بازی فلپی برد (Flappy Bird)

بازی فلپی برد (Flappy Bird) نمی‌تواند بر روی آی او اس 11 اجرا شود!

بازی فلپی برد نمی‌تواند بر روی دیوایس‌های مجهز به آی او اس 11 اجرا شود. این خبر بدی برای طرفداران بازی محبوب Flappy Bird است اما دلیل این امر چیست؟ در ادامه ما به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

فلپی برد یک عنوان بسیار محبوب برای موبایل است که چند سال پیش برای نخستین بار به عرضه درآمد. بسیاری از ما مدت‌هاست که دیگر این بازی را فراموش کرده‌ایم، اما هنوز هم هستند کسانی که هر روز دقایقی از وقت خود را به اجرای این بازی و رکوردشکنی اختصاص می‌دهند. خبر بد برای این دسته از افراد این است که بازی Flappy Bird‌ را دیگر نمی‌توانید بر روی دیوایس‌های مجهز به آی او اس 11 اجرا کنید. این خبر حتی توسط “Dong Nguyen” سازنده‌ی بازی نیز تایید شده است.

بازی فلپی برد از سال 2014 آپدیت نشده است

بازی فلپی برد نخستین بار در ماه مه سال 2013 عرضه شد. این عنوان موفق شد تا ماه فوریه سال 2014 از مرز 50 میلیون دانلود گذر کند. اما ک سازنده آن تصمیم گرفت تا یک ماه پس از فوریه، بازی را از فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل خارج کند. از آن زمان کاربران آیفون‌ها به هر طریقی تلاش می‌کردند تا بتوانند این بازی را پس از هر بار آپدیت گوشی خود حفظ کنند و از آن لذت ببرند. اما متاسفانه Nguyen هیچ پشتیبانی از بازی خود نمی‌کرد. زمانی هم که طرفداران بازی از آن سوال کردند، عنوان کرد که «مسئولیت من در حمایت از بازی از سال 2014 به بعد پایان یافته است».

حال وی تایید می‌کند که فلپی برد دوست داشتنی دیگر نمی‌تواند از آی او اس 11 پشتیبانی کند. این بدان خاطر است که Flappy Bird در اصل یک اپلیکیشن 32 بیتی است و اپل همانطور که چندین سال پیش گفته بود در تازه‌ترین سیستم عامل خود تنها از اپلیکیشن‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر Nguyen‌ برای آنکه بتواند بازی خودش را با آی او اس 11 تطبیق دهد مستلزم به آپدیت آن است، اما ظاهرا وی چنین قصدی ندارد.

او در حساب فیسبوکی خود نوشته است که بازی اصلی فلپی برد را هیچگاه نمی‌توانید بر روی یک دیوایس مجهز به iOS 11 تجربه کنید. پس اگر یکی از طرفداران این بازی هستید، ناچار خواهید بود دیوایستان را به نسخه جدید پلتفرم موبایلی اپل به‌روزرسانی نکنید که چنین کاری عقلانی به نظر نمی‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*