داچیا داستر 2018

شاسی بلند داچیا داستر 2018 رسما در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد

خودروی شاسی بلند داچیا داستر 2018 به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 رونمایی شد. در این مطلب با ویژگی‌های نسل جدید این خودرو آشنا می‌شویم.

نسل جدید داچیا داستر پس از پیش نمایش آنلاین در روزهای گذشته،‌ سرانجام به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 رونمایی شد. نسل دوم کراس اوور داستر با طراحی و تجهیزات جدید و فضای داخلی بهبودیافته به بازار عرضه می‌شود تا مسیر موفقیت نسل قبلی را ادامه دهد.

داچیا داستر 2018

به گفته کریستف کوگلر (Christophe Kugler)، مدیر اجرایی شرکت داچیا این خودرو با تکیه بر نقاط قوت خود و  قیمت مناسب، خریداران بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند. فرانکو ماریوت، مدیر کل فروش و بازاریابی داچیا نیز در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه فرانکفورت گفت داستر جدید دارای طراحی ظاهری قدرتمند و جدیدی بوده و طراحی داخلی آن نیز بر روی راحتی و کیفیت تمرکز کرده است.

البته نمی‌توان اظهار کرد که طراحی نمای بیرونی داچیا داستر 2018 کاملا جدید است. نسبت‌های اولیه و ابعاد خودرو نسبت به قبل تغییری نکرده اما به لطف فاصله بیشتر محورها،‌ جلوپنجره برجسته‌تر و گلگیرهای بزرگ‌تر، این خودرو عضلانی‌تر از قبل شده است. چراغ‌های عقب نیز تا حدودی به چراغ‌های جیپ رنگید شباهت دارد اما نمای زیبایی را به بخش عقب این کراس اوور فرانسوی-رومانیایی بخشیده است. دیفیوزر جدید سپر عقب، ریل‌های آلومینیومی روی سقف و رینگ‌های 17 اینچی از دیگر ویژگی‌های طراحی بیرونی داچیا داستر 2018 محسوب می‌شوند.

داچیا داستر 2018

با وجود وفادار ماندن طراحی بیرونی نسل جدید داستر به نسل قبلی، طراحی داخلی خودرو تا حدود زیادی به طور کامل تغییر پیدا کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به داشبورد، کنسول مرکزی، صفحه آمپر، غربیلک فرمان و صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد. صندلی‌های خودرو نیز برای راحت‌تر شدن و حمایت کامل از بدن بهبود یافته‌اند. همچنین در کابین خودرو از متریال باکیفیتی استفاده شده است. فضای داخلی داچیا داستر 2018 به لطف استفاده از محل‌های هوشمندانه برای قرار دادن اشیا به میزان 28 لیتر افزایش پیدا کرده است.

نسل جدید شاسی بلند داستر به تکنولوژی‌های جدیدی نیز مجهز شده است. این تکنولوژی‌ها پیش از این در سایر محصولات داچیا و رنو مورد استفاده قرار نگرفته بود و از جمله آن می‌توان به دوربین دید چند جهته، هشدار نقاط کور، کیسه های هوای پرده‌ای، کنترل تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید و فعال‌سازی اتوماتیک چراغ‌های جلو اشاره کرد. به گفته مسئولان شرکت داچیا، داستر جدید تجربه ارتقا یافته‌ای از قابلیت چهار چرخ محرک را در جاده‌ها ارائه خواهد کرد. همپنین این کراس اوور مقرون به صرفه به سیستم کنترل حرکت در سرازیری‌ها و کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها مجهز شده است.

داچیا داستر 2018

داچیا داستر 2018 به پیشرانه‌های جدیدی مجهز شده است. دو موتور بنزینی با نام‌های Sce115 و Tce125 برای این خودرو در نظر گرفته شده که قدرت آن‌ها از روی نامشان مشخص است. این دو موتور با سیستم‌های انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک و گیربکس‌های دستی ارائه می‌شود. همچنین دو پیشرانه دیزلی با نام‌های dCi90 و dCi110 برای این خودرو در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها به صورت دیفرانسیل جلو و دیگری به صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک و گیربکس EDC اتوماتیک قابل سفارش هستند.

علاوه بر پیشرانه‌های مذکور،‌ یک نسخه LPG نیز از موتور Sce115 به عنوان آپشن سفارشی عرضه می‌شود. تاکنون قیمت نسل جدید داچیا داستر اعلام نشده اما فروش آن تا چند ماه آینده آغاز می‌شود و از اواسط سال آینده میلادی به بازار بریتانیا می‌رسد.

گالری عکس های داچیا داستر 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*