جنسیس جی 70

جنسیس جی 70 (Genesis G70)؛ رقیب بی ام و سری 3 از هیوندای کره آمد

بازوی لوکس هیوندای کره، سدان لوکس G70 را به عنوان رقیب بی ام و سری 3 معرفی کرد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های جنسیس جی 70 (Genesis G70) آشنا می‌شویم.

جنسیس به عنوان بازوی خودروهای لوکس هیوندای کره برای عقب نماندن از بی ام و سری 3 (BMW 3 Series) و مرسدس کلاس C، مدل G70 را معرفی کرده که بر روی پلتفرم کیا استینگر (Kia Stinger) ساخته شده و از همان پیشرانه قدرتمندی استفاده می‌کند که در استینگر به کار رفته است.

جنسیس جی 70

شرکت خودروسازی هیوندای قصد دارد با معرفی سدان کامپکت جنسیس جی 70 ، در بخش خودروهای لوکس و اسپورت قدرت‌نمایی کند و به رقابت با مرسدس بنز C کلاس، بی ام و سری 3، آئودی A4، کادیلاک ATS و آلفارومئو جولیا بپردازد.

برای جنسیس G70 سه پیشرانه متفاوت ارائه شده است. پیشرانه بنزینی پایه این خودرو، یک واحد 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن متر است. جنسیس یک پکیج اسپورت را برای این مدل در نظر گرفته که قدرت موتور را تا 255 اسب بخار افزایش می‌دهد. مدل جی 70 اسپورت (G70 Sport) در صدر این خانواده قرار گرفته که از پیشرانه 3.3 لیتری V6 تویین توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه در کیا استینگر نیز مورد استفاده قرار گرفته و قدرت 365 اسب بخار و گشتاور 490 نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهد. این مدل ظرف 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 270 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. لازم به ذکر است که سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب در تمامی مدل‌های جنسیس جی 70 قابل سفارش خواهد بود.

جنسیس جی 70

در لیست پیشرانه‌های جنسیس جی 70 ، یک نمونه 2.2 لیتری 4 سیلندر دیزلی نیز دیده می‌شود. این پیشرانه، 200 اسب بخار قدرت و 441 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته به احتمال زیاد، این نسخه در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.

هیوندای، جنسیس جی 70 را بر روی پلتفرم کیا استینگر ساخته است. این سدان لوکس دارای ابعادی معادل 4.68 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.4 متر ارتفاع و فاصله محوری 2.83 متر است. از جمله ویژگی‌های ظاهری خودرو می‌توان به دماغه بزرگ شبیه به مدل G90، رینگ‌های نقره‌ای تیز، خط شانه برجسته، چراغ‌های LED عقب و سر اگزوزهای بیضی‌شکل اشاره کرد. G70 طراحی محافظه‌کارانه‌تری نسبت به کیا استینگر دارد اما در مجموع ساده، شیک و زیبا است.

جنسیس جی 70

فضای داخلی جنسیس G70 نیز مانند بیرون آن نسبتا ساده و به دور از شلوغی‌های بی مورد است. یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی به صورت استاندارد در کابین خودرو تعبیه شده که از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند. فناوری تشخیص صدا مبتنی بر پلتفرم هوش مصنوعی Kakao برای اولین بار در یک خودروی کره‌ای قرار گرفته و علاوه بر آن، المان‌های لوکسی مانند دستگیره آلومینیومی درب‌ها، پوشش چرم‌کاری شده و سطوح نرم درون خودرو دیده می‌شود. سیستم صوتی Lexicon با 15 بلندگو نیز برای این خودروی لوکس در نظر گرفته شده است.

جنسیس برای رعایت هرچه بیشتر مساله ایمنی، مدل G70 را به تکنولوژی‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو، سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه، هشدار برخورد و هشدار آگاهی و توجه راننده مجهز کرده است. این خودرو با استفاده از فناوری‌های مذکور می‌تواند به بالاترین استانداردهای تصادف و ایمنی در سراسر جهان دست پیدا کند. سیستم لانچ کنترل، کنترل گشتاور پویا و دیفرانسیل لغزش محدود نیز برای جنسیس جی 70 ارائه شده و مدل اسپورت هم از نسبت فرمان متغیر و سیستم تعلیق قابل تنظیم بهره می‌برد.

جنسیس جی 70

جنسیس جی 70 با 10 رنگ متنوع از جمله نقره‌ای پلاتینوم، سفید مرمر، مشکی تیتانیوم، خاکستری مسابقه‌ای و آبی رویال عرضه می‌شود. جزئیات بیشتر این خودرو برای بازار کشورهای آمریکای شمالی، روسیه و خاورمیانه در اوایل سال آتی اعلام می‌شود. احتمالا در ماه دسامبر امسال، این خودرو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس به نمایش درخواهد آمد. همچنین قیمت این خودروی لوکس تاکنون مشخص نشده که احتمالا در آینده نزدیک از این موضوع نیز اطلاع پیدا می‌کنیم.

گالری عکس های جنسیس جی 70

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*