گوشی وان پلاس 6

مشخصات وان پلاس 6 (OnePlus 6)؛ حافظه، رم، نمایشگر و تاریخ عرضه احتمالی

مشخصات وان پلاس 6 (OnePlus 6) به چه صورت است؟ این گوشی چه میزان رم و حافظه دارد، نمایشگر به کار رفته در آن از چه نوع است و در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟

سال گذشته در ماه ژوئن، کمپانی وان پلاس، گوشی موبایل پرچمدار وان پلاس 3 را عرضه کرد و هنوز ۲۰۱۶ تمام نشده بود که شاهد عرضه شدن نسخه ارتقا یافته آن به نام وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) بودیم. به همین علت، شایعاتی مبنی بر اینکه وان پلاس قصد دارد تا پیش از سال ۲۰۱۷، مدل ارتقایافته گوشی وان پلاس 5 به نام وان پلاس 5 تی را نیز عرضه کند.

اما برخلاف انتظارات، آن‌طور که به نظر می‌رسد امسال قرار نیست شاهد عرضه وان پلاس 5 تی باشیم و به جای آن، گفته می‌شود که وان پلاس قصد دارد در اوایل ۲۰۱۸، گوشی وان پلاس 6 را روانه بازار کند؛ اما سوال اینجاست که مشخصات وان پلاس 6 به چه صورت است و آیا می‌توان با اطمینان در مورد آنها سخن گفت؟

پیش از هر چیز باید بدانید که تمامی چیزهایی که در این مطلب ذکر می‌شوند، همگی حاصل تحلیل افراد هستند و وان پلاس تاکنون هیچ‌گونه خبری در مورد مشخصات وان پلاس 6 منتشر نکرده است.

تمامی گوشی‌های کمپانی وان پلاس -از زمان گوشی وان پلاس وان- همگی دارای نمایشگری ۵/۵ اینچی بوده‌اند؛ با این حال انتظار می‌رود که این کمپانی چینی با گوشی وان پلاس 6 پا روی سنت‌ها بگذارد و نمایشگری ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ را در این اسمارت فون قرار دهد. این نمایشگر بزرگ احتمالا دارای رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (+QHD) خواهد بود و هیچ‌گونه حاشیه‌ای نخواهد داشت.

به این دلیل که گوشی وان پلاس 6 با نمایشگری بزرگ عرضه خواهد شد، احتمالا در قسمت جلویی آن شاهد وجود حسگر اثر انگشت نخواهیم بود. گفته می‌شود که حسگر اثر انگشت وان پلاس 6 قرار است در قسمت پشتی این گوشی تعبیه شود.

مشخصات وان پلاس 6

می‌توان حدس زد که وان پلاس در گوشی جدید خودش می‌خواهد از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 845 استفاده کند. گفتنی است که شایعه شده گوشی‌های ال جی جی 7 و شیائومی می 7 نیز قرار است از این تراشه بهره ببرند. به علاوه گفته شده است که گوشی وان پلاس 6 قرار است در دو مدل جداگانه -که یکی دارای ۶ و دیگری ۸ گیگابایت رم هستند- عرضه شود. از میان دیگر مشخصات وان پلاس 6 می‌توان به این اشاره کرد که این اسمارت فون جدید دارای ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و کاربران نمی‌توانند با کارت میکرو اس‌ دی این میزان حافظه را افزایش دهند.

بیشتر پرچمدارانی که در نیمه اول سال ۲۰۱۶ عرضه شدند، در قلب تپنده‌شان از چیپ‌ست اسنپدراگون 820 بهره می‌بردند. این درحالی است که پرچمداران نیمه دوم سال ۲۰۱۶، در اکثر موارد از تراشه اسنپدراگون 835 استفاده می‌کردند. گرچه گفته می‌شود که کوالکام قصد دارد در اواخر سال ۲۰۱۷ تراشه اسنپدراگون 836 را عرضه کند، اما از طرفی برخی از گزارشات می‌گویند که تراشه‌ای به نام اسنپدراگون 836 هیچ‌گاه قرار نیست ساخته شود.

در نهایت وان پلاس 6 در اوایل ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد و به این شایعات پایان خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام
    دوستان عزیز در یوتیوب هندیها بررسی کامل از وان پلاس ۶
    و شیامی ۷ و اکثر برندها رو گذاشتند ولی در ایران خبری از اونا نیست . یعنی ما اینقدر مردیم ?