قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن

قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن اکنون در رام اندروید 8 اوریو وجود دارد

قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display) را می‌توان بر روی سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز نصب کرد. اما کدام گوشی ها و تبلت ها می‌توانند از آن استفاده کنند؟

بر اساs شایعات، یکی از قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 ایکس ال صفحه نمایش همیشه روشن است. خوشبختانه کاربران دوست‌دار اندروید برای استفاده از این ویژگی دیگر مجبور نیستند تا زمان رونمایی گوشی موبایل جدید گوگل، که احتمالا قیمت بسیار بالایی نیز خواهد داشت، منتظر بمانند.

یکی از کاربران انجمن تخصصی وب سایت XDA راهی برای نصب صفحه نمایش همیشه روشن بر روی دستگاه‌های اندرویدی روت شده پیدا کرده است. البته، متاسفانه محدودیت بسیار بزرگی وجود دارد؛ تنها دستگاه‌های دارای اندروید 8 اوریو می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. از طرفی با توجه به جدیدترین آمار توزیع نسخه های اندروید در ماه سپتامبر می‌دانیم سهم نسخه جدید اندروید در بازار دستگاه‌های دارای این سیستم عامل، کمتر از 0.1 درصد است!

با نصب فایلی که این کاربر توسعه داده است، در تنظیمات دستگاه یک گزینه برای فعال‌سازی قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن به نمایش در خواهد آمد. در تصویر زیر شاهد افزوده شدن گزینه Ambient Display در بخش System UI Tuner تنظیمات هستیم.

قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن همچنان جزو ابزارهای پیش‌فرض خود اندروید نیست!

روش پیاده‌سازی این ویژگی توسط گوگل همانند نمونه آن در گوشی های موبایل سامسونگ است. ساعت همواره قابل مشاهده بوده و نوتیفیکیشن‌ها پیش از تبدیل شدن به یک آیکون، در ابعاد بزرگ نمایش داده می‌شوند. امیدوار بودیم این قابلیت تبدیل به یکی از ویژگی‌های پیش‌فرض نسخه جدید اندروید شود، اما به نظر می‌رسد باید تا زمان عرضه نسخه‌های بعدی اندروید در سال‌های آینده منتظر بمانیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فایل نصبی به وب سایت XDA مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*