پلاس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امیدواریم بقیه اینطور نباشند!