آخرین مطالب
0
امروز
گیربکس JHQ

آشنایی با نسل جدید گیربکس JHQ و مزایای آن + قیمت نصب در محصولات پارس خودرو

با توجه به عملکرد موفق نسل جدید گیربکس JHQ در ساندرو استپ وی، پارس خودرو امکان نصب این نوع گیربکس در سایر محصولات خود را با قیمت بیشتر فراهم کرده است.

پیش از این شرکت پارس خودرو، رنو ساندرو استپ وی را با گیربکس جدید JHQ عرضه می‌کرد که نسبت به گیربکس‌های قدیمی از مزایای بیشتری برخوردار است. این گیربکس نسل جدید در ابتدا تنها برای ساندرو استپ وی ارائه می‌شد اما حالا قرار است پس از افزایش تیراژ ساخت آن در دیگر محصولات پارس خودرو مانند تندر 90 دستی و رنو ساندرو معمولی نیز به کار گرفته شود.

گیربکس JHQ

چند روز پیش پژمان شادچهره، مدیر مهندسی محصول پارس خودرو با اعلام این خبر گفت گیربکس JHQ نسل پیشرفته گیربکس های دستی دنیاست که برتری‌های زیادی نسبت به گیربکس های قدیمی‌تر JH3 دارد. از این پس محصولات گیربکس دستی خانواده رنو در پارس خودرو با این نوع گیربکس تولید و عرضه می‌شوند. شادچهره در ادامه افزود:

در حال حاضر بیشتر شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا در خودروهای با گیربکس دستی به جهت مزایا و سهولت رانندگی از کلاچ های هیدرولیک استفاده می‌کنند و شرکت پارس خودرو نیز به جهت بالا بردن رضایت‌مندی مشتریان، محصولات رنو خود را با کلاچ هیدرولیک به بازار عرضه می‌کند.

به گفته مدیر مهندسی محصول پارس خودرو،‌ از این پس علاوه بر ساندرو استپ وی، خودروهای تندر 90، ساندرو دستی و پارس تندر نیز با کلاچ هیدرولیک و گیربکس JHQ تولید می‌شوند و در اختیار مشتریان محترم قرار می‌گیرند.

مزایای گیربکس JHQ

از جمله بهبودهای گیربکس JHQ می‌توان به استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوس‌ها اشاره کرد. با به کارگیری کلاچ هیدرولیک، تعویض دنده آسان‌تر شده، طول عمر سیستم پدال کلاچ بیشتر می‌شود و در هنگام گرفتن کلاچ، فشار کمتری به پا وارد خواهد شد. همچنین در این نوع گیربکس، ماهک بندی ساز و کار تعویض دنده‌ها با مکانیزم کابلی جایگزین شده و شاهد حذف گردگیرهای پولوس و استفاده از کاسه نمد برای آب بندی روغن گیربکس هستیم.

گیربکس JHQ

بخش فنی و مهندسی رنو اعلام کرده با استفاده از این گیربکس جدید، تعویض دنده آسان‌تر شده، عمر گیربکس افزایش پیدا کرده و با توجه به کاهش یک لیتری نیاز به روغن گیربکس، آسیب‌های زیست محیطی ناشی از مصرف روغن و هزینه تعویض روغن گیربکس نیز کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن، در گیربکس JHQ ، نگهداری ساده‌تر و طول عمر آن بیشتر می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت پارس خودرو، این گیربکس‌های جدید گران‌تر از مدل قبلی بوده و ارزش نصب گیربکس JHQ در دعوتنامه‌های ارسالی برای خودروهای تندر 90، پارس تندر و ساندرو معمولی به مبلغ 910 هزار تومان است.

۱۱ دیدگاه

  1. این گیر بکس جدید ایا روی خودرو دیگه ای نصب شده؟ ایا کسانی که دارند راضی هستند؟

    (0)
  2. با سلام. دعوتنامه ابان ماه نود و شش ساندرو دنده معمولی من اومده با گیر بکس جدید و حدودا نهصد هزار تومان گرونتر.

    (0)
  3. با سلام تحویل خودروی من آذر ماه یا دی ماهه سال ۹۶ است آیا می‌توان به شرکت درخواست داد که گیربوکس جدید را نصب کنند؟

    (2)
  4. با سلام من ۱۰مهرماه ال نود پار خودرو تحویل گرفتم خواستم ببینم این خودرو با گیربکس جدیدJHQ هست یا قدیم شماره ساخت 9604329924

    (7)
  5. سلام
    پارس تندرمهرماه96ثبت نام کردم دعوت نامه آذرماه 96قراره بیاد خواستم بدونم که آیا خودروی تحویلی دی ماه 96باگیربگس جدیدJHQاست یا گیربکس قدیم

    (6)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*