دوربین گوگل کلیپس (Google Clips) مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

دوربین گوگل کلیپس (Google Clips) مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

شب گذشته و در کنار معرفی گوشی های جدید گوگل، از دوربین گوگل کلیپس (Google Clips) نیز رونمایی شد. در ادامه، با مشخصات و قیمت اولین دوربین گوگل آشنا شوید.

دوربین گوگل کلیپس یکی از سورپرازهای گوگل در رویداد دیشب بود که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده و قادر است به صورت خودکار، لحظات ناب شما را به تصویر بکشد. این دوربین می‌تواند چهره کاربر، اعضای خانواده و یا حتی حیوان خانگی او را تشخیص داده و علاوه بر گرفتن عکس، ویدیوهایی بی‌صدا از آنها تهیه کند.

دوربین گوگل کلیپس قادر به شناسایی افراد است

همانطور که در ویدیوی انتهایی مطلب خواهید دید، دوربین گوگل کلیپس قادر است با تشخیص چهره اعضای خانواده و یا حیوان خانگی صاحب خود، با آنها ارتباط برقرار کند. البته عملکرد این دوربین چندان هم مخفیانه نبوده و نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ چراغی LED بر روی بدنه دوربین گوگل قرار گرفته که با شروع فیلمبرداری، روشن شده و حضور خود را به اعضای خانواده اعلام می‌کند.

دوربین گوگل کلیپس (Google Clips) مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

شما می‌توانید لحظات ضبط‌ شده را به عنوان ویدیو، عکس یا فایل‌های GIF از گجت استخراج کنید. دوربین هوش مصنوعی گوگل با ترکیبی از دو رنگ سفید و طیفی از سبز طراحی شده و باتری آن قادر است تا سه ساعت دوام داشته باشد. گوگل کلیپس به لنزی 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 130 درجه مجهز شده و قادر است در هر ثانیه، 15 تصویر را ثبت کند. گوگل در اولین دوربین خود از 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است.

از ویژگی‌های جالب این دوربین این است که به پایه نگه‌دارنده‌ای مجهز بوده که به راحتی به هر جایی متصل می‌شود. یکی از دلایل نام‌گذاری این گجت به نام «کلیپس» نیز همین است.

دوربین گوگل کلیپس (Google Clips) مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

در حال حاضر، دوربین گوگل کلیپس تنها با گوشی های گوگل پیکسل، آیفون 8 و 8 پلاس و گلکسی اس 7 و اس 8 سامسونگ سازگاری داشته و انتقال تصاویر از دوربین به اسمارت فون نیز از طریق ارتباط WiFi امکان‌پذیر است. قیمت دوربین گوگل کلیپس 249 دلار اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*