فعالیت رنو در ایران

در صورت وضع مجدد تحریم‌ها فعالیت رنو در ایران تعلیق می‌شود

کارلوس گوسن (Carlos Ghosn)، مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو فرانسه گفت در صورت وضع مجدد تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ایران، فعالیت رنو در ایران به حالت تعلیق درمی‌آید.

مدیرعامل شرکت خودروسازی فرانسوی رنو در جدیدترین اظهارات خود در مورد محصولات آتی این برند و همچنین حضور در ایران سخن گفت. کارلوس گوسن در ابتدا اعلام کرد که نیمی از محصولات تولیدی این شرکت تا سال 2022 میلادی، خودروهای برقی یا هیبریدی خواهند بود. همچنین این خودروساز فرانسوی سرمایه‌گذاری قابل توجهی بر روی خودروهای روباتیک کرده که دارای سطح بالایی از استقلال عمل هستند.

کارلوس گوسن

کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو

احتمال تعلیق فعالیت رنو در ایران

گوسن در مورد چالش‌های حضور در ایران و فعالیت در کشور ما در صورت وضع مجدد تحریم‌ها از سوی آمریکا بیان کرد:

مشخص است که اگر همکاری با ایران غیرممکن شود، ما با یکدیگر برنامه‌ای را طراحی می‌کنیم تا فعالیت تجاری‌مان در این کشور را تعلیق کنیم. اما این به هیچ عنوان بدان معنا نیست که ما ایران را کاملا ترک خواهیم کرد.

شرکت خودروسازی رنو فرانسه پیش از تشدید تحریم‌ها علیه ایران به خاطر برنامه هسته‌ای در کشورمان فعال بود اما برای مدتی فعالیت این شرکت در ایران لغو شد. پس از برجام و لغو تحریم‌ها، رنو به همراه پژو جزو اولین شرکت‌های خارجی بودند که مجددا همکاری تجاری با شرکت‌های ایرانی را از سر گرفتند و اخیرا نیز قراردادی میان رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به امضا رسید.

مدیرعامل رنو همچنین تاکید کرد که بازار ایران از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و اگر ما نتوانیم به صورت فوری در آنجا کار کنیم،‌ در طول یک تا سه سال آینده در این کشور فعالیت خواهیم کرد چرا که من فکر نمی‌کنم این شرایط برای همیشه ادامه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مردک فراماسون صفت