تست باتری آیفون 8 نتایج رضایت‌بخشی را به دنبال دارد

تست باتری آیفون 8 نتایج رضایت‌بخشی را به دنبال داشته است

با ورود پرچمداران جدید اپل به ایران، حال تست باتری آیفون 8 (iPhone 8) امکان‌پذیر شده است. در ادامه، نتایج امیدوارکننده طول عمر باتری آیفون 8 را خواهید دید.

پس از گذشت چندین روز از معرفی و عرضه گوشی های جدید اپل و مشخص‌شدن امکانات و ویژگی‌های آنها، به نظر می‌رسد ظرفیت باتری آیفون 8 در مقایسه با آیفون 7 (iPhone 7)، کمی کمتر شده باشد.

آیفون 8 : 1821 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 7 : 1960 میلی‌آمپر ساعت

همانطور که می‌بینید، ظرفیت باتری آیفون 8 کاهشی 7 درصدی را نسبت به مدل پیش از خود تجربه کرده که قطعا علاقه‌مندان به این گوشی را نگران خواهد کرد. اما آیا در واقعیت هم اینگونه است؟ آیا شارژدهی آیفون 8 اپل کمتر از آیفون 7 خواهد بود؟

قبل از پاسخ به این سوال، بیایید مروری بر مشخصات آیفون 8 داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید، پرچمدار جدید اپل به چیپ A11 بایونیک مجهز بوده که نسبت به نسل پیش از خود، کارایی بهتر و مصرف انرژی مشابه و حتی کمتری را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، قاب پشت آیفون 8 شیشه‌ای بوده و از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند. بنابراین، هر دو ویژگی باعث شده تا با کاهش ظرفیت باتری گوشی آیفون 8 مواجه باشیم.

باتری آیفون 8 علی‌رغم کوچکتر شدن، عملکرد بهتری دارد

اما در خصوص تست باتری آیفون 8 باید گفت که این آزمایش همانند سایر تست‌های رایج انجام گرفته است. روشنایی صفحه نمایش گوشی بر روی 200 نیت تنظیم شده و در طول انجام تست، کارهای معمولی با موبایل انجام می‌شود. نتایج آزمایش بسیار جالب است؛ با وجودی که ظرفیت باتری آیفون 8 نسبت به مدل قبل از آن کمتر شده، اما مدت‌زمان بیشتری گوشی را روشن نگه می‌دارد. در تست انجام‌گرفته، باتری پرچمدار جدید اپل به مدت 8 ساعت و 37 دقیقه دوام داشت در حالی که آیفون 7 نتوانست بیشتر از 7 ساعت 46 دقیقه روشن بماند. در ادامه، نتایج این آزمایش را مشاهده خواهید کرد.

تست باتری آیفون 8 نتایج رضایت‌بخشی را به دنبال دارد

همانطور که در تصویر نیز می‌بینید، باتری گوشی آیفون 8 عملکرد بهتری نسبت به چند محصول اندرویدی از خود نشان داد. با این حال، کارایی فوق‌العاده اچ تی سی یو 11 باعث شد تا پرچمدار تایوانی‌ها از این قاعده مستثنی بوده و یک سر و گردن بالاتر از همه قرار بگیرد.

اما متاسفانه عملکرد خوب آیفون 8 در طول عمر باتری، در بخش مدت‌زمان لازم برای شارژ مجدد گوشی تکرار نشد. اگرچه پرچمداران جدید اپل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، اما در جعبه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس ، شارژر سازگار با این قابلیت گنجانده نشده است؛ خبری که چندان شایسته محصولی لوکس و رده‌بالای اهالی کوپرتینو نخواهد بود. به همین دلیل نیز تست شارژ مجدد آیفون 8 توسط شارژر معمولی آن انجام گرفت که نتایج آن چندان رضایت‌بخش نبود.

تست باتری آیفون 8 نتایج رضایت‌بخشی را به دنبال دارد

البته قطعا در آینده نزدیک، تست شارژ سریع آیفون 8 با استفاده از شارژرهای سازگار با این قابلیت انجام خواهد شد و نتایج آن را نیز منتشر خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*