لباس پلیس دوربین دار

لباس پلیس دوربین دار در هفته ناجا رونمایی شد + نحوه فعالیت

همزمان با هفته ناجا از لباس پلیس دوربین دار رونمایی شد و این لباس‌های جدید در اختیار نیروهای پلیس تهران قرار گرفت. در ادامه با عملکرد این دوربین‌ها آشنا می‌شوید.

لباس های جدید پلیس که به دوربین مجهز شده‌اند در اختیار پلیس تهران قرار گرفت. این دوربین‌ها بر روی لباس ماموران پلیس نصب می‌شوند و قابلیت ضبط تصاویر در حین اجرای ماموریت را دارند. رئیس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد که امکان پایش آنلاین تصاویر گرفته شده از این دوربین‌ها نیز وجود دارد.

فرمانده ناجا چندی پیش از تجهیز نیروی انتظامی به لباس های دوربین دار خبر داده بود. پس از جریانات رخ داده در دادگاه‌ها در مورد برخورد مجرمان با نیروهای انتظامی در حین انجام وظیفه، پلیس تصمیم گرفت جهت کاهش جریانات این چنینی و همین‌طور جمع‌آوری مدارک بیشتر در خصوص جرم‌های رخ داده، لباس فرم نیروی انتظامی را به دوربین مجهز کند تا تمام اتفاقات با همه جزئیات ضبط شود.

نیروی انتظامی در اواخر تیرماه از تجهیز و آماده‌سازی لباس پلیس دوربین دار خبر داد و حالا همزمان با هفته ناجا به طور نمادین این لباس‌ها را رونمایی کرده است. تصاویر ضبط شده توسط این دوربین به مانیتوری که در خودروی پلیس تعبیه شده ارسال می‌شود و می‌توان به طور مستقیم این صحنه‌ها را مشاهده کرد.

لباس پلیس دوربین دار

سردار محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در جمع خبرنگاران، جزئیات این لباس‌های جدید و نحوه عملکرد آن‌ها را شرح داد. وی در ابتدا گفت توجه به تجهیزات و تکنولوژی‌های روز یکی از مسائل مهم در پلیس پیشگیری است و فرمانده نیروی انتظامی نیز تاکید بسیاری بر این موضوع داشتند. در همین راستا شورای تحول کلانتری‌ها با زیرمجموعه‌های مختلف تشکیل داده شد. حدود 60 درصد از تجهیزات و فناوری‌ها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، عمر استاندارد خود را کرده بودند و به همین دلیل برای نوسازی تجهیزاتمان برنامه‌ریزی شده و بیش از هزار دستگاه تجهیزات و فناوری به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی ارائه می‌شود.

سردار شرفی در مورد سامانه نظارت بر عملکرد تیم‌های گشتی و پایش عملکرد آن‌ها نیز بیان کرد که این سامانه قابلیت نشان دادن آنلاین موقعیت جغرافیایی تیم‌های گشتی بر روی نقشه را دارد و بر اساس آن بر عملکرد ماموران و تیم‌ها نظارت می‌شود. همچنین مقامات مافوق نیز می‌توانند از موقعیت نیروهای خود باخبر شوند.

لباس پلیس دوربین دار

مزایای استفاده از لباس پلیس دوربین دار

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به رونمایی از لباس پلیس دوربین دار اشاره کرد و گفت:

پروژه نصب دوربین روی البسه ماموران نقش زیادی بر عملکرد نیروهای ما دارد و اقدامات آن‌ها به صورت آنلاین ثبت و ضبط می‌شود. امکان خاموش کردن این دوربین‌ها از سوی پرسنل وجود ندارد و اگر دوربین خود را خاموش کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد. گاهی میان مردم و ماموران ما اختلافاتی در مورد عملکرد نیروهای پلیس به وجود می‌آید که این دوربین‌ها می‌توانند به خوبی چنین مسائلی را حل و فصل کنند.

وی در پایان از رونمایی سامانه جامع پیامکی خبر داد که می‌تواند مراجعه مردم به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و از مراجعات غیرضروری به کلانتری‌ها جلوگیری کند. با استفاده از این سامانه، مراحل رسیدگی به پرونده از طریق پیامک به شهروندان اطلاع داده می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها به کلانتری‌ها نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وای خدای من :)) داریم به 30 سال پیش یه سری کشورها میرسیم پس