تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

با تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال آشنا شوید

در این مقاله ما شما را با تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) وگوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL)،‌ گوشی های جدید گوگل آشنا می‌کنیم.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال چند روزی است که معرفی شده‌اند و شامل قابلیت‌های جذابی هستند. به همین خاطر آن‌ها را می‌توان در رده آیفون های اپل، گوشی های گلکسی سامسونگ و پیشرو در سایر استانداردهای مربوط به گوشی های هوشمند مدرن قرار داد.

ما در این مقاله قصد داریم به قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2 و برادر بزرگ‌تر آن بپردازیم و توضیح دهیم چه قابلیت‌ها و تکنولوژی‌هایی در این دو محصول می‌توانند به فروش هر چه بیشتر آن کمک کرده و یا مشتریان را از خرید آن دور کنند. همچنین از آنجایی که انتظار می‌رود دوربین به کار رفته در دو گوشی جدید گوگل جزو بهترین‌ها باشند، ما نگاه دقیق‌تری به ویژگی های دوربین گوگل پیکسل 2 نیز خواهیم انداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

یک دوربین با حالت پرتره

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

گوگل آنچیزی که نیازمند دو دوربین است را تنها با یک دوربین ارائه کرده است. ما در مورد حالت عکاسی پرتره صحبت می‌کنیم که در آن پس زمینه سوژه مورد نظر شما تار شده و خود‌ شفاف باقی خواهد ماند تا عکاسی با یک دوربین حرفه‌ای DSLR شبیه سازی شود. اما گوگل چگونه آن را تنها با یک لنز ارائه کرده است؟ کلید کار تکنولوژی به نامک Dual Pixel است. ما نخستین بار شاهد حضور چنین تکنولوژی بر روی دوربین گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ بودیم، اما در حالی که غول کره‌ای تنها برای فوکوس خودکار سریع‌تر از آن استفاده کرده بود، شرکت گوگل از آن برای ساخت یک نقشه عمقی و ارائه‌ی حالت عکاسی پرتره تنها با یک دوربین نیز استفاده کرده است.

حضور همزمان OIS‌ و EIS در یک گوشی هوشمند برای نخستین بار

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

یکی از مهم‌ترین قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال در واقع استفاده از تثبیت کننده‌ی بسیار عالی برای ضبط ویدیوها است. این گوشی برای نخستین بار از دو سیستم تثبیت کننده اپتیکال و تثبیت کننده الکترونیکی در کنار یکدیگر استفاده کرده است تا ویدیوهایی چشمگیر همراه با کمترین لرزش را ثبت کند.

دوربین سلفی حاوی حالت پرتره

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

دقیقا همان حالت پرتره که توسط دوربین پشتی گوشی ارائه می‌شود، همراه با دوربین سلفی گوشی نیز قابل ارائه است تا بتوانید بهترین تصاویر سلفی را با کسانی که دوستشان دارید بگیرید.

حافظه نامحدود رایگان در Google Photos

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

گوگل به تمامی کاربران گوشی های جدید پیکسل امکان استفاده نامحدود از فضای ابری Google Photos‌ را می‌دهد. البته باید در نظر داشته باشید که تنها تا سال 2020 می‌توانید تصاویرتان را با کیفیت اصلی خود در این فضا ذخیره کنید. پس از آن نیز شما همچنان فضای رایگانی را در اختیار خواهید داشت، اما باید تصاویرتان را با کیفیت کمتری ذخیره کنید.

جک هدفون حذف شد

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

درست همین سال گذشته بود که گوگل در فشارهای تبلیغاتی خود به اپل اینگونه گفت که «ما همچنان یک جک هدفون داریم و شما آن را ندارید» و امسال، خود گوگل نیز جک هدفون را از دو گوشی گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال خود حذف کرد. مطمئنا جهش از جک قدیمی هدفون‌ها حرکت مثبتی برای پیشرفت در تکنولوژی بود، اما برای کاربرانی که تا به امروز از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کردند حالا کمی سخت است که به خاطر بسپارند باید هدفونشان را همیشه شارژ نگه دارند. گوگل همراه با این محصولات از یک هدفون بیسیم به نام پیکسل بادز (Pixel Buds)‌ نیز پرده برداری کرده است که درست همانند ایرپادز اپل می‌ماند و به لطف تجهیز به دستیار گوگل می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را داشته باشد.

حاشیه‌های بزرگ بر روی یک گوشی کوچک

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

شاید مدل بزرگ‌تر پیکسل 2 ایکس ال از حاشیه‌های به مراتب کمتری در اطراف خود برخوردار باشد، اما عضو کوچکتر این خانواده، گوشی پیکسل 2، از حاشیه‌های بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین اگر می‌خواهید گوشی زیباتری را در دست بگیرید، پیشنهاد ما به شما خرید مدل بزرگ‌تر و با ارزش‌تر پیکسل 2 ایکس ال است.

دو اسپیکر در جلوی گوشی

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

هرچند شاید حاشیه‌های زیاد باعث بزرگ‌تر کردن گوشی شده باشد، اما خوشبختانه در آن فضاها دو اسپیکر تعبیه شده است. اسپیکر هیچ گوشی نتوانسته است ما را از زمان عرضه گوشی‌های سری اچ تی سی وان تا به حال شگفت زده کند؛ حال امیدواریم پیکسل‌های جدید گوگل بتوانند مجددا ما را از این بابت خوشحال کنند.

مقاومت در برابر آب

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

خبر خوب این که سرانجام دو گوشی پیکسل قابلیت مقاومت در برابر آب را دریافت کردند. این دو گوشی به لطف تاییدیه IP67، می‌توانند تا عمق 1.5 متری آب در مدت زمان 30 دقیقه بدون هرگونه آسیب دیدنی دوام بیاورند که جذاب است.

اسنپدراگون 835

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

درست همانند دیگر گوشی های پرچمدار اندرویدی،‌ خانواده پیکسل 2 جدید نیز از چیپست اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرند (که حتی به نظر می‌رسد کمی قدرتمندتر از چیپست A11 اپل است). شما همچنین بر روی هر دو این گوشی‌ها می‌توانید یک رم 4 گیگابایتی را در اختیار داشته باشید.

لمس حاشیه‌های گوشی برای فراخوانی دستیار گوگل

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

لمس حاشیه گوشی برای دسترسی به دستورات مختلفی نظیر اجرای دستیار گوگل و یا تهیه یک تصویر سلفی، یکی از جذاب‌ترین قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال است. البته این ویژگی تازه نیست، چرا که اچ تی سی اوایل سال برای نخستین بار بر روی یکی از گوشی‌های خود از آن استفاده کرد. از آن جایی که گوگل 2 هزار نفر از مهندسان شرکت اچ تی سی را به خدمت گرفته است، این قضیه نمی‌تواند چندان هم شگفت انگیز باشد که گوشی‌های گوگل برخی از قابلیت‌های گوشی‌های شرکت اچ تی سی را قرض بگیرند.

در نظر داشته باشید شما می‌توانید قدرت لازم برای فشردن حاشیه‌های صفحه را در اختیار داشته باشید. ما این قابلیت را بر روی گوشی اچ تی سی یو 11 تست کرده‌ایم و به خوبی کار می‌کند.

ظاهری جدید برای پیکسل لانچر

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

پیکسل لانچر در گوشی‌های جدید گوگل، جامه تازه‌ای به تن کرده است. در ابتدا، نوار جستجوی گوگل اینک بخشی از قسمت زیرین صفحه، درست بالای کلیدهای ناوبری را تشکیل داده است؛ بنابراین نسبت به زمانی که این جستجوگر در بالای صفحه قرار داشت شما می‌توانید با راحتی بیشتری اقدام به جستجوی موارد دلخواه خود کنید. در بالای صفحه نیز یک ویجت جدید جایگزین نوار جستجوگر گوگل شده است که می‌تواند رویدادهای پیش روی ثبت شده در تقویمتان را به تصویر بکشد.

خبری از اسلات کارت میکرو اس دی نیست

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

گوشی‌های جدید گوگل درست همانند نسل نخست آن‌ها و گوشی‌های نکسوس، فاقد پشتیبانی از کارت‌های میکرو اس دی هستند. بنابراین شما می‌توانید تنها یکی از دو نسخه 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی آن‌ها را خریداری کنید. البته فراموش نکنید که فضای بینهایتی از برنامه Google Photos نیز در اختیار شما قرار دارد که می‌تواند به ذخیره هرچه بیشتر فضای داخلی گوشی شما کمک کند.

شارژ‌ سریع

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

پیکسل‌های جدید هر دو از تکنولوژی شارژ‌سریع و شارژرهای سریع پشتیبانی می‌کنند که این شارژر بر خلاف خانواده آیفون 8 اپل، به صورت پیشفرض در جعبه گوشی قرار گرفته است. به لطف این قابلیت شما می‌توانید با تنها 15 دقیقه شارژ‌ گوشی خود، 7 ساعت از آن استفاده کنید.

به‌روزرسانی‌های نرم افزاری تضمین شده

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

گوگل متعهد شده است به مدت 3 سال تمامی آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال بگذارد که می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان به پلتفرم اندروید باشد. مهم‌تر از آن، شما در کمترین زمان ممکن آپدیت‌های اندروید را دریافت خواهید کرد و نیاز نیست نظیر سایر گوشی‌ها چندین ماه برای دریافت آن‌ها منتظر بمانید.

قاب‌های جدید و جذاب

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

قاب‌های پارچه‌ای جدید خانواده پیکسل 2 همگی جذاب و زیبا هستند. همراه با جنس بافت بیرونی و یک میکروفایلر نرم، آن‌ها از هر قاب دیگری که دیده‌ایم متفاوت هستند. نکته جذاب اینجاست که حتی با استفاده از آن‌ها نیز استفاده از قابلیت لمس حاشیه‌های صفحه نیز ممکن خواهد بود. تمامی این موارد را با هزینه‌ای 40 دلاری صاحب خواهید شد.

قیمت و زمان عرضه

تمامی قابلیت های جدید گوگل پیکسل 2

شما می‌توانید نسخه‌های آنلاک این دو گوشی را با قیمت 650 دلار برای مدل پیکسل 2 و 850 دلار برای مدل ایکس ال 2 خریداری کنید. این قیمت به مراتب ارزان‌تر از آیفون ایکس اپل و گلکسی نوت 8 سامسونگ است. پیش فروش این دو گوشی نیز چند روزیست که آغاز شده و از هفته آینده فروش رسمی آن‌ها آغاز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لعنت به بازار ایران چون بخاطر نبودن نمایندگی گوگل و کمیاب بودن قیمتش رو 4 میلیون قفل میشه