غیبت Game of Thrones در امی

بررسی سوال روز؛ علت غیبت Game of Thrones در امی 2017 چه بود؟

به راستی علت غیبت Game of Thrones در امی 2017 چه بود؟ آیا اصلا این موضوع مهم است؟ گجت‌نیوز در این مطلب سعی می‌کند به این‌ سوال‌ها پاسخ دهد.

مراسم امی امسال یکی از جذاب‌ترین‌ها در تاریخ این همایش بود و شاهد نکات و حاشیه‌های جالبی در آن بودیم؛ در حالی که خیلی‌ها انتظار داشتند دو سریال Stranger Things و Westworld (که هر کدام در 22 زمینه نامزد شده بودند) جوایز را درو کنند، اما این اتفاق نیفتاد و شاهد موفقیت سریال‌های دیگر بودیم. یکی از مورد توجه‌ترین نکات، غیبت Game of Thrones در امی امسال بود؛ سریالی که سال پیش نام خود را در 23 بخش به عنوان نامزد می‌دید. اما این اتفاق واقعا چرا افتاد و آیا حضور نداشتن GOT در امی امسال اهمیت دارد؟

سریال محبوب Game of Thrones اولین بار در سال 2011 پخش شد و توانست به سرعت طرفداران بسیاری را در سطح جهان برای خود دست و پا کند. از آن زمان تاکنون، این سریال فانتزی هر ساله در جوایز امی نامزدی‌هایی داشته و توانسته بعضی از آن‌ها را برنده شود و موفقیت‌های بسیاری کسب کند. البته به دلیل مهمی، به دفعات مکرر شاهد این بوده‌ایم که سریال در برخی مراسم‌ها حضور نیافته است.

عکس ساختگی از Game of Thrones توسط طرفداران

عکس ساختگی از Game of Thrones توسط طرفداران

دلیل این موضوع چیست؟ خب، غیبت Game of Thrones در امی امسال به زمان‌بندی انتشار آن برمی‌گردد. هفتمین فصل این سریال در روز 16 جولای 2017 آغاز شد. اگر به یاد داشته باشید، ششمین فصل آن در سال گذشته، در تاریخ 24 آوریل پخش شده بود؛ این سریال اگر می‌خواست که در بین نامزدهای مراسم امی 2017 حضور یابد، باید در بازه‌ای زمانی بین اول ژوئن 2016 و 31 می 2017 پخش می‌شد که این اتفاق نیفتاد. حتی با وجود این‌که قسمت‌هایی از فصل ششم گیم آو ترونز در بازه زمانی یاد شده پخش شدند، اما آکادمی آن‌ها را به حساب نیاورد و بنابراین، چهار قسمت پایانی فصل ششم -که بسیار هم پربیننده بودند- عملا در امی شرکت داده نشدند.

با توجه به موضوع یاد شده، فصل هفتم GOT بدون شک در بین نامزدهای جوایز امی 2018 حضور خواهد یافت و انتظار می‌رود که در زمینه‌های مختلف، چندین نامزد داشته باشد که یکی از آن‌ها قطعا «بهترین سریال درام» خواهد بود؛ جایزه‌ای که این سریال دو سال متوالی است کسب می‌کند.

البته شبکه HBO (سازنده سریال) نمی‌توانست آن را زودتر از تاریخ مشخص شده پخش کند، چرا که داستان سریال هنوز به اتمام نرسیده بود و نقص‌های به وجود آمده، باید برطرف می‌شد. وستروس اکنون در زمستانی سخت فرو رفته و اچ بی او مجبور بود برای به تصویر کشیدن آن، بیشتر از قبل صبر کند. به همین دلیل گیم آو ترونز -برخلاف سنت همیشگی‌اش- به جای پخش شدن در ژانویه یا فوریه، در ماه جولای پخش شد. اگر از طرفداران این سریال هستید، باید بدانید که شایعه شده فصل نهم تا 2019 پخش نخواهد شد؛ این فصل که تنها شش قسمت خواهد داشت، داستان دنیای خیالی جرج آر. آر. مارتین را به پایان خواهد رساند.

البته گرچه GOT در امی امسال حضور داشت، اما HBO نامزدهای دیگری را در این مراسم شرکت داده بود که از میان آن‌ها می‌توان به وست ورلد اشاره کرد.

هکرها، اطلاعات شخصی بازیگران سریال بازی تاج و تخت را منتشر کردند!

آیا غیبت Game of Thrones در امی 2017 واقعا مهم است؟!

سریال بازی تاج و تخت از زمان پخشش تاکنون موفق شده 106 بار در امی نامزد شود و 38 بار جایزه‌ی امی را ببرد. درحالی که بازیگران زیادی تاکنون در این سریال ایفای نقش کرده‌اند، اما از میان آن‌ها پیتر دنکلیج، بازیگر نقش تیریون، بیشتر نامزدی را در بخش «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک سریال درام» داشته است. در مورد بازیگران زن، لنا هیدی (ملکه سرسی) و امیلیا کلارک (دنریس تارگرین) تقریبا هر ساله نامزد شده‌اند؛ جالب است بدانید که در مراسم امی 2016 این دو بازیگر زن به همراه میسی ویلیامز برای بخش «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» نامزد شده بودند که هیچ‌ یک نتوانستند آن را دریافت کنند و جایزه یاد شده به مگی اسمیت، بازیگر سریال Downtown Abbey، رسید.

درست است که بازی تاج و تخت تاکنون نامزدی در بخش «بهترین بازیگر نقش اول» در امی نداشته است، اما این سریال -همان‌طور که پیش‌تر گفتیم- برای دو سال متوالی جایزه «بهترین سریال درام» را برای فصول پنجم و ششم برد. از طرفی غیبت Game of Thrones در امی امسال، بهترین موقعیت برای سریال‌های درامی مثل Better Call Saul ،The Crown ،Stranger Things ،The Handmide’s Tale ،House of Cards ،This Is Us و Westworld بود که خودی نشان دهند و جوایز را درو کنند.

غیبت یک سریال بزرگ و محبوب مثل گیم آو ترونز در مراسم امی چیز جدیدی نیست؛ در سال 2011 نیز به علت زمان‌بندی عرضه، شاهد بروز چنین اتفاقی برای سریال Breaking Bad بودیم.

با این همه، غیبت گیم آو ترونز در امی 2017 اصلا چیز مهمی نیست و طرفداران آن نباید ناراحت شوند، چرا که همه چیز به زمان‌بندی بر می‌گردد و 2018 قطعا دوباره سال قدرت‌نمایی بازی تاج و تخت خواهد بود؛ پس سریال عملا چیزی از دست نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حتما جایی دعوت داشته نرسیده بیاد

  2. امسال که کلی جایزه خواهد برد

    بهترین گلدن گلوب 2018 میشه یحتمل