رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان

رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان ؛ واتس اپ، اسکایپ و اسنپ چت

رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان نشان‌دهنده فصل تازه ارتباطات در این کشور است. زین پس کاربران عربستانی به واتس اپ، اسکایپ و اسنپ چت در دسترسی خواهند داشت.

پس از گذشت یک سال از فیلتر اسکایپ، واتس اپ و دیگر سرویس‌ها و پیام‌رسان‌ها همچون اسنپ چت در عربستان، سرانجام روز گذشته این منع دسترسی برطرف شد. بر اساس یک پست وزارت ارتباطات عربستان در توییتر، تمامی اپلیکیشن‌های تماس ویدیویی و یا صوتی که با قوانین همخوانی داشته باشند رفع فیلتر خواهند شد.

با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی عربستان، رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در این کشور معقولانه به نظر می‌رسد. اکنون مدتی است قیمت نفت کاهش پیدا کرده است، به همین دلیل دولت عربستان در تلاش است با استفاده از اینترنت و دنیای ارتباطات، منابع مالی جدیدتری پیدا کند.

رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان

در ماه آگوست (مرداد و شهریور)، اپلیکیشن Sarahah که توسط یک توسعه‌دهنده عرب خلق شده بود، خیلی زود به رده اول پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌ گوگل پلی و اپ استور ارتقا پیدا کرد. محبوبیت سرمایه‌گذاری در این زمینه سبب شده چندین استارتاپ دیگر، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

یکی از اعضای Leap Venture سال گذشته اعلام کرد اکنون زمان سرمایه‌گذاری کشورهای خاورمیانه در استارتاپ‌های دیجیتالی رسیده است. از آنجایی که 70 درصد جمعیت عربستان را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند، بیشتر به دلیل رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان و لزوم افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه ارتباطات دیجیتال در این کشور پی می‌بریم.

وزیر اطلاعات عربستان نیز با این موضوع موافق بوده و به بهبود وضعیت اقتصادی کشور بعد از تحول دیجیتالی در آن عقیده دارد. مطمئنا پیش از هر گونه اقدامی تازه، رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان باید انجام می‌گرفت!

رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان

به عقیده این وزیر، تحول دیجیتال یک اهرم راه‌اندازی بسیار کلیدی برای اقتصاد عربستان است، چرا که رشد تجارت‌های مبتنی بر اینترنت را تقویت می‌کند. مخصوصا صنایع چندرسانه‌ای و تفریحی بیش از بقیه از این تحول سود خواهند برد.

رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان به معنی نیاز به آغاز تحول دیجیتال است

رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان نشانه اعتراف آن‌ها به بیهوده بودن قطع دسترسی به ابزارهای بسیار مهم دنیای اینترنت و همچنین نیاز به پا به پا شدن با دنیای سریع اطلاعات است. با توجه به رفع فیلتر واتس اپ و اسکایپ در عربستان، سه اپراتور مخابراتی داخلی آن یعنی Saudi Telecom Co و همچنین Etihad Etisalat و Zain Saudi شدیدا فضا را رقابتی دیده و انحصاری که اکنون در دنیای پیام‌رسانی و ارتباطات در اختیار دارند را از دست خواهند داد. گفتنی است این رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان به معنی دسترسی کامل و بی‌قید و شرط به آن‌ها نیست و برای محتواهای دارای ماهیت جنسی، افراطی‌گری و دیگر موارد همچنان محدودیت وجود خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. “رفع فیلتر پیام رسان های موبایل در عربستان نشانه اعتراف آن‌ها به بیهوده بودن قطع دسترسی به ابزارهای بسیار مهم دنیای اینترنت و همچنین نیاز به پا به پا شدن با دنیای سریع اطلاعات است”
    در ایران چطور؟