کاهش ارزش سهام اپل

قرارداد بین گوگل و اچ تی سی به کاهش ارزش سهام اپل منجر شد

کاهش ارزش سهام اپل اتفاقی است که بعد از عقد قرارداد میان اچ تی سی و گوگل رخ داد. دلیل این کاهش، جلب شدن توجه بازرگانان به برنامه‌های آتی بخش سخت افزار گوگل است.

چندی پیش خرید بخش موبایل اچ تی سی توسط گوگل به مبلغ 1.1 میلیارد رسانه‌ای شد. بعد از عقد قرارداد میان این دو شرکت و قرار گرفتن دانش قدیمی تولید گوشی موبایل اچ تی سی زیر پرچم گوگل، شاهد کاهش ارزش سهام اپل بودیم. ارزش هر سهم اپل با کاهش 1.31 درصدی به 153.95 دلار رسید، در حالی که این رقم برای گوگل با افزایش 0.17 درصدی به 949.27 دلار رسیده است.

عقد قرارداد میان گوگل و اچ تی سی سبب می‌شود کارمندان این شرکت تایوانی به گوگل ملحق شوند و بخش سخت افزاری این غول دنیای وب توسعه پیدا کند. گوگل همچنین اعلام کرد طی قراردادی جداگانه، حقوق غیر انحصاری برخی از مالکیت‌ها و اختراع‌های اچ تی سی را نیز به دست آورده است.

کاهش ارزش سهام اپل

این حرکت آغاز تلاش گوگل برای پاسخ به آیفون شرکت اپل است. همین موضوع سبب می‌شود بازرگانان و فعالان بورس به حرکت گوگل فکر کرده و آینده بخش موبایل آن را در ذهن تجسم کنند. در نتیجه کاهش ارزش سهام اپل اتفاق افتاد. فعالان بورس از هم‌اکنون می‌دانند گوگل قدم‌های مهمی برای ارائه گوشی های هوشمند بسیار قدرتمند در آینده نزدیک برمی‌دارد.

گوگل تولید گوشی موبایل به دست خود را از سال گذشته و همراه با عرضه پیکسل و پیکسل ایکس ال آغاز کرد. البته از همکاری همه جانبه اچ تی سی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اچ تی سی برای توسعه و ساخت نسل دوم گوشی های موبایل پیکسل گوگل، که انتظار داریم در چهارم اکتبر (دوازدهم مهر) رونمایی شوند، همکاری نزدیکی با این شرکت داشته است.

کاهش ارزش سهام اپل به خاطر جلب شدن توجه تجار به فعالیت‌های گوگل است

معاون ارشد بخش سخت افزار گوگل طی انتشار یک پست وبلاگی گفت اکنون در اول راه تجارت سخت افزار گوگل هستیم. این شرکت در تلاش است قابلیت‌های اصلی خود را وسعت بخشیده و با ایجاد محصولاتی منحصربه‌فرد با کمک گرفتن از قدرت خود در دنیای نرم افزار، قابلیت‌هایی جدید در اختیار کاربران قرار دارد. به عنوان نمونه‌ای از این نرم افزارها می‌توان به دستیار مجازی گوگل اسیستنت اشاره کرد. البته این قرارداد 1.1 میلیارد دلاری با وجود تاثیر گذاشتن بر روی کسب و کار سایر شرکت‌ها و مخصوصا کاهش ارزش سهام اپل ، هنوز در انتظار تایید سازمان‌های نظارتی است. انتظار می‌رود تا اوایل سال 2018 میلادی شاهد نهایی شدن آن باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یعنی میخوای بگی معرفی آیفون 8 که از نظر ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی حتی با آیفون ۶ نداره توی افت ارزش سهام بی تاثیر بوده
    آیفون x رو هم که اپل بکمک سامسونگ و چند شرکت دیگها درست کرده

    بنظرم اپل درحال افول هست…