نمونه تصاویر دوربین هواوی آنر 9 (Huawei Honor 9)

نمونه تصاویر دوربین هواوی آنر 9 (Huawei Honor 9) منتشر شد. با مشاهده نمونه عکس های دوربین آنر 9 می‌توان به کیفیت آن‌ها پی برد و قدرت این گوشی موبایل در بخش عکاسی را متوجه شد.

هواوی آنر 9 را باید بعد از هواوی پی 10 و پی 10 پلاس، سومین پرچمدار دومین گوشی‌ساز پرفروش دنیا در سال 2017 بدانیم که تحت برند زیر مجموعه آن عرضه شده است. داشتن طراحی زیبا و قابلیت‌های متنوع در بخش دوربین، جزو مهمترین ویژگی‌های این گوشی موبایل هستند. البته همانند مدل سال 2016 برند Honor و همچنین چندین پرچمدار اخیر هواوی، این دفعه نیز شاهد حضور یک دوربین دوگانه در پشت دستگاه هستیم.

خوشبختانه دوربین هواوی آنر 9 از نظر مشخصات سخت افزاری به پای آخرین پرچمداران آن از سری Mate و P رسیده است و به جز عدم وجود نام شرکت لایکا در کنار خود، تفاوت دیگری با آ‌ن‌ها ندارد. اگرچه لایکا در دنیای لنز و عکاسی نامی آشنا و بسیار محبوب است، اما نتیجه عدم همکاری آن برای توسعه دوربین آنر 9 همچون پی 10، پی 10 پلاس و میت 9 سبب نمی‌شود در نمونه تصاویر دوربین هواوی آنر 9 کاهش کیفیتی حس کنیم.

دوربین هواوی آنر 9

البته طبیعی است که نمونه تصاویر دوربین هواوی آنر 9 نسبت به پی 10 و پی 10 پلاس بهبود پیدا نکنند، اما خوشبختانه همانند عکس‌های ثبت شده توسط آن‌ها بسیار قابل قبول هستند. رنگ‌ها کاملا شاداب و پرطراوت بوده و از طرفی بسیار به حالت واقعی خود در طبیعت نزدیک هستند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های آن در مقایسه با دوربین آنر 8، که به خوبی تاثیر آن در نمونه تصاویر دوربین هواوی آنر 9 پیداست، افزایش رزولوشن است. اگرچه آنر 8 به یک سنسور اصلی و یک سنسور سیاه و سفید 12 مگاپیکسلی مجهز شده، اما اکنون وضوح تصویر سنسور سیاه و سفید مدل سال 2017 به 20 مگاپیکسل افزایش پیدا کرده است. مهمترین نتیجه آن، افزایش جزییات در نمونه عکس های دوربین هواوی آنر 9 است.

دوربین هواوی آنر 9

محدوده دینامیکی عکس‌های رنگی کمی زننده است، اما همچنان در مقایسه با عکس‌های سیاه و سفید وضعیت بهتری دارد! به نظر می‌رسد حین ثبت این تصاویر، یک نوع حالت HDR به صورت اتوماتیک فعال می‌شود. حتی با وجود عدم فعال‌سازی حالت عکاسی HDR، در داخل EXIF برخی عکس‌ها نام آن به چشم می‌خورد. حال عکس‌هایی که در EXIF فاقد عبارت HDR هستند، کیفیت به مراتب بهتری دارند.

دوربین هواوی آنر 9

تصاویر دوربین هواوی آنر 9 که به صورت رنگی و در رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت شده‌اند بسیار باکیفیت و زیبا بوده و همچنین جزییات زیادی را شامل می‌شوند. نویز کمی در آن‌ها وجود دارد و رنگ‌ها به درستی ثبت می‌شوند. گستردگی محدوده دینامیکی یکی دیگر از دلایلی است که سبب می‌شود تصاویر رنگی پیش‌فرض دوربین آنر 9 بسیار خوب باشند. برای دانلود تمامی عکس‌ها در رزولوشن اصلی در قالب یک فایل زیپ، بر روی آیکون پایین گالری کلیک کنید.

تصاویر دوربین هواوی آنر 9 (رنگی 12 مگاپیکسلی)

اما نمونه تصاویر دوربین هواوی آنر 9 که به صورت هیبریدی (حاصل همکاری دو سنسور با یکدیگر) گرفته شده‌اند، جزییات بیشتری در مقایسه با قبل ندارند. البته همچنان تمامی ویژگی‌های نمونه عکس‌های رنگی 12 مگاپیکسلی در آن‌ها دیده می‌شود. پس اگرچه رزولوشن نهایی با تغییر حالت عکاسی به این مورد از 12 مگاپیکسل به 20 مگاپیکسل رسیده است، اما جزییات بیشتری در تصاویر وجود ندارد! برای دانلود تمامی عکس‌ها در رزولوشن اصلی در قالب یک فایل زیپ بر روی آیکون پایین گالری کلیک کنید.

تصاویر دوربین هواوی آنر 9 (رنگی 20 مگاپیکسلی)

میزان جزییات نمونه تصاویر دوربین هواوی آنر 9 حین عکاسی سیاه و سفید 20 مگاپیکسلی زیاد است، اما نمی‌توان آن‌ها را بهتر از نمونه‌های رنگی 12 مگاپیکسلی دانست. با این حال، کنتراست این عکس‌ها فوق‌العاده بوده و نویز بسیار کمی در آن‌ها دیده می‌شود. محدوده دینامیکی آن‌ها نیز مخصوصا در سایه‌ها در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد. اگرچه به نظر برخی کاربران عکاسی سیاه وسفید نمی‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد، اما در برخی شرایط و منظره‌ها، تاثیرگذاری این نوع عکس‌ها به مراتب از یک عکس رنگی بیشتر خواهد بود.

متاسفانه برخلاف سایر گوشی‌ های هواوی، دوربین سیاه و سفید آنر 9 قادر به فوکوس دقیق نیست و در حدود 20 درصد مواقع در این کار با خطا مواجه می‌شود. برای اطمینان از نحوه صحیح فوکوس، حتما باید یک یا دو مرتبه در نمایشگر بر روی سوژه ضربه زد. برای دانلود تمامی عکس‌ها در رزولوشن اصلی در قالب یک فایل زیپ بر روی آیکون پایین گالری کلیک کنید.

تصاویر دوربین هواوی آنر 9 (سیاه و سفید 20 مگاپیکسلی)

مهندسی خارق‌العاده هواوی سبب شده دو سنسور 12 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی قادر به همکاری با یکدیگر باشند، به طوری که با وجود رزولوشن پایین سنسور عادی، می‌توان عکس‌های رنگی با وضوح تصویر 20 مگاپیکسل ثبت کرد! اما از نظر کیفیت و جزییات تفاوت آن‌چنان زیادی در این عکس‌ها دیده نمی‌شود. برای کاربرانی که به دنبال ثبت عکس‌های هنری هستند، دوربین سیاه و سفید بسیار باکیفیت و دارای وضوح بالای هواوی آنر 9 می‌تواند کاربرد فوق‌العاده زیادی داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*