توقف تولید خودروهای بی کیفیت

توقف تولید خودروهای بی کیفیت در سال 97؛ اسامی خودروهایی که باید با آن‌ها خداحافظی کنیم

چندی پیش تعداد استانداردهای خودرویی از 52 مورد به 83 مورد افزایش پیدا کرد و با این حساب شاهد توقف تولید خودروهای بی کیفیت در سال آینده خواهیم بود.

تعداد استانداردهای خودرویی به 83 مورد افزایش یافت که 81 مورد آن به استانداردهای ایمنی و کاربری و 2 مورد به استانداردهای زیست محیطی مربوط می‌شود. با ابلاغ این مصوبه، تولید خودروهایی که نتوانند تا دی 1397 این استانداردها را رعایت کنند، متوقف خواهد شد.

افزایش استانداردهای خودرویی از 52 به 83 مورد در ستاد سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسید. در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید و حداقل نیمی از 83 استاندارد مد نظر از ابتدای سال جاری کلید خورد.

توقف تولید خودروهای بی کیفیت

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با اجرای این استانداردها، شاهد توقف تولید خودروهای بی کیفیت خواهیم بود و 20 مدل خودروی سواری و باری سبک از 5 گروه خودرویی که نمی‌توانند خود را با این استانداردها تطبیق بدهند تا دی ماه 1397 از خط تولید خارج می‌شوند. به گفته این مقام مسئول، برخی خودروها در گروه خانواده پراید، پژو 405، پرشیا، زامیاد و سری اولیه سمند در لیست سیاه قرار دارند و با احتمال زیاد تا اواخر سال آینده باید با آن‌ها خداحافظی کنیم.

توقف تولید خودروهای بی کیفیت از امسال آغاز می‌شود

در همین حال، گروه خودروسازی سایپا از برنامه این شرکت برای توقف تولید پراید، قبل از مهلت تعیین شده در دی ماه 1397 خبر داد و باید دید گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت زامیاد چه زمانی تولید خودروهای پژو 405، پرشیا، سمند سری اول و وانت زامیاد را متوقف خواهند کرد. همچنین اشکان گلپایگانی، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرد که بر اساس تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودروهای تک ستاره تا پایان سال جاری متوقف می‌شود و از ابتدای سال 1397 هیچ خودروی تک ستاره‌ای نباید در سبد تولید شرکت‌های خودروساز داخلی وجود داشته باشد. از جمله این خودروها می‌توان به پراید 131، پراید 111، پراید 132، تیبا هاچ بک، ساینا، ام وی ام 110 اس، سمند، پژو پارس، پژو 405، لیفان ایکس 60 و ام وی ام 550 اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. ای مسئولین گرامی ای بزرگواران که ابروی کوروش کبیر فردوسی حافظ سعدی و…. رو بردید!!! که می خاین بفهمین که مردم زیر بار پول زور نمی رن اخه کجا یه سانروف گذاشتن رو دنا 13میلیون خرج داره،اخه کجا عوض کردن چراغای تبیا که بشه sp100،بیست20میلیون خرج داره!،اخه کجای دنیا پژو 301که تو بازار جهااانی 45میلیون به پول ایرانه برای عبور از مرز باید بشه97میییییلییییون تومان!!!!!!!!!!!!!!! بالأخره خدایی هم هست :-)!!!

  2. شنیدم که به جای پژو 405،پراید،پارس،سمند،(یه ستاره ها)که کهنه کار ها و صاحب نام های کوچه و خیابان هستند،می خان خودروی برقی-هیبریدی با 10ستاره کیفیت از 5ستاره!جایگزین کنند!اونم با چه قیمتی!!!!!! اووووهه یا نکنه می خان با اضافه کردن یه سانروف به دنای 42میلیونی،دنا+پلاس54مییییییلییییییونی بسازن!!!!! به پیر به هر کی که قسم بخوریم مردم ما هنوز تو خرید مسکن،مشکلات مالی ازدواج،دغدغه های قیمت نون و گوشت ومرغ ،دغدغه 45500پول یارانه که سال89 تصویب شد و خوشبختانه تنها چیزی که تورم نتونست روش تاثیر بزاره یارانه بود(سال 89 برنج هندی سگی کیسه10تومن،الآن کیسه50تومن،اونوقت یارانه هنوز45500!)با این اوصاف که مردم ما نون شب ندارن بخورن!اومدین حرف از sp100و کوییک و دنا پلاس و خودروی ملی هیبریدی با قیمت های نجومی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!می زنید،خدا رو شکر که کشور ما اسلامیه! اگه اسلامی نبود الان همه از گرسنگی همدیگه رو می خوردیم! کجایند آن کوروش هاو داریوش ها،فردوسی ها و رستم ها،کاوه آهنگر که حال و روز مردم ایییییرااااان رو ببینند که با افزایش 167سی سی حجم پراید بهای30 میلیون گرانتر (کوییک اتوماتیک50میلیون!!!!!!!!)بپردازند! کجا آن بزرگان کنداوران کجا آن سواران جنگاوران…… کجا آن بزرگان ساسانیان ز بهرامیان تا به سامانیان.

  3. اینا که یه ستارن تولیدشون متوقف شد خدا رو شکر امیدوارم کیفیت محصولات بعدی یه ستاره و نیم نباشن:| حتی در مورد قیمت ها هم باید قیمتو کمتر کنن اون از کشور چین که همه محصولاتو نصف قیمت تو کشور خودش میفروشه واسه بقیه دو برابر این از ایران که پرایدو با قیمت5 میلیون میده به عراق تازه راضیم نیستن بعد واسه خود ما 20 به بالا آخه این کجاش منصفانس؟ به نظر من مردم باید نخرن که درس عرب شه واسشون

  4. این کارو باید خیلی سال پیش می کردن

  5. با توقف تولید این خود رو ها ، خودرو جاگزین چه خواهد بود ؟! میخوام خودرو های الکتریکی ، جایگزین این خودروها بشن ، و شاهد پیشرفت عجیب در ادامه ۵ سال اینده در خودرو سازی ایران باشم ! که گذشته را به طور کامل از یادمان ببرد ! خودرو های با کیفیت و انرژی الکتریکی یا نور ، طراحی زیبا ، قیمت مناسب .. این رویه پیشرو باشد !