5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل

5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل همراه با نمایشگر تمام صفحه

در این مقاله قصد داریم به معرفی 5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس هزار دلاری اپل بپردازیم که همانند آن از نمایشگر لبه به لبه برخوردارند.

به نمایشگرهای مخصوص گوشی‌های هوشمند که تمام قاب جلویی را در بر می‌گیرند “Edge to Edge” یا به فارسی «لبه به لبه» می‌گویند. طی سالیان اخیر طرح‌های مفهومی زیادی از این دست محصولات مشاهده شده بود، اما آن‌ها با آیفون ایکس اپل می‌توانند معنای جهانی به خود بگیرند. جدیدترین محصول اپل حاوی یک نمایشگر 5.8 اینچی است که با طراحی مدرن خود باعث شده ابعاد کلی گوشی تنها کمی بزرگ‌تر از آیفون های 4.7 اینچی اپل باشد.

بله این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های نمایشگر لبه به لبه است: شما می‌توانید یک نمایشگر بزرگ را بدون آنکه نیازی به بزرگ‌تر کردن ابعاد گوشی باشد، بر روی آن جای دهید. اپل می‌خواهد این لذت را با قیمت بسیار بالای 1000 دلار در اختیار شما قرار دهد که همین امر باعث جابجا کردن مرزهای قیمت در گوشی‌های هوشمند نیز می‌شود. اما در اینجا مسئله‌ای وجود دارد؛‌ اگر شما یک گوشی مجهز به نمایشگر تمام صفحه (لبه به لبه) می‌خواهید اما نمی‌خواهید چنین هزینه‌ای کنید، در حال حاضر 5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل وجود دارد که می‌توانید با خریداری آن‌ها مقداری از پول خود را نیز ذخیره کنید.

هدف از تهیه این مقاله،‌ معرفی این 5 محصول است که همگی نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی نزدیک به 80 درصدی را در اختیار شما قرار خواهند داد. در ادامه با ما همراه باشید.

Essential Phone

اسنشال فون

5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل

اسنشال فون PH-1 یک گوشی ساخت خالق اندروید یعنی اندی رابین است که تمامی المان‌های گوشی‌های هوشمند مدرن را در خود جای داده است. مهم‌ترین قابلیت این گوشی نیز، طراحی بدنه‌ای با حاشیه تصویر بسیار کم است. این محصول که در ماه مه 2017 معرفی شد، بر روی قاب جلویی خود به جز یک دوربین سلفی میزبان چیز دیگری نیست. در واقع قسمت بالای صفحه یک تکه بریده شده دیده می‌شود که دوربین سلفی در آن‌جا قرار دارد و اطراف آن را نیز نمایشگر فرا گرفته است.

البته این قسمت بریده شده به اندازه‌ی تکه‌ی بریده شده از بالای نمایشگر آیفون ایکس اپل نیست؛ چرا که اپل در آنجا از یک سنسور مخصوص استفاده کرده است که به سیستم تشخیص چهره فیس آیدی مربوط می‌شود. این گوشی همچنین از بدنه‌ای با قاب پشتی سرامیکی و فریمی تیتانیومی برخوردار است. این کمپانی ادعا می‌کند تیتانیوم به مراتب مقاوم‌تر از آلومینیومی است که در اکثر گوشی‌های بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تا این جای کار شما احتمالا متوجه شده‌اید که اسنشال فون یک گوشی بالارده است. یک چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام همراه با 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز در زیر بدنه‌ی مقاوم این گوشی قرار دارد. عملکرد این گوشی بسیار خوب است و درست همانند گوشی‌های گوگل پیکسل،‌ از کمترین اپلیکیشن‌های اضافه بر سازمان برخوردار است.

تنها نقطه‌ی تاریکی که ما در بررسی‌های اسنشال فون به آن رسیدیم، عملکرد متوسط دوربین آن است. اگر چه در طول بررسی‌ها این گوشی یک به‌روزرسانی نرم افزاری را دریافت کرد که باعث بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین شده است. این گوشی همجنین از یک دوربین 360 درجه‌ای جانبی نیز برخوردار است که شما باید آن را به صورت جداگانه خریداری کرده و بر روی گوشی خود متصل کنید. در مجموع اگر دوست دارید یک گوشی با نمایشگری تمام صفحه خریداری کنید و دوربین آن نیز چندان برای شما اهمیت نداشته باشد، اسنشال فون یکی از 5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل است.

Samsung Galaxy S8 & Galaxy S8+

سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل

خانواده گلکسی اس 8 سامسونگ یکی از نخستین گوشی‌های تمام صفحه‌ای هستند که اوایل امسال معرفی شدند. سامسونگ از نمایشگری به نام “Infinity Display” بر روی آن‌ها استفاده کرده است که حاوی کمترین حاشیه ممکن در دو سمت بالا و پایین و همچنین لبه‌هایی گرد در دو سمت چپ و راست گوشی است. مدل اصلی گلکسی اس 8 از یک نمایشگر 5.8 اینچی بهره می‌برد و مدل بزرگ‌تر یعنی گلکسی اس 8 پلاس نیز از نمایشگری 6.2 اینچی بهره می‌برد. درست همانند آیفون ایکس، این گوشی نیز نخستین محصول سامسونگ است که فاقد کلید هوم فیزیکی است؛‌ سامسونگ یک نسخه‌ی روی صفحه آن را در گوشی جدید خود تعبیه کرده است.

جدا از طراحی و نمایشگر جذاب، مدل‌های گلکسی اس 8 از چیپست اسنپدراگون 835 (یا اگزینوس 8895 در برخی مناطق)، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردارند. آن‌ها در برابر نفوذ آب مقاوم هستند، از دو تکنولوژی شارژ‌ سریع و شارژ‌ بیسیم پشتیبانی می‌کنند و دوربین پشتی آن‌ها یکی از بهترین‌ها در بازار است.

تنها نکته‌ی تاریک در مورد این محصولات، جایگیری بد اسکنر اثر انگشت آن‌ها است که درست در کنار دوربین اصلی گوشی قرار دارد. شما همچنین می‌توانید از اسکنر عنبیه چشم این گوشی نیز استفاده کنید، اما شنیده می‌شود این اسکنر را می‌توان به سادگی فریب داد.

LG V30

ال جی وی 30

5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل

ال جی وی 30 از قابلیت‌های بسیار جذابی برخوردار است که همراه با آن یک نمایشگر بزرگ 6 اینچی Quad HD+ از نوع اولد در بدنه‌ای با حاشیه کم تصویر جای گرفته است. معمولا گوشی‌های سری V‌ ال جی در بخش صوتی خود عالی عمل می‌کنند و در همین راستا، ال جی وی 30 نیز ارائه کننده قابلیت‌های مختلفی در این بخش است.

نمایشگر ال جی وی 30 آن را به یکی از 5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل تبدیل کرده است

نمایشگر ال جی V30 درست همانند آیفون ایکس اپل با دو استاندارد HDR10 و Dolby Vision مطابقت دارد. دوربین پشتی گوشی از گشودگی f/1.6 برخوردار است که می‌تواند به شما کمک کند با دریافت نور بیشتر، تصاویر بهتری ثبت کنید. یک دوربین دوم نیز در کنار آن تعبیه شده است که می‌تواند ثبت تصاویر فوق عریض 120 درجه‌ای را در اختیار شما قرار دهید. این بدان معناست که می‌توانید زاویه‌ی بسیار باز‌تری را بدون آن که نیاز باشد فاصله بیشتری با سوژه مورد نظر بگیرید، در اختیار داشته باشید. برای ضبط ویدیو نیز این دوربین 16 تنظیم حرفه‌ای را به همراه دارد. قابلیتی به عنوان “Point Zoom” نیز برای فیلمبرداری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد در قسمتی از فریم، عملیات زوم باکیفیت را انجام دهید.

Xiaomi Mi Mix 2

شیائومی می میکس 2

5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل

شیائومی دومین نسل گوشی محبوب می میکس خود را عرضه کرده است. در حالی که اولین نسل این محصول بیشتر در بازار چین یافت می‌شود، اما حالا غول چینی تصمیم گرفته تا پرچمدار جدید بدون حاشیه خودش را به بیش از 40 بازار جهان ارسال کند.

شیائومی می میکس 2 که توسط یک طراح فرانسوی به نام فیلیپ استارک طراحی شده است، از یک نمایشگر 5.99 اینچی فول اچ دی بهره می‌برد. یک تکه‌ی بسیار باریک در بالای نمایشگر برای بلندگو بریده شده است و دوربین سلفی نیز به پایین و زیر نمایشگر منتقل شده است. این گوشی درست همانند اسنشال فون، از بدنه‌ای سرامیکی برخوردار است و یک چیپست اسنپدراگون 835 نیز قدرتبخش آن خواهد بود. یک رم تا ظرفیت 8 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داشت.

از نظر نرم افزاری، شیائومی می میکس 2 به رابط کاربری MIUI 9‌ مبتنی بر اندروید 7.1 مجهز است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی همراه با تثبیت کننده 4 جهته نیز بر روی قاب پشتی سرامیکی آن جای دارد. در انتها باید به حضور یک باتری بزرگ 3.400 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که می‌تواند انرژی یک روز کار با گوشی شما را تامین کند.

LG G6

ال جی جی 6

5 جایگزین اندرویدی برای آیفون ایکس اپل

ال جی جی 6 در اصل نسخه‌ی بدون قابلیت‌های خاص و ویژه‌ی ال جی وی 30 است. این گوشی از نمایشگر کوچکتر 5.7 اینچی در بدنه‌ای برخوردار است که در دستگیری آن بسیار راحت است. نمایشگر این گوشی نیز از دو تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision‌ پشتیبانی می‌کند و دارای نسبت ابعاد 18:9 است. یک چیپست اسنپدراگون 821 نیز زیر قاب آن مشغول فعالیت است. هرچند این چیپست بهترین عملکرد را ندارد، اما برای ارائه یک عملکرد خوب و سریع مناسب است.

دوربین دوگانه پشتی این گوشی با دو لنز معمولی و واید 125 درجه‌ای همراه است. این لنز واید بیشتر از لنز واید گوشی ال جی وی 30 به خودش حالت فیش آی می‌گیرد. جی 6 همچنین حاوی تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب است و موفق شده از 14 آزمون استاندارد نظامی 816G سربلند بیرون آید. این بدان معناست که بدنه‌ی گوشی ال جی G6 فوق‌العاده قدرتمند است.

نرم افزار این گوشی دارای قابلیت‌های جذابی است. به طور مثال با استفاده از صفحه‌ی قد بلند این گوشی می‌توانید نصف صفحه را به ویزور دوربین پشتی اختصاص دهید و با نصف دیگر صفحه تصاویر گرفته شده را مشاهده کنید. شما باید این گوشی را با یک شارژر USB‌ نوع C و با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ‌ سریع QuickCharge 3.0 شارژ کنید. خوشبختانه ال جی جی 6 نسبت به قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند محصول گران قیمتی به حساب نمی‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. با 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز در زیر بدنه‌ی مقاوم این “خودرو” قرار دارد.

  2. فکرنمیکردم می میکس دو اینقدر زیبا باشه..