نمایشگر سربالا کمپانی Nuviz

تجربه لذتبخش موتورسواری با نمایشگر سربالا کمپانی Nuviz

در این مقاله به بررسی نمایشگر سربالا کمپانی Nuviz مخصوص موتور سیکلت ها خواهیم پرداخت. در ادامه با قابلیت‌ها و قیمت این هدآپ دیسپلی مدرن آشنا شوید.

زمانی که برای نخستین بار نمایشگر سربالا یا همان هدآپ دیسپلی به اتومبیل‌ها آمد، خیلی‌ها شاید تصور هم نمی‌کردند که چطور این تکنولوژی می‌تواند به کمک رانندگان بیاید تا نه تنها رانندگی با اتومبیل‌ها را سهولت ببخشد، بلکه امنیت سرنشینان را نیز بهبود ببخشد. حال، مدت‌هاست که شاهد حضور چنین نمایشگرهایی در اتومبیل‌ها هستیم و ظاهرا نوبت به استفاده از این تکنولوژی برای موتور سیکلت‌ها است تا با امنیت بیشتری در خیابان‌های شلوغ کلان‌شهرها به عبور و مرور بپردازند.

نمایشگر سربالا کمپانی Nuviz

نوویز (Nuviz) نام یک شرکت مستقر در کانادا است. این کمپانی سال 2013 رسما راه اندازی شد و مهم‌ترین محصول آن‌ها نیز یک نمایشگر سربالا برای استفاده در موتور سیکلت ها بود. طی این سالیان اخیر شاید همگان در انتظار عرضه محصول این کمپانی بودند تا برای نخستین بار رانندگی با موتور سیکلت همراه با یک هدآپ دیسپلی را تجربه کنند، اما این شرکت ظاهرا هیچ عجله‌ای برای عرضه نسخه نهایی محصول خود در بازار نداشت. سرانجام هر چه که بود، نمایشگر سربالا شرکت نوویز معرفی و عرضه شد.

نمایشگر سربالا کمپانی Nuviz

نمایشگر سربالا Nuviz فاقد دوربین پشتی است

برخلاف تصور شما این نمایشگر به جای آنکه اطلاعات و تصاویر را در قسمت شیشه‌ای جلوی موتور سیکلت نمایش دهد، آن‌ها را بر روی تلق قسمت جلویی کلاه ایمنی شما به تصویر خواهد کشید. متاسفانه این سیستم فاقد دوربین پشتی است و در حال حاضر شما نمی‌توانید گوشی هوشمندتان را به وسیله بلوتوث به آن متصل کنید. حال نکته تعجب برانگیز، قیمت بسیار بالای 700 دلاری نمایشگر سربالا نوویز با تمامی نواقصی است که در آن حس می‌شود. البته نکته‌ی امیدوار کننده، تعبیه شدن دکمه‌ای مخصوص اتصال بلوتوثی بر روی دستگاه و تعهد شرکت نوویز مبنی بر فعال سازی قابلیت مذکور همراه با یک به‌روزرسانی نرم افزاری در آینده ای نه چندان دور است.

نمایشگر سربالا کمپانی Nuviz

سیستم ناوبری داخلی

اگر شما هم یک موتور سوار باشید این وسیله می‌تواند دل شما را خیلی زود برباید. یک نمایشگر کوچک اما با وضوح کاملا مناسب و جایگیری عالی تجربه کاربری ایده آلی را به شما ارائه خواهد کرد. در داخل بسته‌ی نمایشگر سربالا نوویز کیت اصلی دستگاه همراه با یک کنترل کننده گرد قرار دارد که این وسیله توسط یک اپلیکیشن موبایلی به شما اجازه‌ی کنترل از راه دور را می‌دهد. نصب این دیوایس بر روی کلاه ایمنی شما چندان سخت و دشوار نخواهد بود و تنها چند دقیقه وقت شما را می‌گیرد. رابط کاربری آن بسیار روان و ساده است. حتی رابط کاربری اپلیکیشن آن نیز ساده است تا در کمترین زمان ممکن بتوانید بخش‌های مختلف آن را تنظیم کنید. نکته جالب توجه، مجهز بودن این نمایشگر به سیستم GPS است که به شما اجازه می‌دهد دیگر نیازی به سیستم مسیریابی گوشی هوشمند خود نداشته باشید.

نمایشگر سربالا کمپانی Nuviz

اما مهم‌ترین قابلیت این دیوایس که به موجب آن قیمت بسیار بالایی نیز رقم خورده، قابلیت ناوبری داخلی آن است. سیستم ناوبری این دیوایس به دو شکل تصویری (نقشه‌ای) و صوتی به کاربران ارائه خدمات می‌کند که می‌تواند بدون پرت کردن حواس موتور سوار پیدا کردن مسیرها را سهولت ببخشد.

فیلمبرداری HD با راه اندازی آسان

همانطور که گفته شد نمایشگر این سیستم کوچک است، اما شما به راحتی می‌توانید بر روی آن تمرکز کنید و تصویر را به شفاف‌ترین حالت ممکن مشاهده کنید. همچنین این نمایشگر قابل تنظیم است تا بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن نسبت به دید خود تنظیم کنید. لنز دوربین جلوی نمایشگر سربالا Nuviz نیز قابل تنظیم خواهد بود. ابتدا دوربین را توسط ریموت کنترل گرد ارائه شده با دیوایس فعال کنید تا تصویر مربوط به آن در صفحه نمایش ظاهر شود. حالا قابلیت تنظیم زاویه دوربین به دلخواه شما در اختیارتان قرار خواهد داشت. کافیست برای عکس گرفتن یکبار دکمه‌ی دوربین را بفشارید. برای ضبط ویدیو با کیفیت HD‌ نیز باید این دکمه را فشار داده و سپس نگه دارید. شما همچنین می‌توانید با پایین نگه داشتن دکمه‌ی کناری دوربین (که با مربع تو پر مشخص شده) از صفحه نمایشگر اسکرین شات بگیرید.

نمایشگر سربالا کمپانی Nuviz

به نقل از شرکت سازنده با استفاده از تمامی قابلیت‌ها این دیوایس می‌تواند حداکثر تا 3 ساعت با هر بار شارژ‌ دوام آورد، اما اگر استفاده‌ی بهینه‌تری داشته باشید می‌توانید تا 8 ساعت از آن بهره‌مند شوید. به طور کلی این دیوایس بسیار بزرگ بوده و از وزن بالایی برخوردار است؛ به طوری که در هنگام چرخواندن سر سنگینی آن کاملا حس می‌شود و در حرکت نیز باعث ایجاد صدای باد می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که سازندگان کلاه‌های ایمنی به هیچ عنوان استفاده از محصولاتی اینچنینی و یا دوربین‌هایی نظیر GoPro بر روی کلاه را پیشنهاد نمی‌کنند، بنابراین ما نیز نمی‌توانیم امنیت کامل شما را همراه با استفاده از  نمایشگر سربالا کمپانی نوویز تایید کنیم.

با تمام این تفاسیر، آیا استفاده از یک نمایشگر سربالای 700 دلاری با این مشخصات و ویژگی‌ها می‌تواند کاری عقلانی باشد؟ نظرات خودتان را از بخش دیدگاه‌های همین مطلب با ما درمیان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*