معرفي تبلت 84 اينچي چند لمسي شرکت 3M

کمپانی 3M یک تبلت بسیار بزرگ با صفحه نمایش 84 اینچی طراحی کرده و امروز آن را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. البته این اولین محصول 3M در این شکل و ابعاد نیست، سال گذشته هم یک تبلت عظیم 46 اینچی توسط 3M رونمایی شده بود و حالا این دومین نمونه است. در ادامه به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم.

تبلت جدید 3M از نوع چند لمسی است و نمونه‌ی رونمایی شده قادر است تا 40 نقطه‌ی لمس شده را به صورت هم‌زمان حس کند. صفحه نمایش 84 اینچی آن دارای رزولوشن 4K یا به عبارتی 3840 در 2160 پیکسل می‌باشد. سال گذشته رزولوشن تبلت رونمایی شده 1920 در 1080 پیکسل بود و تعداد نقاط لمس به 20 نقطه محدود می‌شد.

تفاوت دیگر بین این تبلت و نمونه‌ی سال قبل مربوط به نوع حسگرهای آن می‌شود. در سال گذشته از حسگر‌های مبتنی بر ITO استفاده شده بود و حالا حسگرهای مبتنی بر سیم مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ادعای سازنده این است که استفاده از حسگرهای جدید موجب افزایش ابعاد آن هم بدون افت کارایی شده است.
این تبلت از نظر ظاهری درست شبیه یک میز بزرگ است و هدف از طراحی آن استفاده در امر آموزش و در مکان‌هایی مثل موزه‌ها و مدارس است.

3M هنوز قیمتی برای این محصول عنوان نکرده اما قرار است در سه ماهه‌ی سوم سال 2013 روانه‌ی بازار شود. در زمان عرضه تعداد نقاط لمس هم‌زمان بیش از 100 عدد خواهد بود.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*