انتشار جزئیات 3 پردازنده جدید AMD از خانواده Athlon

خبرهایی در فضای مجازی منتشر شده است مبنی براینکه شرکت دوست داشتنی AMD قصد عرضه سه پردازنده از خانواده موفق Athlon را دارد اما با یک تفاوت نسبت به پردازنده های جدید این شرکت و آن اینکه این پردازنده ها دارای پردازنده گرافیکی نخواهند بود.

بر طبق این گزارشات پردازنده اول با نام Athlon X2 450 شناخته می شود و با دو هسته پردازشی با کلاکی در حالت عادی معادل 3.5 گیگاهرتز و در حالت توربو معادل 3.9 گیگاهرتز و دارای 1 مگابایت حافظه کش سطح دو می تواند نیازهای روزانه یک کاربر معمولی را برطرف نماید.

amd-2

پردازنده دوم یعنی Athlon X4 840 از چهار هسته پردازشی برخوردار می باشد که در فرکانس های 3.1 و 3.8 گیگاهرتز فعالیت می کنند و دارای 4 مگابایت حافظه کش سطح دو می باشد. پردازنده سوم که آخرین پردازنده از این خانواده به شمار می رود با نام Athlon X4 860K شناخته می شود و همانطور که از نامش می توان استنباط کرد از دو پردازنده قبلی قویتر بوده و دارای کلاک هسته ای برابر با 3.7 گیگاهرتز در حالت عادی و 4 گیگاهرتز در حالت توربو بوده و از 4 مگابایت حافظه کش سطح دوم نیز برخوردار می باشد.

این پردازنده های 28 نانومتری از معماری Kaveri با هسته Steamroller برخوردارند.

از نظر نویسنده عرضه این پردازنده ها با یدک کشیدن نام Athlon حس نوستالژیک خوبی را تداعی می کند اما چیزی که پرواضح است شرکت دوست داشتنی AMD با عرضه چنین پردازنده هایی توانایی رقابت با نسل های کنونی شرکت رقیب را نخواهد داشت و ایراد دیگری که باز هم به شرکت معطوف است کم بودن میزان حافظه کش مورد استفاده می باشد که امیدواریم در نسل های بعدی این موضوع هم برطرف شود.

منبع : guru3d

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*