مشخصات فنی گوگل Pixel 2

مشخصات فنی گوگل Pixel 2 پیش از معرفی فاش شد

بخشی از مشخصات فنی گوگل Pixel 2 چند روز مانده به معرفی این گوشی لو رفته است. در ادامه نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های گوگل پیکسل 2 می‌اندازیم.

کمتر از یک هفته دیگر، دو گوشی موبایل جدید شرکت گوگل به صورت رسمی رونمایی خواهند شد؛ پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال محصولات جدید این شرکت بوده و تبدیل به رقیبی جدی برای پرچمداران اندرویدی بازار خواهند شد. حتی از هم‌اکنون نحوه مشاهده زنده مراسم رونمایی گوشی گوگل پیکسل 2 نیز مشخص شده است و کاربران می‌توانند این رویداد را به صورت آنلاین تماشا کنند.

بر اساس شایعات جدید، یکی از مشخصات فنی گوگل Pixel 2 داشتن سیم کارت جاسازی شده (eSIM) است. پس کاربران می‌توانند بدون نیاز به عوض کردن سیم کارت، اپراتور را تغییر بدهند. این قابلیت را چندی پیش در اپل واچ 3 شاهد بودیم که برای اولین مرتبه می‌توان با استفاده از سیم کارت، از آن به طور مستقل از گوشی آیفون خود استفاده کرد.

دو نظریه وجود دارد: یا این شایعه به طور کامل بی‌اساس است و یا اینکه در کنار eSIM، یک اسلات سیم کارت عادی نیز وجود خواهد داشت. در غیر این صورت کاربران کشورهای زیادی قادر به استفاده از گوشی های جدید گوگل نخواهند بود. به عنوان نمونه، از اپل واچ 3 به خاطر داشتن eSIM فقط می‌توان تحت اپراتورهای زیر استفاده کرد.

eSIM

اما به عنوان دیگر مشخصات فنی گوگل Pixel 2 و همچنین Pixel 2 XL می‌توان به مجهز شدن به تراشه اسنپدراگون 835 اشاره کرد. این دو در پنل جلویی، به اسپیکرهای استریو مجهز خواهند شد. اما به جز این موارد، بیشتر مشخصات فنی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال با یکدیگر متفاوت است.

بیشتر مشخصات فنی گوگل Pixel 2 و Pixel 2 XL متفاوتند

مدل پایه همانند گوگل پیکسل سال 2016 دارای یک نمایشگر فول اچ‌دی است، در حالی که مدل ایکس ال، باز هم مثل مدل بزرگتر سال قبل به یک صفحه نمایش کیو اچ‌دی مجهز خواهد شد که از گستره رنگ‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. اما بر روی نمایشگر هر دو مدل، شیشه‌های محافظ گوریلا گلس 5 قرار می‌گیرد. پشتیبانی از استاندارد IP67 توسط گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال، سبب مقاومت آن‌ها در برابر انواع ضربات و مخصوصا نفوذ آب و گرد و غبار خواهد شد.

مشخصات فنی گوگل Pixel 2

اما در لیست مشخصات فنی گوگل Pixel 2 دوربین دوگانه دیده نمی‌شود. دوربین سلفی و اصلی این گوشی موبایل تک سنسور بوده و هر دو از قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باتری گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال به ترتیب 2 هزار و هفتصد میلی‌آمپر ساعت و 3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعت بوده و متاسفانه خبری از تکنولوژی شارژ بی‌سیم در آن‌ها نخواهد بود.

مشخصات فنی گوگل Pixel 2

گوگل به خریداران گوشی های جدید خود، تا سال 2023 فضای ابری نامحدود هدیه می‌دهد. البته هنوز مشخص نیست این فضای ابری از چه نوعی است. ممکن است این فضا فقط محدود به بارگذاری تصاویر و ویدیوها باشد. در بهترین حالت می‌توان هر نوع فایلی را در آن ذخیره کرد. هر دو مدل در دو نسخه دارای ظرفیت داخلی 64 گیگابایت و 128 گیگابایت عرضه می‌شوند.

اما خرید بخش موبایل اچ تی سی توسط گوگل زودتر از آن چیزی که تصور می‌کردیم به ثمر خواهد نشست. یکی دیگر از مشخصات فنی گوگل Pixel 2 قابلیتی با نام Active Edge است که بر اساس ویژگی اج سنس اچ تی سی کار می‌کند. به این ترتیب با فشار دادن کناره‌های گوشی موبایل، دستیار مجازی گوگل اسیستنت فراخوانی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*