دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

امتیاز دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم از آیفون‌‌های جدید کمتر است!

دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم در وب سایت تخصصی DxOMark امتیاز پایین‌تری از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس کسب کرده است. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟

بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده توسط وب سایت DxOMark، اکنون در بخش عکاسی موبایل اپل به لطف محصولات جدیدش پیشتازی می‌کند. دوربین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب موفق به کسب امتیازهای 94 و 92 در این مرجع تخصصی شده‌اند که بسیار شگفت‌انگیز است. این در حالی است که امتیاز دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم در همین وب سایت تنها 83 است.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

وب سایت DxOMark یک مرجع تخصصی است و شرکت‌های زیادی برای دست پیدا کردن به امتیازهای بالا در آن تلاش می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان به جدیدترین پرچمدار اچ تی سی اشاره کرد، چرا که وب سایت DxOMark در زمان معرفی آن، دوربین اچ تی سی یو 11 را بهترین دوربین موبایل تا به آن روز معرفی کرد. امتیاز دوربین آن 90 بود. حال می‌بینیم آیفون‌های سال 2017 با اختلاف 4 و 2 امتیاز از آن بالاتر ایستاده‌اند.

دوربین اچ تی سی یو 11

گوگل نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که با رعایت پروتکل‌ها و قوانین DxOMark همواره سعی می‌کند امتیازهای بالایی در آن کسب کرد. اما سونی اعتنایی به قوانین این مرجع نداشته و هیچ‌گاه همگاه با تست‌های آن پیش نرفته است. شاید به همین دلیل امتیاز دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم از اچ تی سی یو 11، آیفون 8 و 8 پلاس کمتر است. این در حالی است که دوربین 19 مگاپیکسلی Motion Eye اکسپریا ایکس زد پریمیوم جزو بهترین‌های بازار است و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد.

دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

به عقیده DxO، دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم بسیار باکیفیت بوده و تصاویر و ویدیوهای فوق‌العاده‌ای ضبط می‌کند. با این حال چیز جدیدی برای ارائه‌ کردن نداشته و دوربین سایر پرچمداران را آن‌چنان به چالش نمی‌کشد. به عنوان نمونه دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم در تست بزرگنمایی و افکت بوکه بسیار ضعیف عمل کرد. همین دو عامل شدیدا سبب پایین آمدن امتیاز آن شدند.

انحصار دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

البته دوربین پرچمدار نیمه اول سال 2017 سونی یک قابلیت انحصاری در بخش فیلم برداری دارد؛ با این گوشی موبایل می‌توان ویدیوهای سوپراسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه ضبط کرد. علاوه بر آن فوکوس خودکار بسیار کارآمدی در فیلم برداری و عکاسی دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم تثبیت‌کنندگی بسیار قوی حین فیلم برداری است. در هر صورت DxO یک مرجع تخصصی است و برای کسب امتیاز بالا در آن باید هم‌‌‌قدم با ملزوماتش حرکت کرد، کاری که به نظر می‌رسد سونی علاقه‌ای به انجام آن‌ ندارد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من که تاهنوز از محصولات سونی استفاده نکردم ولی وقتی میدانم که محصولی جاپان است% 100 برند محبوبی است چون تو چاپان شیکست نیست …

  2. سونی بهترین دوربین رو داره
    شاید یه ماه دیگه خبر بزارید که سنسور ایفون ساخت سونی بوده
    اگه dxo تو حالت دستی عکس میگرفت تو زوم و بزرگ نمایی کسی به پاش نمیرسید خودم z3 compact دارم
    حالت دستی و اتوماتیک تو حجم عکس 5 مگ اختلاف داره حالت دستی 100% بهتره

    • عاخه مشکل اینه شما فک میکنین فقط سونیه ک تو تنظیمات دستی عکسای بهتری میگیره..ن عزیزم همین یو ۱۱ و گوشیای دیگه رو هم اگه با حالت دستی باهاش عکس بگیرن امتیازشون بیشتر میشه

      • من نگفتم فقط سونی
        همه گوشی ها تو تنظیمات دستی بهتر عکس میگیرن وxz P دوربینش خوبه ولی نرم افزارش ضعیفه
        همین اچ تی سی یو سنوسورش سونی هست!