خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

9 دلیل برای خریدن آیفون 8 به جای آیفون ایکس هزار دلاری اپل

در این مقاله به بررسی 9 دلیل خواهیم پرداخت که نشان می‌دهند خریدن آیفون 8 (Apple iPhone 8)‌ به مراتب ایده‌ی بهتری از آیفون ایکس هزار دلاری کمپانی اپل است.

اپل در شهریور ماه میزبان یک رویداد بزرگ خبری بود که در آن از سه گوشی آیفون جدید خود پرده برداری کرد. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسل جدید گوشی‌های خانواده آیفون 7 هستند و یک مدل بالارده‌تر به نام آیفون ایکس نیز در اینجا وجود دارد که به مناسبت دهمین سالگرد فروش گوشی‌های اپل به تولید رسیده است. قیمت این سه مدل به ترتیب 699 دلار، 799 دلار و 999 دلار است.

با توجه به صف خلوت اولین روز فروش دو گوشی خانواده آیفون 8، به نظر می‌رسد بسیاری از مشتریان منتظر عرضه مدل آیفون ایکس مانده‌اند که قرار است 12 آبان در فروشگاه‌ها موجود شود. اما ما در این مقاله به بررسی 9 دلیل خواهیم پرداخت که نشان می‌دهند خریدن آیفون 8 به مراتب به صرفه‌تر و بهتر از آیفون X‌ اپل است. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا خریدن آیفون 8 معقولانه‌تر از آیفون ایکس است؟

1. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از چیپست مشترکی با آیفون ایکس قدرت می‌گیرند

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند خریدن آیفون 8 را ارجع‌تر از آیفون ایکس هزار دلاری جلوه دهد. در واقع عملکرد آن‌ها یکسان است.

هر یک از آن‌ها از چیپست A11 Bionic، یک موتور عصبی و پردازنده‌های کمکی M11 قدرت می‌گیرند. تنها تفاوت، استفاده گوشی‌ها از قابلیت‌ها است. آیفون ایکس از چیپس A11 و موتور عصبی برای سیستم تشخیص چهره و فیس آیدی بهره می‌برد که گوشی آیفون 8 اپل از آن بی‌بهره است.

همچنین هر سه گوشی آیفون 8 / 8 پلاس و آیفون ایکس از آی او اس 11 برخوردارند که به معنای استفاده یکسان از اپلیکیشن‌ها و اکوسیستم محصولات اپل است.

___________

2. تاچ آیدی خودش را ثابت کرده، اما فیس آیدی نو است!

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

از سال 2013 و عرضه گوشی آیفون 5 اس، تاچ آی دی راه ما در استفاده از آیفون‌ها را تغییر داد: قفل‌گشایی گوشی، ذخیره رمزهای عبور و استفاده از اثر انگشت برای پرداخت خوب با Apple Pay.

تاچ آیدی عنصری شناخته شده است، اما هنوز مشخص نیست فیس آیدی که در آیفون ایکس جایگزین تاچ آیدی شده است چگونه عمل خواهد کرد. اپل مانورهای تبلیغاتی زیادی را برای معرفی فیس آیدی داده است. به طور مثال کوپرتینو ادعا می‌کند آن را کمتر می‌توان نسبت به تاچ آیدی فریب داد، می‌تواند در تاریکی عمل کند و می‌تواند تغییرات چهره‌ی شما (اگر ریش‌های صورت شما بلند شده است، یک عینک بر روی صورت خود قرار داده‌اید و یا رنگ موهایتان را تغییر داده باشید) را درک کند.

اما ما هنوز نمی‌دانیم در دنیای واقعی و وقتی که میلیون‌ها کاربر از فیس آیدی اپل استفاده می‌کنند، عملکرد آن چگونه خواهد بود. تکنولوژی لغزش ناپذیر نیست و غیر ممکن است بخواهیم در مورد عملکرد آن پیش‌بینی کنیم. شما با انتخاب آیفون 8، دیگر ریسک فیس آیدی را به جان نخواهید خرید.

___________

3. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز نظیر آیفون ایکس از شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی می‌کنند

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

هر سه گوشی جدید آیفون از استاندارد شارژ‌ بیسیم Qi و البته شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. اما نکته تاریک قضیه اینجاست که شما اگر می‌خواهید به هر یک از دو تکنولوژی مذکور دسترسی پیدا کنید، باید لوازم جانبی خاص به آن‌ها را نیز همراه با گوشی خود تهیه کنید.

اپل چندین پد شارژ بیسیم Qi متفرقه را معرفی کرده است (زیرا پد شارژ AirPower‌ آن‌ها تا سال 2018 عرضه نخواهد شد) و اگر می‌خواهید از شارژ سریع بهره‌مند شوید نیز شما باید هزینه‌ای بین 25 الی 75 دلار را برای خرید یک کابل لایتنینگ به یو اس بی سی و یک شارژر یو اس بی سی انجام دهید. این یکی دیگر از دلایلی است که نشان می‌دهد خریدن آیفون 8 نیز می‌تواند امکانات جدید یکسان با آیفون ایکس را در اختیار شما قرار دهد.

___________

4. آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس از دوربین‌های عقب تقریبا یکسانی برخوردارند

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

اگر عکاسی برایتان مهم است،‌ باید بگوییم که خوشبختانه دوربین‌های پشتی آیفون 8 پلاس اپل تقریبا با آیفون ایکس هزار دلاری یکسان هستند. البته مدل اصلی آیفون 8 نیز عملکرد عالی در عکاسی دارد، اما در مدل پلاس آن ما شاهد اضافه شدن یک لنز دوم تله فوتو هستیم که می‌تواند قابلیت زوم اپتیکال دو برابری را بدون کاهش کیفیت در اختیار کاربران قرار دهد.

تنها تفاوت دوربین‌های پشتی آیفون 8 پلاس با آیفون ایکس، در واقع تجهیز مدل ایکس به یک تثبیت کننده اپتیکال تصویر برای هر دو لنز واید و تله فوتو است در جهت ارائه تصاویری شفاف‌تر، به خصوص در شرایط نوری تاریک است. آیفون 8 پلاس درست همانند آیفون 7 پلاس این تثبیت کننده را تنها برای لنز واید خود در اختیار دارد.

___________

5. دوربین جلوی آیفون 8 و آیفون ایکس نیز تقریبا یکسان هستند

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

بر روی کاغذ، دوربین‌های FaceTime HD موجود بر روی دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس عملکرد یکسانی را در سیستم دوربین TrueDepth آیفون ایکس دارند. تمامی این گوشی‌ها می‌توانند تصاویری 7 مگاپیکسلی بگیرند، گشودگی لنز آن‌ها f/2.2 است و قادر به فیلمبرداری با کیفیت 1080p هستند.

تنها تفاوت در چندین قابلیت نرم افزاری دوربین سلفی آیفون ایکس است. حالت عکاسی پرتره همراه با دوربین جلو (علاوه بر دوربین پشت)؛ حالت عکاسی Portrait Lighting که به شما اجازه‌ی حذف تصویر پس زمینه برای ایجاد یک افکت داراماتیک را می‌دهد و همچنین Animoji که به شما اجازه می‌دهد شکلک‌ها را با حرکات چهره‌ی خود آمیخته و همراه با صدایتان برای دوستانتان بفرستید از جمله ویژگی‌های انحصاری آیفون ایکس اپل هستند که نمی‌توانید آن‌ها را در محصولات دیگر این کمپانی بیابید.

___________

6. آیفون 8 فاقد تکه‌ی بریده شده‌ی بی استفاده در بالای صفحه است

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

دوربین سلفی TrueDepth بر روی آیفون ایکس به یک معضل برای نمایشگر لبه به لبه این گوشی تبدیل شده است. اپل تکه‌ای از بالای نمایشگر را برای جای دادن این سیستم دوربین بریده است. خوشبختانه شاهد چنین چیزی در دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیستیم.

___________

7. آیفون ایکس گران‌تر از آیفون 8 است

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

قیمت پایه آیفون 8 حدود 700 دلار است که این قیمت برای مدل پلاس آن به 800 دلار می‌رسد. در آن سمت آیفون ایکس اپل با قیمت پایه 1000 دلا به فروش خواهد رسید.

با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت شما 200 دلار با خریدن آیفون 8 اپل ذخیره خواهید کرد.

___________

8. اگر از آیفون 7 و 7 پلاس به خانواده آیفون 8 مهاجرت کنید، قاب گوشی‌تان را نیز می‌توانید حفظ کنید

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

ابعاد آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل بسیار نزدیک به نسل پیشین خود یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس است. این گوشی‌های جدید اینک می سنگین‌تر شده‌اند و به میزان بسیار کمی قد، ارتقاع و عمق آن‌ها تفاوت کرده است که خوشبختانه این تفاوت کمتر از یک میلی‌متر است و شما می‌توانید همچنان قاب گوشی‌های قدیمی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خود را بر روی این دو محصول نیز استفاده کنید.

در آن سمت ابعاد آیفون ایکس اپل کاملا متفاوت‌تر از هر آیفون دیگری است، بنابراین شما باید قاب قدیمی گوشی‌تان را کنار گذشته و برای محافظت از گوشی گران قیمت خود هزینه‌ی اضافی را متحمل شوید.

___________

9. موجودی فروشگاه‌ها مناسب است

خریدن آیفون 8 بهتر از آیفون ایکس اپل

با توجه به این که بیشتر کاربران در انتظار خرید آیفون ایکس هستند، پیدا کردن آیفون 8 و خرید آن نیز به مراتب آسان‌تر شده است.

در همین حال، به احتمال خیلی زیاد با توجه به درخواست‌های زیاد برای آیفون ایکس اپل عرضه‌ی آن جوابگو نخواهد بود و این بدان معناست که مشتریان باید هفته‌ها به دنبال فروشگاهی بگردند که این محصول را برای خرید در قفسه‌ی خود موجود داشته باشد.

با تمام این تفاسیر، آیا به نظر شما خریدن آیفون 8 اپل ایده‌ی مناسب‌تر و بهتری نسبت به آیفون ایکس نیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 1-رئیس اپل گفته علّت نخریدن آیفن8 بخاطر چشم-انتظاری آیفنx (باکیفیت-تر) است!
    معاونش هم گفته چون آیفنx گرانتره پس فروشش بیشتره!
    نویسنده این مقاله میگه: 1- فرق چندانی ندارند 2- چرا مدل گرانتر را بخرید؟
    مرد 100ملیونی هم گفته 2تا شو پیشخرید کنی بهتره!
    الاحقر هم میگه: هرچه میخری، تکنولوژی را تو بخر؛ نگذار تکنولوژی تو را بخرَد!
    بزکهای اکثراً غیرضروری [برای محصّل/دانشجو] ارزشِ چندین ملیون اضافه-پرداخت را دارد؟