افزایش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ با چند راهکار طلایی

افزایش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ با چند راهکار طلایی

باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 8) را می‌توان یکی از نقاط ضعف آن دانست. امروز راهکارهایی جهت افزایش طول عمر باتری این گوشی را خواهیم دید.

گلکسی نوت 8 یک گوشی بزرگ و غول‌پیکر با نمایشگری 6.3 اینچی بوده که باتری آن چندان رضایت‌بخش نیست. به نظر می‌رسد سامسونگ به دلایلی همچون حفظ زیبایی و ضخامت کم گوشی و نیز، عدم تکرار حوادث تلخ گلکسی نوت 7، تصمیم گرفته تا از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی در پرچمدار سری نوت خود استفاده کند. اگرچه این میزان ظرفیت برای بسیاری از کاربران مناسب است اما با انجام وظایف سنگین‌تر، قطعا با کاهش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ مواجه خواهیم شد.

در شرایطی همانند این، بهترین کار، استفاده حداکثری از باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ با به‌کارگیری راه‌حل‌هایی است که برخی از آنها را در ادامه خواهید خواند.

افزایش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ

1. از حالت ذخیره نیرو استفاده کنید

افزایش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ با چند راهکار طلایی

یکی از آسان‌ترین روش‌های افزایش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ ، استفاده از حالت اختصاصی ذخیره نیرو (Power Saving) است. در این حالت، با دو گزینه روبه‌رو هستیم که بهتر است حالت متوسط (medium) را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، بدون تاثیر زیاد در استفاده از ویژگی‌های گوشی، امکان تنظیم بهترین حالت جهت بهبود عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ وجود خواهد داشت. نور صفحه نمایش کاهش یافته، سرعت پردازنده کمی کمتر شده، استفاده داده‌ها در پس‌زمینه محدود شده و قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن خاموش می‌شود.

شما می‌توانید حالت medium را شخصی‌سازی کنید؛ در گوشی هایی با منوی انگلیسی وارد Settings شوید و از قسمت Device maintenance، گزینه Battery را انتخاب کنید. Mid را زده و پس از آن، Customize را لمس کنید. در این قسمت، به عنوان مثال می‌توانید امکان محدود کردن داده‌ها در پس‌زمینه را بردارید.

2. اپلیکیشن های پرمصرف را بشناسید

گاهی یک اپلیکیشن می‌تواند حجم زیادی از باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ را بگیرد

اندروید 7 نوقا توانایی بالایی در مدیریت برنامه‌ها داشته که گوشی های سامسونگ نیز با رابط کاربری اختصاصی، کنترل بیشتری بر این مورد دارند. اما در صورتی که اپلیکیشن نامناسبی را بر روی دیوایس خود نصب کرده باشید، با مشکل خالی شدن باتری مواجه خواهید شد. بهترین راه حل در این گونه موارد، شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف گوشی هوشمند است.

برای مشاهده اینکه کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین مصرفی باتری را دارند، وارد Settings شده و از قسمت Device maintenance، گزینه Battery را انتخاب کنید. در قسمت پایین این بخش، لیست اپلیکیشن‌های پرمصرف را مشاهده خواهید کرد. برنامه‌هایی که بین 1 تا 3 درصد از ظرفیت باتری را در طول روز به خود اختصاص می‌دهند، چندان مشکل‌ساز نخواهند بود. اما اگر نرم‌افزارهایی در این قسمت مشاهده کردید که بین 5 تا 10 درصد مصرف باتری دارند، باید آنها را حذف کرده و یا حداقل، داده‌های آنها را خالی کنید.

3. تنظیمات همگام‌سازی اپلیکیشن‌ها را مدیریت کنید

افزایش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ با چند راهکار طلایی

اپلیکیشن‌هایی نیز بر روی گوشی هستند که اگرچه مصرف باتری نسبتا زیادی دارند، اما جزو برنامه‌های ضروری محسوب می‌شوند. در این بین، برخی نیز از فضای ابری جهت ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کرده و همگام‌سازی داده‌های آنها به صورت پیشفرض فعال است. اما خوب است بدانید که شما به فعال بودن همیشگی این قابلیت نیاز نداشته و بهتر است جهت کاهش مصرف باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ خود، این ویژگی را مدیریت کنید.

برنامه‌هایی نظیر اپلیکیشن‌های اختصاصی گلکسی و یا Google Photos به طور پیشفرض از داده‌ها و اطلاعات خود پشتیبان تهیه می‌کنند و یا بیشتر نرم‌افزارهای موسیقی یا پادکست، به طور خودکار به دانلود فایل‌ها می‌پردازند. بنابراین، بهتر است با مراجعه به بخش تنظیمات اینگونه برنامه‌ها، همگام‌سازی خودکار را غیرفعال کرده و یا آن را به زمان اتصال گوشی به شارژر، محدود کنید.

4. اپلیکیشن‌های غیر ضروری را پاک کنید

هر کاربری با خرید یک گوشی هوشمند رده‌بالا، دوست دارد اسمارت فون خود را با انواع برنامه‌ها و بازی‌های مختلف پر کند. در این مواقع و به طور میانگین، بیش از 100 اپلیکیشن در گوشی های هوشمند نصب می‌شوند که شاید تعداد انگشت‌شماری از آنها به طور دایم مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه‌های غیر ضروری، یکی از مهمترین عوامل کاهش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ و یا هر اسمارت فون دیگری هستند. اگرچه شاید استفاده چندانی از آنها نمی‌کنید، اما حضور آنها و اشغال فضای حافظه، باعث تلف‌شدن بخشی از توان باتری شده و تعداد زیاد آنها می‌تواند میزان قابل توجهی از باتری را مصرف کند.

به قسمت اپلیکیشن‌های گوشی خود رفته، نگاهی جدی به آنها انداخته و ببینید کدام‌یک از آنها را واقعا نیاز دارید. اگر برنامه‌هایی را مشاهده کردید که هفته‌هاست بدون استفاده هستند، آنها را پاک کنید. اگر در آینده باز هم به آنها نیاز داشتید، کافی‌ست به بخش library اپلیکیشن Play Store مراجعه کرده تا لیستی از نرم‌افزارهایی که پیش از این نصب کرده‌اید را ببینید.

5. آپدیت خودکار گوگل پلی و گلکسی اپ را غیر فعال کنید

Google Play و Galaxy Apps دوست دارند که اپلیکیشن‌های شما همیشه آپدیت باشند. اگرچه به‌روز بودن برنامه‌ها بسیار مهم است، اما می‌توان با غیر فعال کردن آپدیت خودکار و به‌روزرسانی آنها به صورت دستی، بخش قابل توجهی از مصرف باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ را کاهش داد.

اپلیکیشن فروشگاه Google Play را باز کرده و از منوی کناری، وارد بخش Settings شوید. در این قسمت، Auto-update apps را لمس کرده و Do not auto-updates apps را انتخاب کنید. در این حالت، آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها غیر فعال خواهد شد. حال برنامه Galaxy Apps را باز کرده، به منوی نرم‌افزار رفته و وارد Settings شوید. در این قسمت، Auto update apps را انتخاب و Turn off را لمس کنید. شما می‌توانید به‌روز بودن اپلیکیشن‌ها را به صورت دستی در فواصل زمانی مختلف بررسی کنید.

6. امکانات رادیویی گوشی را خاموش کنید

افزایش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ با چند راهکار طلایی

روش کار بسیار ساده است؛ اگر از قابلیت‌های رادیویی گوشی نوت 8 استفاده نمی‌کنید، آنها را خاموش کنید. مهمترین امکانات رادیویی گوشی های هوشمند، WiFi و بلوتوث هستند. حتی اگر از وای‌فای یا بلوتوث استفاده نکنید، باز هم بخشی از باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ را مصرف خواهند کرد. این ویژگی‌ها علاوه بر اسکن دیوایس‌های نزدیک جهت اتصال به آنها، به کمک GPS نیز شتافته تا محل دقیق‌تر گوشی را مشخص کند.

اگرچه این امکانات بیسیم میزان قابل توجهی از باتری را مصرف نمی‌کنند، اما باز هم از منابع مصرفی هستند. پس اگر خالی شدن سریع باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ ذهن شما را درگیر کرده، کافی‌ست به قسمت نوتیفیکیشن رفته و وای‌فای و بلوتوث را خاموش کنید. همچنین، با مراجعه به بخش Settings گزینه Connections را انتخاب و از قسمت Locations، گزینه Improve accuracy را لمس کنید. در این قسمت، وای‌فای و بلوتوث را خاموش کرده تا حجم کمتری از باتری موبایل شما مصرف شود.

آخرین تلاش: خرید کیس باتری دار یا پاوربانک

آخرین راه‌حل برای افزایش طول عمر باتری گلکسی نوت 8 سامسونگ ، استفاده از باتری‌های جانبی‌ست. اگر تصمیم گرفته‌اید اسمارت فون رده‌بالا با صفحه نمایش 6.3 اینچی باکیفیت اما پرمصرف خود را به یک پاوربانک یا کیس باتری‌دار مجهز کنید، پیشنهاد ما این است که باتری جانبی دارای ظرفیت حداقل 4000 میلی‌آمپر ساعت بوده و از تکنولوژی شارژ سریع نسل 2 یا 3 پشتیبانی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام ممنونم بابت سایت خوبتون اگر رو حالت ذخیره نیرو بزاریم و قسمت mid رو انتخاب کنیم همیشه میتوان از این حالت استفاده کرد یا فقط موقعیت ضروری مثل کم بودن شارژ لطفا راهنمایم کنید ممنونم