مقایسه شیائومی می میکس 2

مقایسه شیائومی می میکس 2 با گلکسی اس 8 پلاس ؛ تقابل غول‌های آسیایی

امروز می‌خواهیم با مقایسه شیائومی می میکس 2 (Xiaomi Mi Mix 2) و گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8)، نگاهی عمیق به دو مورد از بهترین پرچمداران اندرویدی داشته باشیم.

پنج ماه از عرضه گلکسی اس 8 پلاس می‌گذرد و این تلفن هوشمند با شکستن رکورد فروش سامسونگ، یکی از بهترین موبایل های کره‌ای‌ها محسوب می‌شود. بدون شک یکی از نقاوت قوت این گوشی، نمایشگر 6.2 اینچی Infinity Display و سوپر آمولد آن است که پیش‌ از عرضه گلکسی نوت 8، به عنوان بهترین نمایشگر موبایل نیز معرفی شده بود. هرچند به واسطه قدرت پردازشی بالا و دوربین توانمند، محبوبیت این گوشی چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد.

از سوی دیگر، شیائومی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه گوشی های بی حاشیه، چندی پیش به صورت رسمی می میکس 2 را به عنوان پرچمدار خود معرفی کرد. این گوشی به واسطه پشتیبانی از باندهای 42LTE، به صورت گسترده‌تر از قبل عرضه خواهد شد. در حقیقت پرچمدار جدید شیائومی حالا با اکثر اپراتورهای بزرگ دنیا سازگاری کامل دارد.

اما تصور می‌کنید از میان این دو گوشی هوشمند، کدام‌یک توانایی بالاتری دارند؟ مقایسه شیائومی می میکس 2 و گلکسی اس پلاس به این سوال پاسخ خواهد داد.

مقایسه شیائومی می میکس 2 و گلکسی اس 8 پلاس

چه چیزی یکسان است؟

مقایسه شیائومی می میکس 2

هر دو گوشی پیش رو به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 تجهیز شده‌اند تا از نظر قدرت پردازشی تفاوت چندانی میان این دو تلفن هوشمند وجود نداشته باشد. به علاوه، نسخه جهانی گلکسی اس 8 پلاس همراه با تراشه اگزینوس 8895 به فروش می‌رسد. به لطف وجود 4 گیگابایت رم در پرچمدار سامسونگ و 6 گیگابایت رم در پرچمدار شیائومی نیز احتمالا مشکلی در پردازش اطلاعات نخواهد بود.

در رابطه با حافظه داخلی، S8 پلاس از نظر پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی، نسبت به می میکس 2 برتری دارد. با این حال هر دوی آنها با حافظه 64 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در رابطه با سیستم عامل نیز تفاوت چندانی وجود نداشته و گوشی های شیائومی و سامسونگ، به ترتیب از نسخه 7.1.1 و 7.0 اندروید نوقا بهره می‌برند.

جایی که می میکس 2 پیروز است

مقایسه شیائومی می میکس 2

اگر قصد خرید یک گوشی با نمایشگر بدون حاشیه را داشته باشید، احتمالا گزینه‌های بسیاری همچون ال جی وی 30، گلکسی نوت 8 و اسنشال فون وجود خواهد داشت. اما می میکس 2 یکی از بهترین تلفن های هوشمند در این زمینه خواهد بود. بدون شک، می میکس که سال گذشته عرضه شد، نخستین تلفن هوشمند با صفحه نمایش بی حاشیه نیست. اما رویکرد متفاوت شیائومی سبب شد این شرکت چینی در کانون توجه قرار گیرد.

حالا یک سال گذشته و شیائومی با رعایت استانداردها، تلاش کرده تا محصولی ارزشمندتر و بهتر را روانه بازار کند. کاهش اندازه صفحه و استفاده از نمایشگری 5.9 اینچی نیز سبب شده تا علاوه بر شکل ظاهری بهتر، کار کردن با این گوشی نیز آسان‌تر شود.

تصمیم سازندگان مبنی بر انتقال دوربین سلفی به قسمت پایینی یعنی نمایشگر می میکس 2 از سه جهت با حاشیه بسیار کم طراحی شده است. در این حالت، تجربه بسیار خوبی از تماشای ویدیو، انجام بازی های مختلف و یا مطالعه کردن برای کاربران رقم خواهد خورد. با می میکس 2، محتوا همواره در مرکز صفحه و پیش روی شما قرار دارند.

طراحی اس 8 پلاس، گلکسی نوت 8 و گوشی های ال جی بیشتر مناسب بازار اروپا هستند. ولی اگر قصد خرید محصولی متفاوت را دارید، پرچمدار شیائومی انتخاب مناسبی خواهد بود. به واسطه گوشه‌های گرد و لبه‌های خمیده، کار کردن با گوشی راحت‌تر شده و بدنه سرامیکی پشتی نیز بر خلاف شیشه، حس محصولات لوکس را بهتر منتقل می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه شیائومی می میکس 2 با اس 8 سامسونگ به مغلوب شدن رقیب کره‌ای منتهی می‌شود، طول عمر و شارژدهی باتری است. محصولات شیائومی با طول عمر بالای باتری شناخته می‌شوند که البته در این راه، نقش رابط کاربری اختصاصی MIUI و سیستم مدیریت حافظه آن را نباید نادیده گرفت. می میکس 2 با یک بار شارژ، یک روز کامل در خدمت کاربران بوده و نیازهای آنها را برطرف می‌کند؛ در حالی که در شرایط یکسان، گلکسی اس 8 پلاس با باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی تا غروب روشن خواهد ماند. ظرفیت باتری می میکس 2 نیز 3450 میلی‌‌آمپر ساعت است.

جایی که گلکسی اس 8 پلاس پیروز است

مقایسه شیائومی می میکس 2

سامسونگ به عنوان یکی از پیش‌گامان اصلی در حوزه نمایشگرها، در ساخت گلکسی S8 پلاس از پنل سوپر آمولد با کیفیتی بسیار بالا استفاده کرد تا در زمان عرضه، این گوشی موفق به کسب عنوان بهترین نمایشگر موبایل شود. پنل QHD این گوشی با وضوح 1440×2960، رنگ‌های اشباع، مشکی‌های عمیق، درخشش بالای صفحه نمایش و پشتیبانی از محتوای HDR، بدون شک توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

علاوه بر صفحه نمایش، گلکسی اس 8 پلاس با قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای همچون استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، شارژ بی سیم، دستیار صوتی بیکسبی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون، کارایی بالاتری از گوشی شیائومی خواهد دشت. همچنین این گوشی با سیستم پرداخت سامسونگ پی نیز همراه شده تا امکان انجام پرداخت‌های موبایلی امکان‌پذیر باشد.

مورد دیگری که در مقایسه شیائومی می میکس 2 با گلکسی اس 8 پلاس به خوبی دیده می‌شود، کیفیت بالاتر دوربین گوشی سامسونگ است. سنسور 12 مگاپیکسلی دوربین پشتی با قابلیت‌هایی که از پرچمدار سامسونگ انتظار دارید، تصاویر کاربران را به بهترین شکل ممکن ثبت خواهند کرد. اشباع رنگ‌ها در تصاویر ثبت‌شده با دوربین این گوشی، بالاتر بوده و عملکرد آن در نور کم محیط نیز بهتر از می میکس 2 خواهد بود. در ادامه می‌توانید کیفیت عکاسی این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنید:

کدام را بخریم؟

مقایسه شیائومی می میکس 2

می میکس 2 به واسطه بهره‌گیری از سرامیک در قاب پشتی، حس یک محصول لوکس را منتقل کرده و موبابل شما را از محصولات مشابه متمایز خواهد کرد. به علاوه، شارژدهی بالای باتری احتمالا برای بسیاری از کاربران مهم خواهد بود. پشتیبانی گسترده‌تر از اپراتورهای مختلف نیز می‌تواند دلیل خوبی برای خرید این گوشی باشد.

در همین حال، گلکسی اس 8 پلاس نیز در زمینه دوربین و صفحه نمایش حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری را اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگرچه MIUI 9 نیز ویژگی‌های بسیار خوبی دارد، اما فعلا برای عرضه نسخه جهانی رام آن باید منتظر باشیم.

یکی دیگر از ابعاد مهم در مقایسه شیائومی می میکس 2 ، توجه به قیمت پایین‌تر آن است. شاید خرید این تلفن هوشمند در بازار کشوری همچون آمریکا چندان منطقی نباشد، اما در بازار سایر کشورها، این گوشی با قیمت 500 تا 600 دلار و گلکسی اس 8 پلاس با حداکثر قیمت بیشتر از هزار دلار به فروش خواهد رسید.

با این تفاسیر، تصور می‌کنید کدام‌یک از گوشی های پیش رو انتخاب مناسب‌تری باشند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. من اگه بخوام پول زیاد بدم منتظر گوگل پیکسل 2 ایکس ال میمونم که هدفونش توانایی ترجمه 40 زبان مختلف رو داره و با یه مترجم همراه بی نظیر طرف هستیم معرکه اس از هر نظر بهترین گوشی ساله

    • شما که همش تا قبل عرضه پوشی گوگل سنگ گوشی میت 10 رو به سینه میزدی باز الان تغییر دادیش به گوگل؟؟؟؟
      فک کنم چند وقت دیگه با معرفی یه گوشی دیگه بیای گوگل هم بفروشی … زشته نکن این کارارو !!!

      • از فن های سامسونگی دیگه عیبی نداره – میت 10 که هنوز معرفی نشده – در ضمن گوگل پیکسل 2 xl خیلی گوشی خوبیه با 3 سال آپدیت از طرف گوگل و کلی امکانات از قبیل همین مترجم همراه اما منکر خوب بودن سامسونگ نوت 8 نمیشم من فقط گفتم اگه پولم زیادی کرده بود میرفتم سراغ گوگل پیکسل همین خب سلیقه اییه داداش شما برو نوت 8 بخر 😐