آیفون ایکس در ایران

واکنش اتحادیه دستگاه های مخابراتی به فروش آیفون ایکس در ایران با قیمت نجومی

غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی در واکنش به فروش آیفون ایکس در ایران با قیمت نجومی، از پیگیری این موضوع در سازمان حمایت از مصرف کننده خبر داد.

در خبرها داشتیم که به تازگی گوشی جدید آیفون ایکس (iPhone X) یا همان آیفون 10 به صورت غیر رسمی و با قیمت نجومی 10 میلیون تومانی در بازار تهران پیش فروش می‌شود. اکنون رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی به عرضه گوشی های جدید آیفون در بازار و گران‌فروشی‌های صورت گرفته واکنش نشان داده و گفت قیمت‌های ارائه شده برای این محصول، مصداق کامل سوءاستفاده است و ما از مردم می‌خواهیم که فعلا این گوشی را با قیمت غیر واقعی خریداری نکنند.

برای خرید آیفون ایکس در ایران دست نگه دارید

به گفته غلامحسین کریمی، همواره در بازار موبایل، عده‌ای سعی دارند از شرایط موجود سوءاستفاده کنند. بنابراین لازم است مشتریان چند هفته‌ای صبر داشته باشند تا کالای اصلی توسط نمایندگی‌های رسمی و همراه با گارانتی و قیمت مناسب‌تر در اختیارشان قرار بگیرد.

فروش آیفون ایکس در ایران

کریمی در ادامه در خصوص پیگیری فروش آیفون ایکس در ایران با قیمت غیر واقعی بیان کرد:

موضوع را با سازمان حمایت از مصرف کننده در میان می‌گذاریم و با افرادی که اقدام به فروش این گوشی‌ها با قیمت نجومی و دریافت سود غیر معقول می‌کنند برخورد خواهیم کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این گوشی‌ها صد در صد گران‌تر از قیمت واقعی در بازار ایران در حال معامله هستند. خریداران در صورت تمایل به خرید این کالا با این قیمت، حتما فاکتور فروش دریافت کنند و می‌توانند با ارائه فاکتور، اعتراض و شکایت خود را از گران‌فروشی صورت گرفته به اتحادیه دستگاه های مخابراتی اعلام کنند.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی همچنین تاکید کرد که در صورت اثبات تخلف و تایید میزان ضرر و زیان، موضوع به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه خواهد شد. در حال حاضر 20 شرکت، مجوز واردات گوشی های اپل را از سازمان حمایت از مصرف کننده دریافت کرده‌اند و این شرکت‌ها ملزم به ارائه گارانتی رسمی به خریداران هستند. گوشی های جدید آیفون که در روزهای اخیر وارد بازار شده‌اند به هیچ عنوان از سوی این هیچ یک از این شرکت‌ها وارد نشده است. به این ترتیب هر گونه شکایت در این زمینه از طریق اتحادیه دستگاه های مخابراتی قابل رسیدگی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. ترفند فهمیدن کشور از روی سریال نامبر گوشی
    میخوام یک شگرد بسیار عالی به شما یاد دوستان هموطن که بتونید از طریق سریال 15 رقمی داخل خود گوشی بفهمید گوشیتون دقیقا ساخت کجا است !
    imei گوشی رو باید با کد : *#06# پیدا کرد
    «این را در قسمت شماره گیر تایپ نمایید»
    بعد از نمایش IMEI دستگاهتون مثلا عدد های زیر میاد !!
    43 4 5 6 6 1 0 6 7 8 9 4 3 5
    حالا ما با رقه های هفتم و هشتم کار داریم . که در کد بالا میشه –60–
    دوستان این در مورد تمام گوشی ها با هر برندی است . مثلا سونی اکثرا 06 هست و بقیه کد ها خیلی کم یا وجود ندارد.
    – اگر شماره های هفتم و هشتم 02 یا 20 باشد، گوشی شما مونتاژ امارات متحده عربی است.(افتضاح)
    – اگر شماره های هفتم و هشتم 08 یا 80 باشد، گوشی شما در آلمان تولید شده است.( کارکرد آن بدک نیست.)
    – اگر شماره های هفتم و هشتم 01 یا 10 باشد، گوشی شما تولید فنلاند است .(عالی)
    – اگر شماره های هفتم و هشتم 03 یا 30 یا 04 یا 40 باشد، گوشی شما تولید چین است .(اما کیفیت خوبی دارد قطعات اورجیناله شرکته فقط مونتاژ چین هست)
    – اگر شماره های هفتم و هشتم 05 یا 50 باشد، گوشی شما تولید یکی از کشورهای برزیل ؛ آمریکا و یا فنلاند است.(درسته کشور های سازنده سطح خوبی دارن ولی اشتباه نکنید این گوشی درجه 3 یا 4 هست مطمن باشید)
    – اگر شماره های هفتم و هشتم 06 یا 60 باشد، گوشی شما تولید چین، هنگ کنگ و یا مکزیک می باشد.(تمام گوشی های سفارش اروپا به غیر از آلمان اینه که درجه یک هست مثل فنلاند )
    – اگر شماره های هفتم و هشتم 00 باشد، گوشی شما ساخت کارخانه اصلی و دارنده نشان (مارک) خود گوشی است .(بهترین درجه است میشه گفت ممتازه . گیر نمیاد نگردید )
    – اگر شماره های هفتم و هشتم 13 باشد، گوشی شما مونتاژ کشور آذربایجان و کیفیت یه کمکی پایین میباشد.(بیشتر از 3 یا 4 ماه رو گوشیتون حساب نکنید این گوشی ها یا فیکه یا رف هست یا مثل گوشی های طرح اصل میمونه که قاچاقه
    آرتین از تورونتو
    dorsangiartin@gmail.com

  2. ثبت نام ایفون ایکس ازطریق انلاین از ساعت 12 ظهر 27اکتبر بوقت کانادا وامریکا استارت خورد ،قیمت 256 بدون مالیات 1529$+مالیات درکانادا 13% شد 1727.77$ که باید پرداخت گردد در طی چهار تا شش هفته به ادرس منزل از کمپانی ارسال میگردد ودریافت میکنید .بقیه قیمتها نجومی نمیدونم چگونه در ایران رقم میخورد در ضمن محصول فوق یکسال گارانتی دارد بدون قیدوشرط دارد ،
    آرتین از تورونتو

  3. خر زیاد پیدا میشه تو مملکت

  4. در حال حاضر 20 شرکت، مجوز واردات گوشی های اپل را از سازمان حمایت از مصرف کننده دریافت کرده‌اند????

    20 شرکت؟؟ من تا جایی که دیدم 2 یا3 تا شرکت نیستن که اونم فقط دو سری گارانتی برای محصولاتشون میدن مثل مدیا پردازش که گارانتی خوبی هست!

    20 تا؟! شرکت های دیگه چی هستن اسمشون و ….
    اگه امکانش باشه یک مطلب هم در مورد فروشندگان رسمی (اپل) و این شرکت های گارانتی و وارد کننده لصلی محصوالات در ایران تهیه کنید کنید عالی میشه

    چون توی گوگل سرچ کنی 5000 تا فروشگاه و شرکت و نماینده رسمی هست همشون غیر مستیقیم و مستقیم میگن فقط ما خودمون نماینده رسمی واردات هستیم ….

  5. خب وقتی کسی با 10 میلیون میره پیش خرید میکنه
    یعنی خودش با میل خودش با رضایت کامل این پولو میده فروشنده به زور بازو نمیفروشه که بهش بیاد شکایت هم بکنه

  6. جالبه که فقط مردم باید مواظب باشند و مسؤلین هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند، در مورد آیفونxهم که هنوز تولید انبوه نشده

  7. سلام. آیفون 8 کی به ایران میاد؟