ایمن ترین شاسی بلندهای کوچک جهان

ایمن ترین شاسی بلندهای کوچک جهان در سال 2017 معرفی شدند

سازمان بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS) با بررسی ایمنی چندین مدل شاسی بلند و کراس اوور، ایمن ترین شاسی بلندهای کوچک جهان در سال 2017 را معرفی کرده است.

سازمان بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا پس از انجام تست‌های گوناگون و بررسی سیستم‌های جلوگیری از تصادف و سامانه‌های محافظتی، وضعیت ایمنی چندین مدل شاسی بلند و کراس اوور کوچک در سال 2017 را مقایسه کرده است. تست‌ها و آزمایش‌های انجام شده توسط IIHS شامل پنج بخش استحکام جلو، پهلو و سقف خودرو، عملکرد جلوگیری از تصادف روبرو و تست شبیه‌سازی برخورد با موانع از جمله درخت و تیر چراغ برق می‌شود.

تمامی خودروهای تست شده توسط این سازمان به سیستم ترمز اضطراری خودکار جهت جلوگیری از تصادف یا کاهش سرعت پیش از برخورد مجهز شده‌اند و در سرعت‌های 20 و 40 کیلومتر بر ساعت مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. سیستم مذکور باعث می‌شود در هنگام نزدیک شدن سریع خودروها یا سایر موانع به راننده هشدار داده شود و حتی در صورتی که خود راننده نتواند به موقع واکنش نشان دهد، سیستم به طور خودکار با تمام قدرت ترمزگیری می‌کند.

در نهایت پس از انجام آزمایش‌های متعدد، سازمان بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا به معرفی 9 مورد از ایمن ترین شاسی بلندهای کوچک جهان در سال 2017 پرداخت. تمامی این خودروها موفق شده‌اند در تست‌ها و بررسی‌های انجام شده به بالاترین امتیاز دست پیدا کنند.

ایمن ترین شاسی بلندهای کوچک جهان در سال 2017

1. هوندا سی آر وی (Honda CR-V)

این کراس اوور کامپکت ژاپنی با مجهز شدن به سیستم ترمز اضطراری در زمان برخورد به مانع به یکی از ایمن ترین شاسی بلندهای کوچک جهان تبدیل شده است. برای خرید این خودرو باید 27 هزار و 735 دلار هزینه کنید.

هوندا سی آر وی

2. هیوندای توسان (Hyundai Tucson)

این کراس اوور کره‌ای موفق شد از تمامی تست‌های IIHS سربلند بیرون بیاید. هیوندای توسان به طور سفارشی به سیستم ترمز اضطراری جلوگیری از برخورد مجهز شده است. این سیستم بخشی از پکیج Ultimate هیوندای است که تنها در بالاترین تیپ خودرو ارائه می‌شود. قیمت توسان جدید در بازار جهانی 30 هزار و 725 دلار است.

هیوندای توسان

3. کیا اسپورتیج (Kia Sportage)

کیا کراس اوور جمع و جور خود را به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز کرده که باعث شده این خودرو به عنوان یکی از ایمن‌ترین کراس اوورهای کامپکت دنیا شناخته شود. این سیستم به طور اختیاری در مدل میان رده EX و به طور استاندارد در تیپ بالارده SX Turbo قرار گرفته است. کیا اسپورتیج 2017 در بازار قیمتی معادل 31 هزار و 595 دلار دارد.

کیا اسپورتیج

4. مزدا سی ایکس 3 (Mazda CX 3)

متاسفانه سیستم پشتیبانی ترمز هوشمند تنها در بالاترین تریم این خودرو یعنی گرند تورینگ نصب شده است. قیمت این خودرو 27 هزار و 100 دلار است.

مزدا سی ایکس 3

5. مزدا سی ایکس 5 (Mazda CX 5)

مزدا CX5 به خاطر رانندگی لذت‌بخش و ایمنی فوق‌العاده به شهرت رسیده است. سیستم پشتیبانی ترمز هوشمند در پکیج i-Activesense به طور سفارشی در مدل تورینگ و به صورت استاندارد در مدل بالارده گرند تورینگ قرار گرفته است. این خودرو با قیمت 27 هزار و 480 دلار به فروش می‌رسد.

مزدا سی ایکس 5

6. میتسوبیشی ای اس ایکس (Mitsubishi ASX)

تیپ‌های SEL و GT این شاسی بلند مطرح ژاپنی به سیستم کاهش صدمه ناشی از تصادف جلو مجهز شده‌اند و این سیستم به صورت اختیاری در پکیج Touring نیز ارائه شده است. میتسوبیشی ای اس ایکس 30 هزار و 90 دلار قیمت دارد.

میتسوبیشی ای اس ایکس

7. نیسان روگ (Nissan Rogue)

نیسان روگ، هیجان‌انگیزترین کراس اوور این خودروساز ژاپنی نیست اما با این حال به خاطر ایمنی بسیار خوب آن شهرت یافته است. ترمز اضطراری جلو و عقب و سیستم تشخیص عابر پیاده از جمله سیستم‌های ایمنی ارائه شده در این خودرو است. نیسان روگ با قیمت 33 هزار و 925 دلار در بازار جهانی فروخته می‌شود.

نیسان روگ

8. سوبارو فورستر (Subaru Forester)

شاسی بلند کوچک سوبارو از اکتبر 2016 به سیستم خودکار ترمز جلو به عنوان بخشی از بسته اختیاری EyeSight مجهز شده است. این سیستم در تیپ‌های Limited و Touring ارائه می‌شود. قیمت سوبارو فورستر 33 هزار و 15 دلار است.

سوبارو فورستر

9. تویوتا راو 4 (Toyota Rav4)

شاسی بلند دوست‌داشتنی و محبوب تویوتا راو 4 که وارد بازار ایران نیز شده، تنها مدل در کلاس خود در سال 2017 است که با ترمز خودکار جلو به صورت استاندارد ارائه می‌شود که تویوتا آن را با عنوان پیش گیری از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده معرفی کرده است. تویوتا راو 4 با قیمت 25 هزار و 405 دلار در بازار جهانی عرضه می‌شود.

تویوتا راو 4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدایی قیمت هارو مفته واقعا مخصوصا واسه آمریکایی ها