غیر فعال کردن دکمه بیکسبی

غیر فعال کردن دکمه بیکسبی سرانجام امکان‌پذیر شد

سرانجام امکان غیر فعال کردن دکمه بیکسبی برای کاربران گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 امکان‌پذیر شد. این قابلیت بعد از دریافت آپدیت نرم افزاری فعال می‌شود.

سامسونگ همزمان با رونمایی از پرچمداران سری S در سال 2017، دستیار مجازی بیکسبی را نیز معرفی کرد. البته بر روی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس یک دکمه فیزیکی اختصاصی نیز برای فراخوانی این دستیار هوشمند تعبیه شده بود که در ابتدا بسیار جذاب به نظر می‌آمد. اما گذر زمان نشان داد از آنجایی که سامسونگ به تازگی بیکسبی را توسعه داده، تا کاربردی شدن آن کمی زمان نیاز است.

در ادامه برخی کاربران تلاش کردند عملکرد این دکمه را تغییر دهند تا بعد از فشرده شدن، به جای فراخوانی بیکسبی، اپلیکیشن دلخواهشان باز شود. اما رابط کاربری تاچ‌ویز در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌داد.

بعد از غیر فعال کردن دکمه بیکسبی همچنان امکان فراخوانی آن وجود دارد

از طرفی دیگر امکان غیر فعال کردن دکمه بیکسبی نیز وجود نداشت. دلیل اصرار برای این کار، فشردن شدن این دکمه به صورت تصادفی و فراخوانی شدن وقت و بی‌وقت بیکسبی بدون خواست کاربر بود. اکنون که حدود یک ماه از زمان در دسترس قرار گرفتن دستیار هوشمند سامسونگ برای کاربران سراسر جهان می‌گذرد، سرانجام غیر فعال کردن دکمه بیکسبی امکان‌پذیر شده است. اکنون کاربران گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 می‌توانند این دکمه را غیر فعال کنند تا بعد از فشرده شدن آن هیچ اتفاقی نیفتد!

بعد از دریافت جدیدترین به‌روزرسانی نرم افزاری، یک دکمه به بخش تنظیمات این دستیار هوشمند اضافه خواهد شد که با روشن کردن آن می‌توان دکمه بیکسبی را غیر فعال کرد. به این ترتیب هر گونه لمس تصادفی کلید فیزیکی اختصاصی آن، دیگر به باز شدن دستیار مجازی منجر نخواهد شد.

البته همچنان می‌توان از آن استفاده کرد. به این منظور باید در صفحه خانه، انگشت خود را بر روی نمایشگر از چپ به راست بکشید. علاوه بر آن می‌توان با گفتن عبارت “Hello Bixby” بیکسبی را فراخوانی کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*