گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ دمیدن روح ال جی در رده‌بالای گوگل

گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ دمیدن روح ال جی در رده‌بالای گوگل

دقایقی پیش، گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) معرفی شد. مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه گوشی جدید گوگل را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

سال گذشته بود که گوگل با کنار گذاشتن برند نکسوس، رسما از سری جدید گوشی های خود با نام گوگل پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال (Pixel XL) رونمایی کرد. این محصولات به جدیدترین سخت‌افزارهای روز دنیا مجهز بوده و یکی از بهترین دوربین‌ها را نیز در اختیار داشتند. اگرچه اولین گوشی های سری پیکسل گوگل خیلی زود در میان کاربران اندرویدی به محبوبیت بالایی رسیدند، اما عدم وجود قابلیت‌هایی نظیر ضد آب بودن در کنار حاشیه‌های اطراف نمایشگر آنها، از مهمترین ایرادات گوگل پیکسل و و پیکسل XL بود.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ دمیدن روح ال جی در رده‌بالای گوگل

اما به نظر می‌رسد با ورود گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال ، همه چیز تغییر کرده است. با اینکه نسخه 5 اینچی پرچمداران جدید گوگل، برخی مشخصات ظاهری نسل قبل را به ارث برده، اما گوگل پیکسل 2 ایکس ال حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال ؛ تکنولوژی پیشرفته در چارچوبی بسیار زیبا

گوگل در طراحی موبایل های سال 2017 خود تقریبا همه اصول اولیه را رعایت کرده است. نمایشگری با نسبت تصویر جدیدتر در کنار کاهش حاشیه‌های کناری، مواردی‌ست که کاربران را به خرید اسمارت فون جدید ترغیب می‌کند. گوگل با کنار گذاشتن نسبت تصویر قدیمی‌شده 16 به 9، گوگل پیکسل 2 ایکس ال را به صفحه نمایش 6 اینچی از نوع OLED و وضوح 1440 در 2880 پیکسل مجهز کرده که همانند پرچمداران ال جی، نسبت تصویر 18 به 9 را ارایه می‌دهد.

صفحه نمایش گوگل پیکسل 2 ایکس ال با طراحی محدب خود در لبه‌ها، تداعی‌کننده ال جی جی 6 و گلکسی اس 8 اکتیو است. با این حال، گوشی گوگل از هر دو باریک‌تر و خوش‌دست‌تر بوده و با حضور اسپیکرهای جلویی استریو، از حاشیه‌های بالا و پایین به بهترین نحو استفاده شده است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ دمیدن روح ال جی در رده‌بالای گوگل

بخش پشتی گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال همانند نسخه پیش از آن، دارای ترکیبی از فلز و شیشه بوده که در دو رنگ متفاوت، زیبایی خاصی به پرچمدار جدید گوگل داده است. مساحت قسمت شیشه‌ای کمتر از قبل شده و اسکنر اثر انگشت نیز به قسمت فلزی رفته است. در بخش شیشه‌ای نیز دوربین تک‌لنز به همراه فلش LED دوگانه و سنسورهای سیستم فوکوس خودکار لیزری دیده می‌شود.

در زیر صفحه نمایش، سخت‌افزار قدرتمند اسمارت فون جدید گوگل خودنمایی می‌کند.؛ گوگل پیکسل 2 XL به پردازنده رده‌ابالای اسنپدراگون 835 کلاک‌شده در سرعت 2.35 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 540 و 4 گیگابایت رم مجهز است. اگرچه مقدار رم گوشی زیاد نیست، اما قطعا تجربه‌ای روان از رابط کاربری اندروید خالص را ارایه خواهد داد. این محصول همچنین دارای باتری 3520 میلی‌آمپر ساعتی بوده که کمی بزرگتر از باتری گوگل پیکسل ایکس ال سال گذشته (با باتری 3450 میلی‌آمپر ساعتی) است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ دمیدن روح ال جی در رده‌بالای گوگل

یکی از مهمترین مشخصات گوگل پیکسل 2 ایکسل ال و نسخه کوچکتر آن، اضافه‌شدن مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است؛ قابلیتی که در گوشی های نسل قبل، خبری از آن نبود. در محصولات جدید گوگل -به تبعیت از آیفون های اپل- جک 3.5 میلیمتری صدا حذف شده و گوگل تصمیم گرفته هدفون‌های بیسیم خود را با نام Pixel Buds ارایه دهد.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 2 و مقایسه آن با پیکسل 2 ایکس ال

گوگل پیکسل 2گوگل پیکسل 2 ایکس ال
سیستم عاملاندروید 8.0 اوریواندروید 8.0 اوریو
ابعاد145.7 در 69.7 در 7.8 میلی‌متر157.9 در 76.7 در 7.9 میلی‌متر
مقاوت در برابر آباستاندارد IP67استاندارد IP67
صفحه نمایش5.0 اینچی آمولد با وضوح 1080×19206.0 اینچی P-OLED با وضوح 1440×2880
نسبت صفحه به پنل جلویی67.9 درصد76.4 درصد
تراشهاسنپدراگون 835اسنپدراگون 835
حافظه رم4 گیگابایت4 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت / 128 گیگابایت64 گیگابایت / 128 گیگابایت
دوربین پشتی12.3 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، تثبیت کننده الکترونیکی تصویر، لرزشگیر اپتیکال، فیلم‌برداری 4K12.3 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، تثبیت کننده الکترونیکی تصویر، لرزشگیر اپتیکال، فیلم‌برداری 4K
دوربین دوم8 مگاپیگسل8 مگاپیگسل
باتری2700 میلی‌آمپر ساعتی3520 میلی‌آمپر ساعتی
رنگ‌بندیسفید (Clearly White)، مشکی (Just Black)، آبی (Kindla Blue)سفید (Clearly White)، مشکی (Just Black)، آبی (Kindla Blue)
سنسورها و ویژگی‌های اضافیسنسور اثر انگشت، یو اس بی نوع C، سیستم تعاملی اکتیو اج (Active Edge)سنسور اثر انگشت، یو اس بی نوع C، سیستم تعاملی اکتیو اج (Active Edge)

نسخه خالص اندروید 8 اوریو

همانطور که انتظار می‌رفت، هر دو گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال به صورت پیش‌فرض،جدیدترین نسخه اندروید، یعنی اندروید 8 اوریو را اجرا می‌کنند. قرارگرفتن نوار جستجوی گوگل در بخش پایین از تغییرات صفحه هوم گوگل پیکسل 2 ایکس ال بوده که با توجه به اندازه صفحه نمایش، کار را برای دسترسی کاربران راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این، آیکون یادآور نیز در قالب یک ویجت به همراه اطلاعاتی از آب و هوا، به سمت راست صفحه اصلی گوشی منتقل شده است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ دمیدن روح ال جی در رده‌بالای گوگل

گوگل لنز

گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ دمیدن روح ال جی در رده‌بالای گوگل

گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال نخستین گوشی هایی هستند که به قابلیت گوگل لنز (Google Lens) دسترسی خواهند داشت؛ قابلیتی جدید که توانایی شناسایی تصاویر را داشته و می‌تواند بخش‌های مختلف موجود در تصویر را تشخیص دهد. این ویژگی، عملکردی همانند بیکسبی ویژن سامسونگ ارایه می‌دهد. جهت دسترسی به گوگل لنز، دکمه‌هایی در اپلیکیشن‌های دوربین و Google Photos تعبیه شده است. اگرچه در حال حاضر برخی محدودیت‌ها در این قابلیت وجود دارد، اما گوگل این قول را به کاربران داده تا در ماه‌های آینده، سرویس جدید خود را توسعه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. توهمه پستها فقط همین رنگ گوشی روگذاشتید…رنگهای دیگه ازجلو چطورین؟؟پیکسل 2ایکس ال