قابلیت Dark Mode

قابلیت Dark Mode آی او اس 11 چیست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که اپل به نسخه جدید سیستم عاملش اضافه کرده، قابلیت Dark Mode آی او اس 11 است؛ اما چگونه باید آن را فعال کرد؟

به لطف عرضه آی او اس 11 (iOS 11) برای آیفون‌ها و آیپدها، شاهد اضافه شدن چندین ویژگی جدید هستیم که یکی از آن‌ها، قابلیت Dark Mode است و فعلا فقط با برنامه‌های خود گوشی سازگار است؛ گرچه این ویژگی هنوز کاستی‌هایی دارد، اما راه درستی را در پیش گرفته و پتانسیل این را دارد که روز به روز بهتر شود.

چگونه قابلیت Dark Mode آی او اس 11 را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی قابلیت Dark Mode آی او اس 11، کافی است به مسیر Settings > General > Accessibility > Display Accommodations > Invert Colors رفته و گزینه Smart Invert را روشن کنید. ویدیوی اختصاصی گجت نیوز در مورد نحوه فعال‌سازی قابلیت Dark Mode و کاربرد آن در اپلیکیشن‌های مختلف را می‌توانید در ادامه ببینید:

 

همانطور که در ویدیوی بالا مشهود است، با استفاده از قابلیت دارک مود آی او اس 11 (iOS 11)، اپلیکیشن‌هایی که خود اپل آن‌ها را در گوشی قرار داده پس‌زمینه‌ای سیاه‌رنگ پیدا می‌کنند و آیکون‌های صفحه‌نمایش رنگ‌شان مثل قبل باقی می‌ماند؛ این اپلیکیشن‌ها شامل Photos ،Messages ،Music ،Calendar ،Mail ،App Store بخش تنظیمات و Apple Maps است. به علاوه در ویدیوی بالا هم می‌توانید ببینید که پس زمینه برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها نیز دست‌خوش تغییراتی می‌شود.

از طرفی، بعضی از اپلیکیشن‌های اپل که دارای پس‌زمینه سیاه هستند (مثل Apple Clock) همچنان به همان حالت باقی‌مانده و تغییری نمی‌کنند.

صفحه‌نمایش سیاه‌رنگ کمتر چشم‌ها را اذیت می‌کند و اضافه شدن آن به آی او اس 11 کار بسیار خوب است؛ اما این قابلیت یک مشکل مهم و اساسی دارد که پیش‌تر هم در موردش توضیح دادیم. این‌که قابلیت Dark Mode تنها با اپلیکیشن‌های اصلی خود گوشی سازگار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اقا این دارک مود از خیلی قبل تر توی سیستم عامل اپل بوده، من قبلا ازش استفاده می کردم. چیز جدیدی نیست. مگر اینکه آپدیتش کرده باشه و بهتر شده باشه