ایمنی رنو تلیسمان

وضعیت ایمنی رنو تلیسمان (Renault Talisman)؛ خودرو لوکس فرانسوی

در این مطلب قصد داریم وضعیت ایمنی رنو تلیسمان (Renault Talisman) را در تست‌های یورو انکپ بررسی کنیم. این سدان لوکس فرانسوی وارد بازار ایران نیز شده است.

فرانسوی‌ها همیشه به ساخت خودروهای اقتصادی شهرت داشته‌اند که برخی از این محصولات هم بسیار خوب از آب درمی‌آیند مانند پژو 3008 که خودروی سال اروپا شد. شرکت خودروسازی رنو در سال 2015 میلادی محصول جدیدی را با نام تلیسمان معرفی کرد تا رسما به دنیای خودروهای لوکس راه پیدا کند. این سدان فرانسوی از مدتی پیش وارد بازار ایران شد و مدل 2017 آن با قیمت 201 میلیون و مدل 2018 آن با قیمت 210 میلیون تومان به فروش می‌رسد. ما در این مطلب قصد داریم وضعیت ایمنی رنو تلیسمان را بررسی کنیم.

مدل 2015 تلیسمان در تست ایمنی موسسه یورو انکپ توانست هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کند و به عنوان یک خودروی ایمن معرفی شود. این خودرو در دو بخش تست تصادف از جلو عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشت. در بخش اول، رنو تلیسمان با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت به یک مانع انعطاف‌پذیر برخورد کرد. پس از این برخورد آسیب زیادی به جلوبندی، درب موتور، گلگیر راننده و شیشه جلو وارد شد اما کیسه های هوا، کمربندهای پیش کشنده و طراحی مهندسی شده داخلی و خارجی خودرو باعث شده ایمنی رنو تلیسمان نمره قبولی را از کارشناسان دریافت کند. در بخش ایمنی بزرگسال نیز سر و گردن، قفسه سینه و ران سرنشین‌های جلو به طور کامل در وضعیت ایمن قرار دارد.

ایمنی رنو تلیسمان

در بخش دوم تست تصادف از جلو، رنو تلیسمان با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت به یک مانع سخت برخورد می‌کند و طبق انتظار، بخش‌های جلو، موتور و کاپوت صدمه زیادی می‌بینند. خوشبختانه در این بخش هم سر و گردن، قفسه سینه و ران‌های راننده در حالت کاملا ایمن قرار دارد. به غیر از قفسه سینه شاگرد که در وضعیت ایمنی قابل قبول نمایش داده شده، در سایر بخش‌ها نیز وضعیت مشابهی با راننده دیده می‌شود.

تست تصادف از بغل، قسمت دیگری از سنجش ایمنی رنو تلیسمان بود که در بخش اول آن، مانع متحرکی با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت از بغل با خودرو برخورد می‌کند. در اثر این تصادف، شیشه‌های بغل شکسته می‌شود، درهای بغل تاب برمی‌دارد و ستون وسط هم کج می‌شود. با این وجود به دلیل کیسه‌های هوای جانبی، سر راننده در وضعیت سبز دیده می‌شود ولی شکم و لگن اندکی در معرض خطر قرار دارند. گردن و قفسه سینه راننده نیز با رنگ زرد مشخص شده‌اند به این معنی که عملکرد خودرو در محفاظت از این بخش‌ها قابل قبول بوده است.

در بخش دوم تست تصادف از بغل، این سدان فرانسوی بر روی یک صفحه متحرک قرار گرفته و با سرعت 32 کیلومتر بر ساعت به مانع برخورد می‌کند. با وجود آسیب‌های زیادی که در این بخش به خودرو وارد شد اما نتایج مشابهی با بخش اول به دست آمد. به این ترتیب که سر و شکم راننده در رنگ سبز و کاملا ایمن قرار دارند و گردن و قفسه سینه با رنگ زرد و وضعیت ایمنی متوسط مشخص شده‌اند.

ایمنی رنو تلیسمان

در نهایت ایمنی رنو تلیسمان در تست تصادف از عقب یا تست Whisplash Rear Impact سنجیده شد. در این بخش هم این خودرو لوکس فرانسوی توانست عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارد. در بخش ایمنی عابر پیاده، تلیسمان عملکرد متوسط رو به خوبی داشت و سپر خودرو حداقل آسیب ممکن را به عابر پیاده وارد می‌کند. در گزارش ایمنی رنو تلیسمان در یورو انکپ، هر چه از وسط شیشه به سمت گوشه‌ها می‌رویم، وضعیت ایمنی از زرد به نارنجی، قهوه‌ای و قرمز تغییر پیدا می‌کند و این بدان معناست که عابر پیاده در صورت برخورد روی شیشه خودرو آسیب زیادی خواهد دید.

در مجموع با توجه به نتایج به دست آمده از تست‌های یورو انکپ، رنو تلیسمان یکی از ایمن‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای مشتریان اتومبیل های لوکس باشد.

ویدیوی تست ایمنی رنو تلیسمان در یورو انکپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*