دوربین آیفون 8 پلاس عنوان بهترین دوربین گوشی های هوشمند را کسب کرد

دوربین آیفون 8 پلاس عنوان بهترین دوربین گوشی های هوشمند را کسب کرد

بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته توسط وب‌سایت DxOMark، دوربین آیفون 8 پلاس (iPhone 8 Plus) و آیفون 8 (iPhone 8)، بهترین دوربین گوشی های هوشمند هستند.

با آغاز فروش گوشی های جدید آیفون در روز گذشته، وب‌سایت تخصصی DxOMark به بررسی دوربین آیفون 8 پلاس و آیفون 8 پرداخت. بر اساس نتایج این بررسی، آیفون های جدید اپل با پشت سر گذاشتن اچ تی سی یو 11 (HTC U11) و گوگل پیکسل (Google Pixel)، بهترین گوشی برای عکاسی شناخته شدند.

پیش از معرفی پرچمدار HTC، گوگل پیکسل با 90 امتیاز در صدر این لیست قرار گرفته بود. اما اکنون آیفون 8 با امتیاز 92، رتبه دوم را در اختیار دارد. این در حالی‌ست که دوربین آیفون 8 پلاس نیز با 94 امتیاز در جایگاه اول قرار گرفته است.

نسخه پلاس گوشی های جدید آیفون در بخش عکاسی با کسب 96 امتیاز، عملکردی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد. امتیاز فیلمبرداری با این گوشی هوشمند نیز 89 بود؛ امتیازی که مشابه اچ تی سی U11 و کمتر از گوگل پیکسل است.

دوربین آیفون 8 پلاس «کیفیت تصویر بسیار بالایی» داشته و حالت پرتره آن، «حرف‌های زیادی برای گفتن دارد». این موبایل رده‌بالا، تقریبا در همه بخش‌ها، بهتر از سایر رقبا عمل کرده و نرم‌افزار پیشرفته آن نیز تصاویر HDR را «به بهترین شکل ممکن» پردازش می‌کند. بهترین زوم و بهترین افکت‌های بوکه، سیستم تثبیت خودکار ویدیویی، رندر خوب تصاویر و همچنین، توانایی بالا در قابلیت تشخیص چهره، از دیگر مواردی‌ست که باعث شده دوربین آیفون 8 پلاس بهترین در نوع خود باشد.

دوربین آیفون 8 پلاس عنوان بهترین دوربین گوشی های هوشمند را کسب کرد

اما در سوی دیگر، از دست دادن برخی رنگ‌ها در نور کم و یا نور محیط‌های داخلی در هنگام عکاسی، به همراه برخی اشکالات در سیستم فوکوس خودکار، از معایب دوربین آیفون 8 پلاس هستند. در بخش فیلمبرداری، عیب‌هایی در سیستم اکسپوژر مشاهده شده و نویزهایی نیز در نور کم به چشم می‌خورد.

اما دوربین آیفون 8 در تست‌های انجام‌گرفته توانست بهترین عملکرد را در بین گوشی های تک‌دوربینه به دست آورد. با توجه به اینکه دوربین این گوشی با سنسور اصلی دوربین دوگانه نسخه پلاس یکسان است، قرار گرفتن در جایگاه دوم طبیعی به نظر می‌رسد. سنسور دوم دوربین آیفون 8 پلاس جهت زوم و اعمال افکت بوکه کاربرد داشته و به همین دلیل نیز، در رتبه اول قرار گرفته است.

دوربین آیفون 8 پلاس عنوان بهترین دوربین گوشی های هوشمند را کسب کرد

همانطور که می‌بینید، مزایا و معایب دوربین گوشی آیفون 8 پلاس برای دوربین تک‌لنز نسخه کوچکتر نیز صادق است. بهترین کارایی در ارایه تصاویر HDR و فوکوس خودکار بسیار دقیق از مزایای دوربین این اسمارت فون بوده اما تاخیر فوکوس خودکار در محیط‌هایی با نور کم و زیاد، از معایب آن به شمار می‌رود.

توجه داشته باشید که این نتایج، صرفا نتایج به دست امده از تست‌های DxOMark بوده و ممکن است در دیگر بررسی‌ها، اعداد و ارقام متفاوتی به دست آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*