تمسخر سیستم Face ID

تمسخر سیستم Face ID توسط هواوی؛ هوش مصنوعی واقعی را با میت 10 تجربه کنید

اخیرا هواوی با انتشار ویدیویی در فیسبوک، دست به تمسخر سیستم Face ID زده و مدعی شده ماه آینده، هوش مصنوعی واقعی در گوشی های موبایل را به نمایش خواهد گذاشت.

شانزدهم اکتبر (بیست و چهارم مهر) هواوی طی مراسمی رسمی در مونیخ، گوشی های سری میت 10 را با نمایشگر بدون حاشیه رونمایی خواهد کرد. اگرچه این گوشی های هوشمند قابلیت‌های بسیاری دارند، اما شاید بتوان نقطه قوت آنها را تراشه کایرین 970 به عنوان اولین چیپست دنیا با هوش مصنوعی در نظر گرفت.

با اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد انتشار برخی تیزرهای رسمی برای این تلفن های هوشمند بوده‌ایم، اما نحوه تبلیغ چینی‌ها با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه کمی متفاوت است.

زمانی که گلکسی نوت 8 توسط سامسونگ معرفی شد، شعبه استرالیا هواوی با ارسال توییتی جدید و استفاده از هشتگ “beyondthegalaxy”، محصولات خود را بهتر و بالاتر از تمامی پرچمداران سامسونگ عنوان کرد.

اخیرا نیز این کمپانی با انتشار ویدیویی در فیس بوک، به تمسخر سیستم Face ID اپل و عملکرد ناموفق آن هنگام رونمایی آیفون ایکس پرداخته و اعلام کرده هوش مصنوعی واقعی را در تاریخ 16 اکتبر نمایش خواهد داد.

اگر در جریان باشید، طی مراسم معرفی آیفون ایکس بود که نایب رییس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل، کریگ فدریگی (Craig Federighi)، هنگام نمایش نخستین دموی رسمی آیفون ایکس، به قابلیت جدید Face ID اشاره کرد، اما این سیستم موفق به تشخیص چهره او نشد.

به هر صورت، حالا هواوی «موتور عصبی» تراشه A11 را هدف قرار داده است. این موتور شامل مجموعه‌ای از پردازنده‌ها می‌شود که به صورت اختصاصی، مسئولیت مدیریت الگوریتم‌های یادگیری ماشینی خاصی را بر عهده دارند. از این الگوریتم‌ها در بسیاری از قابلیت‌های آیفون ایکس همچون سیستم تشخیص چهره Face ID، پشتیبانی از اپلیکیشن های پیشرفته واقعیت افزوده و انیموجی استفاده می‌شود.

تراشه کایرین 970 در هواوی میت 10 از پردازنده عصبی اختصاصی خود بهره برده و هواوی به وضوح مدعی توانایی‌های بیشتر آن نسبت به آیفون ایکس است. شاید چنین موضوعی در نگاه اول برای برخی کاربران عجیب باشد، ولی این سازنده چینی، در این حوزه دانش کافی دارد.

گفته می‌شود رابط کاربری EMUI 5.0 با استفاده از یادگیری ماشینی، رفتار کاربر را به منظور تهیه نقشه‌ای راهبردی برای مدیریت منابع گوشی و استفاده از آنها تحلیل می‌کند. به علاوه، مواردی همچون اپلیکیشن های نصب‌شده و یا سرویس‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز بررسی می‌شود. اگرچه ما میزان کارآمدی این قابلیت‌ها را به همان اندازه‌ای که تبلیغ می‌شوند تضمین نمی‌کنیم، ولی شکی نیست که ماه آینده، هواوی با دستی پر به آلمان خواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هوواوی تو این حد نیست بیاد نظر face id بده

  2. هواوی رو عشقه طرفدارای هواوی لایک کنن

    هواوی بزودی جای سامسونگو هم میگیره
    سامسونگ به گرد پای هواوی هم نمیرسه