خرید آیفون 10

7 دلیل برای خرید آیفون 10 (آیفون ایکس) به جای آیفون 8 و 8 پلاس

اگر بین خرید آیفون 10 (iPhone 10) یا همان آیفون ایکس (iPhone X) و دو گوشی موبایل آیفون 8 و 8 پلاس به شک افتاده‌اید، در این مطلب دلایل برتری آیفون ایکس را ذکر می‌کنیم.

سه گوشی موبایل جدید اپل چند روز پیش معرفی شدند؛ آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس گوشی های سال 2017 اپل هستند. در این بین آیفون ایکس را باید گل سررسبد دستگاه‌های آی او اسی معرفی شده تا به امروز دانست که به مناسبت دهمین سالگرد معرفی نخستین آیفون به دست خود استیو جابز، به کوله‌باری از ویژگی‌های جدید مجهز شده است.

قیمت پایه این سه محصول به ترتیب 699 دلار، 799 دلار و 999 دلار است. برخی کاربران هنوز درباره پرداخت هزار دلار به منظور خرید آیفون 10 قانع نشده‌اند و تصور می‌کنند آیفون 8 پلاس و حتی آیفون 8 نیز به خاطر مجهز شدن به چندین ویژگی جدید همچون آیفون ایکس، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در هر صورت هزار دلار مبلغ بسیار کمر شکنی است و در مطلب پیش‌بینی قیمت آیفون ایکس در ایران نیز به خوبی آن را اثبات کردیم!

با در نظر گرفتن قیمت آیفون 8 و حتی آیفون 8 پلاس در ایران متوجه می‌شویم صرفه اقتصادی خرید آن‌ها بیشتر است، هر چند قیمت آن‌ها نیز تا حدودی کمرشکن به حساب می‌آید! در ادامه 7 مورد از ویژگی‌های پرچمدار آی او اسی جدید اپل را ذکر می‌کنیم که شما را بیشتر به پرداخت هزار دلار بری خرید آیفون 10 ترغیب می‌کند.

صفحه نمایش بزرگتر

خرید آیفون 10

اندازه نمایشگر آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب 4.7 اینچ و 5.5 اینچ است، اما این میزان در آیفون 10 به 5.8 اینچ می‌رسد. به همین دلیل نه تنها در مقایسه با دو گوشی موبایل دیگر اپل، بلکه در مقایسه با تمامی آیفون‌ها، آیفون ایکس نمایشگر بزرگتری دارد.

از طرفی دیگر، به خاطر طراحی بدون حاشیه این گوشی موبایل، ابعاد بزرگتر نمایشگر آن به بزرگتر شده ابعاد کلی بدنه ختم نشده است. خرید آیفون 10 به کاربرانی که همواره به دنبال فبلت‌های دارای صفحه نمایش بزرگ هستند پیشنهاد می‌شود.

صفحه نمایشگر باکیفیت‌تر

خرید آیفون 10

خرید آیفون ایکس به دوست‌داران نمایشگرهای باکیفیت نیز توصیه می‌شود. این مدل برای نخستین بار به یک پنل OLED مجهز شده است، به همین دلیل رنگ‌های روشن را بسیار دقیق‌تر و شفاف‌تر نشان داده و رنگ‌های تیره مخصوصا مشکی را بسیار غلیظ نشان می‌دهد. اما آیفون 8 و آیفون 8 پلاس همانند آیفون‌های سال‌های پیشین اپل به یک نمایشگر LCD مجهز شده‌اند.

یکی دیگر از مزایای خرید آیفون 10 ، در اختیار داشتن یک نمایشگر دارای پشتیبانی از محتواهای HDR است. اما از پشتیبانی از این دسته محتواها در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس خبری نیست.

سیستم امنیتی سریع‌تر و ایمن‌تر

خرید آیفون 10

طراحی بدون حاشیه به معنی حذف کلید فیزیکی هوم و حذف این دکمه، به معنی بی‌خانمان شدن حسگر اثر انگشت است! اما اپل همانند سایر گوشی‌سازان این سد امنیتی را به پنل پشتی دستگاه منتقل نکرد و یک سیستم امنیتی کاملا جدید را به جای آن آورد.

فیس آیدی راهکار امنیتی جدید آیفون ایکس است که باید آن را منحصربه‌فردترین ویژگی این گوشی موبایل دانست. برخلاف تاچ آیدی که از تاچ (لمس) کاربر برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کرد، در این سیستم از فیس (چهره) کاربربه این منظور استفاده می‌شود. به عقیده اپل، فیس آیدی شبیه‌ترین دوقلوها را از یکدیگر تشخیص داده و درصد خطای آن 1 در 1 میلیون است!

این تکنولوژی از دوربین سلفی و چند سنسور دیگر برای تشخیص چهره استفاده کرده و حتی در تاریکی نیز کارایی خود را از دست نمی‌دهد. اپل مدعی است امنیت فیس آیدی از تاچ آیدی، که هنوز در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود، بیشتر است.

دوربین سلفی بهتر

خرید آیفون 10

خرید آیفون 10 برای دوست‌داران عکاسی سلفی نیز عاقلانه‌تر است. دوربین TrueDepth آیفون ایکس در مقایسه با دوربین FaceTime HD به کار رفته در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، از نظر مشخصات سخت افزاری و قابلیت‌های منحصربه‌فرد هیچ چیزی کم نداشته و از طرفی می‌تواند عکس‌های سلفی بهتری ثبت کند.

سه ویژگی انحصاری در دوربین جلویی آیفون 10 به کار رفته‌ است. مهمترین آن‌ها حالت عکاسی سلفی پرتره (Portrait Mode Selfies) است. عکاسی پرتره در محصولات اپل را برای اولین بار در دوربین دوگانه اصلی آیفون 7 پلاس دیدیم که با تار کردن پس‌زمینه سوژه، به ثبت عکس‌های فوق حرفه‌ای کمک می‌کرد. اکنون نه تنها این قابلیت در دوربین دوگانه اصلی آیفون ایکس وجود دارد، بلکه حین عکاسی سلفی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

Portrait Lighting دومین قابلیت مهم دوربین جلویی آیفون ایکس است. به لطف آن می‌توان پس‌زمینه را به کلی از عکس سلفی خود، چه حین عکاسی و چه بعد از ثبت آن، حذف کرد. Animoji یکی دیگر از قابلیت های آیفون ایکس است. Animoji به اموجی‌های سه بعدی جدیدی اشاره دارد که علاوه بر تقلید از نحوه جنبش صورت و لب کاربر، صدای وی را نیز پخش می‌کنند.

خرید آیفون 10 به خاطر Animoji

خرید آیفون 10

این قابلیت به اندازه‌ای جذاب است که به تنهایی دلیلی برای خرید آیفون 10 باشد.

دوربین اصلی بهتر

خرید آیفون 10

برخلاف شایعات، این مرتبه نیز وضوح تصویر آیفون‌های جدید از 12 مگاپیکسل فراتر نرفت. اگرچه آیفون 8 پلاس نیز همچون آیفون 10 به یک دوربین دوگانه مجهز شده است، اما برتری پرچمدار اپل، داشتن قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر در هر دو سنسور است. حال آن که در سنسور دوم آیفون 8 پلاس خبری از OIS نیست. نتیجه این موضوع، ثبت تصاویر شفاف‌تر توسط آیفون 10 مخصوصا در زمان عدم وجود نور کافی خواهد بود.

ضرر کمتر حین فروش

خرید آیفون 10

خرید فروش گوش های آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی به مراتب راحت‌تر است. از طرفی ویژگی های آیفون ایکس سبب شده کاربران زیادی با وجود هزار دلاری بودن آن به خریش متمایل شوند و از طرفی دیگر، تعداد دستگاه‌های عرضه شده از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس کمتر خواهد بود. از آنجایی که آیفون 10 به مناسبت دهمین سالگرد معرفی اولین آیفون به ویژگی‌های کاملا منحصربه‌فردی مجهز شده است، بعد از خرید می‌توان تا چند سال آینده آن را به قیمتی بسیار مناسب به فروش رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اولا صفحه نمایشش بزرگتر 5.5 اینچ 8پلاس نیست.
    دوما من 1001 دلیل میارم که شما با این پول برید بهترین لپتاپ رو بخرید.
    درضمن دوربین سلفی ایموجی متحرک و Face id این ارزش رو نداره فردا اندروید هم با یه آپدیت ساده میتونه قابلیت ایموجی متحرک رو اضافه کنه.

  2. گزینه آخر ?

    بنظرتون کسی که ۵ تومن پول گوشی میده ! به فکر اینه که ۳ سال بعد گوشیشو خوب بفروشه ضرر نکنه ؟،!

    والا ما هر وقت گوشی خریدیم ! بعد ۲ سال استفاده ، همینطور دادیم به یکی ! با توجه به این که پرچمدار و قیمت ۶۰۰ ، ۷۰۰ دلاری داشت !!

    دیگه انتقدر از کالا لذت میبری ! دیگه به فکر کسب پول از اون بودن مایه خجالته ! هدیه بدیم به یکی دیگه که لذت ببره ، بهتره !

    مهم درآمدمونه ، که باس افزایش بیابه !