آخرین مطالب
21
امروز
میزان مصرف کالری در ورزش های مختلف چقدر است؟

میزان مصرف کالری در ورزش های مختلف چقدر است؟

همه ما در هر لحظه مشغول کالری سوزی هستیم. اما میزان مصرف کالری در ورزش ها و فعالیت های روزمره چقدر است؟ در ادامه، 39 فعالیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مصرف کالری در ورزش های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال، کالری مصرف شده در پیاده روی معمولی، قطعا کمتر از دوچرخه‌سواری خواهد بود. آیا دوست دارید بدانید میزان مصرف کالری در ورزش قایق‌سواری بیشتر است یا شنای صبح‌گاهی کالری بیشتری می‌سوزاند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

با توجه به اینکه محاسبه کالری مصرفی در هر غذا، بهترین راه برای کاهش وزن نیست، بنابراین بهتر است تمرکز بر روی رژیم غذایی را به عنوان اولویت اول در کم کرد وزن، فراموش کنید. اما به جای آن، ورزش و فعالیت‌های بدنی علاوه بر سلامت جسمی و روحی، کالری زیادی را نیز از شما خواهند گرفت.

اخیرا در موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، تحقیقاتی بر میزان مصرف کالری در ورزش های متفاوت انجام گرفته که نتایج آن را در ادامه خواهید دید. در این لیست، علاوه بر فعالیت‌های بدنی و تمرینات مختلف، ورزش‌هایی نظیر فوتبال، صخره‌نوردی و قایق‌سواری نیز آورده شده است. همچنین، این لیست شامل میزان تقریبی کالری های مصرف شده در یک شخص 73 و 91 کیلوگرمی را نشان می‌دهد. بر اساس بررسی‌های این موسسه، متوسط وزن زنان آمریکایی 76.4 کیلوگرم بوده در حالی که این رقم برای مردان این کشور، 88.8 کیلوگرم است.

البته معیارهایی همچون وزن، چربی موجود در بدن، سن، جنسیت، نوع حرکت و وضعیت‌هایی نظیر ارتفاع از سطح دریا می‌تواند بر روی میزان مصرف کالری در ورزش ها و فعالیت‌های بدنی، تاثیر مستقیم داشته باشد. بنابراین، برای محاسبه دقیق‌تر کالری مصرفی، باید وزن مخصوص خود و فعالیت فیزیکی متناسب با آن را بشناسید. به این نکته نیز توجه کنید که تمرینات سخت‌تر و سنگین‌تر می‌تواند تا 2 برابر حالت عادی، کالری بسوزاند.

میزان مصرف کالری در ورزش های مختلف

(در افرادی با وزن 73 و 91 کیلوگرمی)

39. یوگا هاتا: 183 کالری بر ساعت / 228 کالری بر ساعت

38. پیاده‌روی آهسته (تا 3.5 کیلومتر بر ساعت): 204 کالری بر ساعت / 255 کالری بر ساعت

37. بولینگ: 219 کالری بر ساعت / 273 کالری بر ساعت

36. رقص باله: 219 کالری بر ساعت / 273 کالری بر ساعت

35. تای‌چی: 219 کالری بر ساعت / 273 کالری بر ساعت

34. قایقرانی کانو: 256 کالری بر ساعت / 319 کالری بر ساعت

33. دوچرخه‌سواری آرام (تا 16 کیلومتر بر ساعت): 292 کالری بر ساعت / 364 کالری بر ساعت

32. والیبال: 292 کالری بر ساعت / 364 کالری بر ساعت

31. یوگا قدرتی: 292 کالری بر ساعت / 364 کالری بر ساعت

30. گلف: 314 کالری بر ساعت / 391 کالری بر ساعت

29. اسکی یا اسنوبورد معمولی: 314 کالری بر ساعت / 391 کالری بر ساعت

28. پیاده‌روی سریع (تا 5.5 کیلومتر بر ساعت): 314 کالری بر ساعت / 391 کالری بر ساعت

27. ورزش‌های هوازی سبک: 365 کالری بر ساعت / 455 کالری بر ساعت

26. پیاده‌روی ترکیبی (کند و تند): 365 کالری بر ساعت / 455 کالری بر ساعت

25. تمرینات قدرتی یا وزنه‌برداری: 365 کالری بر ساعت / 455 کالری بر ساعت

24. قایق‌سواری کایاک: 365 کالری بر ساعت / 455 کالری بر ساعت

23. بیسبال یا سافت‌بال: 365 کالری بر ساعت / 455 کالری بر ساعت

22. ورزش‌های هوازی آبی: 402 کالری بر ساعت / 501 کالری بر ساعت

21. شنای معمولی و سبک: 423 کالری بر ساعت / 528 کالری بر ساعت

20. پیاده‌روی کوهستان: 438 کالری بر ساعت / 546 کالری بر ساعت

19. حرکت دادن یک ماشین (با شدت متوسط): 438 کالری بر ساعت / 546 کالری بر ساعت

18. اسکی روی آب: 438 کالری بر ساعت / 546 کالری بر ساعت

17. اسکی با سرعت نسبتا کم: 496 کالری بر ساعت / 619 کالری بر ساعت

16. پیاده‌روی با کوله‌پشتی: 511 کالری بر ساعت / 637 کالری بر ساعت

15. اسکیت بر روی یخ: 511 کالری بر ساعت / 637 کالری بر ساعت

14. اسکواش: 511 کالری بر ساعت / 637 کالری بر ساعت

13. ورزش‌های هوازی سنگین: 533 کالری بر ساعت / 664 کالری بر ساعت

12. اسکیت‌سواری: 548 کالری بر ساعت / 683 کالری بر ساعت

11. یک بار بازی بسکتبال: 584 کالری بر ساعت / 728 کالری بر ساعت

10. فوتبال آمریکایی: 584 کالری بر ساعت / 728 کالری بر ساعت

9. کوهنوردی یا صخره‌نوردی: 584 کالری بر ساعت / 728 کالری بر ساعت

8. تنیس یک‌نفره: 584 کالری بر ساعت / 728 کالری بر ساعت

7. دویدن (تا سرعت 8 کیلومتر بر ساعت): 606 کالری بر ساعت / 755 کالری بر ساعت

6. دویدن روی پله: 657 کالری بر ساعت / 819 کالری بر ساعت

5. شنای قدرتی: 715 کالری بر ساعت / 892 کالری بر ساعت

4. تکواندو: 752 کالری بر ساعت / 937 کالری بر ساعت

3. فوتبال: 752 کالری بر ساعت / 937 کالری بر ساعت

2. بندبازی: 861 کالری بر ساعت / 1074 کالری بر ساعت

1. دویدن (تا سرعت 13 کیلومتر بر ساعت): 861 کالری بر ساعت / 1074 کالری بر ساعت

یک دیدگاه

  1. پس چرااز کشتی و بوکس حرفی زده نشده

    (0)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*