نوآوری از دنیای خودروها

کوالکام: منتظر نوآوری از دنیای خودروها باشید، نه تلفن های هوشمند!

به عقیده استیو مولانکوف (Steve Mollenkopf)، مدیر ارشد اجرایی شرکت کوالکام، نوآوری از دنیای خودروها می‌آید و کاربران نباید چنین چیزی را در حوزه تلفن های هوشمند جستجو کنند.

هفته پیش مولانکوف با حضور در نمایشگاه خودرو فرانکفورت اعلام کرد جذاب‌ترین نوآوری‌ها طی ده سال آینده مربوط به بخش خودرو خواهند بود. در حقیقت، این موضوع می‌تواند نقطه مهمی برای کوالکام و استفاده مثبت از موقعیتی که در بازار تلفن های هوشمند دارد، باشد.

با اینکه در تولید اغلب اسمارت فون های امروزی از اجزای ساخته‌شده توسط کوالکام استفاده می‌شود، اما تراشه اسنپدراگون 835 این شرکت نیز قدرت‌بخش محصولاتی همچون گلکسی نوت 8، ال جی وی 30، اسنشال فون و بسیاری از پرچمداران دیگری اندرویدی است. همچنین علی رغم نزاع‌ها و نبردهای پتنتی میان اپل و کوالکام، باز هم اهالی کوپرتینو مشتری کوالکام هستند.

اما شما نمی‌توانید مولانکوف را بابت توجه به صنعت خودرو سرزنش کنید. بر اساس تحقیق مرکز “IDC”، شرکت‌هایی که در حوزه توسعه تراشه‌های نیمه هادی فعالیت دارند، فروش 50.1 میلیاردی را تا سال 2021 تجربه خواهند کرد. این میزان 52 درصد بیشتر از ارقام مربوط به سال گذشته است.

کوالکام روی سه جنبه اتصال، برق‌رسانی و محاسبات این صنعت تمرکز کرده و هدف آن نیز رسیدن به سرعت بالاتر نیست. امروزه خودروها به دلایل مختلفی همچون ایمنی یا نگهداری با یکدیگر در ارتباط هستند.

خودروها در حال عبور از موجی بزرگ از نوآوری هستند. کوالکام نیز در بسیای از این زمینه‌ها تخصص دارد. در آینده، بیشتر از ما در این حوزه خواهید دید.

در کنار پیشرفت سریع و ورود موبایل ها به دنیای 5G و Gigabit LTE، فناوری مربوط به خودروها نیز با سرعت زیادی در حال افزایش است. تصور می‌کنید انتظار برای نوآوری از دنیای خودروها تا چه اندازه اهمیت دارد؟

نوآوری از دنیای خودروها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*