پیش خرید آیفون 8

پیش خرید آیفون 8 و آیفون 8 پلاس کمتر از میزان مورد انتظار است

با گذشت یک هفته از آغاز پیش خرید آیفون 8 (Apple iPhone 8) و آیفون 8 پلاس (Apple iPhone 8 Plus)، برخی تحلیل‌گران از برآورده نشدن انتظارات خبر داده‌اند.

اخیرا جون ژانگ (Jun Zhang)، تحلیل‌گر “Rosenblatt”، با انتشار یادداشتی جدید مدعی کمتر بودن میزان پیش خرید گوشی های سری آیفون 8 از سری آیفون 6 و آیفون 7 شده است. هرچند، ژانگ نیز همانند بسیاری از تحلیل‌گران وال استریت می‌گوید بسیاری از کاربرانی که در انتظار آیفون ایکس هستند، فعلا برنامه‌ای برای خرید آیفون 8 یا 8 پلاس ندارند.

با این وجود، آمار و ارقام منتشر شده پایین‌تر از انتظارات بوده است. به گفته ژانگ، درخواست‌ها برای پیش خرید گوشی های سری آیفون 8 از طریق وب‌سایت JD در چین، طی سه روز به 1.5 میلیون دستگاه رسیده است. حال کافی‌ست این میزان را با آمار 3.5 میلیونی آیفون 7 و 7 پلاس در همین دوره زمانی مقایسه کنید. شرایط در “China Mobile” نیز یکسان بوده و در این مدت، کاربران تنها 1 میلیون آیفون 8 را پیش خرید کرده‌اند، در حالی که این میزان برای آیفون 7 در حدود 2.5 میلیون دستگاه بوده است. سال 2015 نیز این اپراتور چینی، 3.5 میلیون درخواست را برای پیش خرید آیفون 6 ثبت کرده بود.

نسخه 64 گیگابایتی آیفون 8 با قیمت 699 دلار و نسخه 256 گیگابایتی آن نیز با قیمت 849 دلار از روز جمعه روانه شده است. آیفون 8 پلاس نیز در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی، به ترتیب با قیمت‌های 799 و 949 دلار به فروش خواهد رسید. از طرفی، آیفون ایکس با قیمت پایه 999 دلار قرار است اوایل آبان در اختیار کاربران قرار گیرد. با این تفاسیر، تصور می‌کنید پرچمدار اپل می‌تواند درخواست‌های پایین برای پیش خرید آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را جبران کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نخرید تا ادب شوند!

  2. با توجه به تکراری بودن طراحی و هزینه نکردن برای قالب و تحقیقات ، باید گوشی رو ارزونتر به بازار ارایه میکرد ولی گرونتر شده ( سیاست ایران خودرو و سایپا رو پیشه کرده) و طراحی بروزتر و جالب تر گوشی های رقیب و حتی گوشی های چینی ارزون قیمت ، خریدار تمایلی برای خرید نداره.